logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Podłączenie ochronnika przepięć 4-polowego w sieci TN-C: schemat i typ ochronnika

sikorskimichal 01 Lis 2021 10:38 3660 20
REKLAMA
  • #1 19684787
    sikorskimichal
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam
    Wiem że jest na forum cała masa podobnych tematów, ale mam pytanie, czy sposób podłączenia ochronnika przepięć jak na tym schemacie będzie prawidłowy?
    Do rozdzielni dochodzi sieć w typie TN-C, elektryk zamontował ochronnik 4 polowy, czy może tak być, czy musi być 3 polowy? bo czytając inne tematy mam już mętlik w głowie.
    Nie jestem elektrykiem schemat rozrysowałem na podstawie tego jak mam to podłączone w rozdzielnicy w budynku
    chodzi mi o podłączenie przewodu N do ochronnika i sam typ ochronnika 4 polowy.

Pozdrawiam Podłączenie ochronnika przepięć 4-polowego w sieci TN-C: schemat i typ ochronnika

Oczywiśie za różnicówkami jest cała reszta instalacji, rozrysowałem tylko przykładowy fragment z ES-ami i odbiornikiem
  • REKLAMA
  • #2 19685003
    kkas12
    Poziom 43  
    Ocena: 4264
    Ewidentny przykład jak robić nie należy.
    Błąd 1. Czterotorowy rozłącznik jako wyłącznik główny. Do tego najprawdopodobniej 4P.
    Błąd 2. Należało zastosować ochronnik trójpolowy dla ukłądu TN-C.
    Błąd 3. Czterotorawe RCD chroniące obwody zasilane z różnych faz.

Czy limit błędów został wyczerpany?
    Zrób fotkę tablicy bo może jest ich więcej.
  • #3 19685025
    sikorskimichal
    Poziom 10  
    Jak będę na budowie to zrobię zdjęcie tablicy,
    Pytanie w takim razie
    Kazać wymienić elektrykowi ten ochronnik na 3 polowy?
    Rozłącznik również na rozłączający 3 fazy, bez rozłączania N?
    Różnicówki 3 fazowe to też błąd, bo nie raz widziałem że takie są stosowane
  • REKLAMA
  • #4 19685168
    elpapiotr
    Specjalista elektryk
    Ocena: 3509