Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Philips 40PFH5300/88 - TV włącza się tylko na sekundę.

speedy9 16 Nov 2021 13:36 495 9
    speedy9
    Helpful for users
    Cześć
    Teściowi zepsuł się wspomniany telewizor. Włącza się dosłownie na sekundę. Pojawia się logo Philips i gaśnie. Pomyślałem, że to może zasilacz. Napięcia na wyjściu pomierzyłem i jedynie +12V jest lekko zaniżone, około 11,4V. Profilaktycznie jednak wylutowałem kondensatory po stronie pierwotnej przetwornicy i pomierzyłem. Trzymają pojemność i ESR, Dalej nie wiem gdzie szukać. Nie znam się na takich naprawach.

Płyta główna tego TV to: 715G6165-M01-001-005K
    Zasilacz: 715G6353-P01-001-002H

Zasilacz z płytą idzie kupić za +/- 250zł ale może prosto to można naprawić? Lutować umiem, programator by wrzucić wsad jakiś mam. W miarę przyzwoity miernik też. Oscyloskopu nie mam.
    Jakieś sugestie?
    kaz69
    Level 34  
    Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia listew podświetlających.
    speedy9
    Helpful for users
    Dźwięku nie słychać. Niestety nie mam go pod ręką, jest u teścia. Po włączeniu pilotem ekran zapala się na chwilę wyświetlając logo Philips i ekran gaśnie. Teść twierdzi, że jak się wydarzyła awaria, to dźwięk jeszcze chwilę był, a potem, przy kolejnej próbie włączenia już nie.
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wybacz, wróżyć z ręki przez telefon to się nie da. Jest na forum tyle opisów diagnostyki poszczególnych bloków, że kolejny podobny wątek, jest co najmniej nie na miejscu.
    GanCegall
    Level 38  
    speedy9 wrote:
    Nie znam się na takich naprawach

Proponuję przekazać komuś kto się na tym zna, wybacz, ale opis usterki jest tak nieprecyzyjny, że nic innego nie można doradzić.
    speedy9
    Helpful for users