Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 815 atego cofa się paliwo

mistalmarcin896 22 Jul 2022 11:21 306 13
  • #1
    mistalmarcin896
    Level 3  
    Witam mam problem z moim Mercedesem po 2 -3 godzinach postoju samochód ciężko odpala,a jak go odpalam raz za razem to pali na dotyk czasem jest tak że ładnie zapala a czasem jest tragedia tak jak by mu się paliwo cofalo celowałem na czujnik położenia wału ale mechanik stwierdził że wada jest coś z paliwem,a pod komputer nie da się podłączyć coś jest nie tak z wejściem OBD
    Ktoś miał podobny problem ?
  • #2
    jarekgol
    Level 30  
    Możesz wymienić kawałek wężyka na przeźroczysty (ewentualnie dodatkowo dołożyć pompkę ręczną) i zobaczyć czy rzeczywiście się cofa. Nie znam tego samochodu, ale w niektórych jest wstępna pompa elektryczna w zbiorniku, możesz ustalić czy u Ciebie jest i ewentualnie sprawdzić.
    Przywrócenie diagnostyki myślę że też warto zrobić, może się wtedy czegoś dowiesz.
  • #3
    mistalmarcin896
    Level 3  
    Dzięki za podpowiedź założę zaworek zwrotny i zobacze co się będzie działo
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    815 nic nie mówi o aucie które jest ćwierć wieku w produkcji. Może być zrobione wczoraj, a może kilkanaście lat temu. Może mieć OBD, a może mieć gniazdo starszej generacji. Taka sztuka bliżej opisać auto? Choćby jaki rocznik? Albo nawet VIN podać?
  • #5
    mistalmarcin896
    Level 3  
    Rok produkcji 2006
    WDB9700211L150916

    Dodano po 2 [minuty]:

    Silnik 4 cylindry
    OM 904
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    mistalmarcin896 wrote:
    założę zaworek zwrotny i zobacze co się będzie działo

    W obwodzie już jest zaworek zwrotny - przed filtrem wstępnym. Widocznie przepuszcza.
  • #7
    mistalmarcin896
    Level 3  
    To trzeba go wymienić na nowy ?
  • #8
    jarekgol
    Level 30  
    mistalmarcin896 wrote:
    To trzeba go wymienić na nowy ?
    albo najpierw sprawdzić - patrz przeźroczysty wężyk. Chyba że masz chęć w to ustami dmuchać. Zaletą sprawdzenia jest też to, że nigdy nie wiesz jakiej jakości będzie następny, takie czasy ;)
  • #9
    mistalmarcin896
    Level 3  
    Dzięki za podpowiedzi spróbuje coś podziałac z tym
  • #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    Oprócz tego jest drugi zaworek „na powrocie” którego zadaniem jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie w czasie pracy silnika i po jego zatrzymaniu.
  • #11
    marcos5
    Level 20  
    Kolego sprawdź jeszcze oring na filtrze wstępnym siatkowym , w zestawach zamienników są dwa oringi cienki i gruby , o pomyłkę nie trudno, a efekt usterki podobny .
  • #12
    mistalmarcin896
    Level 3  
    Dzieki kolego a który lepiej grubszy założyć jak już będę miał ?
  • #13
    jarekgol
    Level 30  
    @marcos5 że się cofa, czy zasysa powietrze przy okazji, czy oba?
  • #14
    marcos5
    Level 20  
    Problem z oringami jest taki że filtr pasuje do różnych marek samochodów, najlepiej zmierzyć stary oring , lub zamówić oryginał. Zdarzało mi się kilka razy że musiałem zastosować stary oring żeby normalnie odpalał.