Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nieprawidłowa praca silnika Stiga ST 350 w traktorku kosiarce STIGA Tornado 2098

Norbertchrobot 23 Jul 2022 07:46 672 4
  • #1
    Norbertchrobot
    Level 4  
    Witam.

    Od pewnego czasu zmagam się z problemem falujących obrotów w silniku STIGA ST 350. Silnik jest od traktorka kosiarki STIGA Tornado 2098 (w załączniku dokładny model).

    Traktorek ma też problem z niskimi obrotami. Mianowicie, gdy pociągnie się dźwignię obrotów maksymalnie na pozycję "Żółwia" to urządzenie gaśnie. Natomiast po przełożeniu dźwigni na pozycję "Zająca", obroty nie są jednostajne tylko falują.

    Co w takiej sytuacji mogę zrobić? Co sprawdzić, wyregulować, ustawić, wymienić?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Norbert
  • #2
    Interval
    Level 32  
    Ile motogodzin przepracował?
  • #3
    Norbertchrobot
    Level 4  
    Patrząc tak "na oko", ponieważ traktor nie ma licznika motogodzin, to ma gdzieś tak 40-50 motogodzin.
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Zależy jaki gaźnik posiadasz w silniku.
    Według zdjęć przypuszczalnie taki jak silnikach Hondy GX (klony Keihina).
    W takim gaźniku pod śrubą regulacyjną przepustnicy znajduje się taki plastikowy element w kształcie litery T który jest dyszą paliwową biegu jałowego. Żeby ją wyjąć należy zachować takie samo ustawienie śruby regulacyjnej (zaznaczyć położenie kątowe i zapamiętać długość wysunięcia gwintu) i śrubę regulacyjną wykręcić. Potem jest dojście do wyjęcia tego elementu z dyszą (uszczelnioną oringiem) która będzie na pewno przytkana. Dobrze jest także sprawdzić i przedmuchać rurkę emulsyjną (wewnątrz komory pływakowej). Gaźnik może mieć zablokowaną regulację składu mieszanki biegu jałowego, więc nie ma czego w nim regulować.
    Gdybyś miał w silniku gaźnik Nikki, albo inne dziwne plastikowe amerykańskie dziwadło, to z naprawą byłby dużo większy problem.
  • #5
    Norbertchrobot
    Level 4  
    Witam.

    Wczoraj, na spokojnie odkręciłem pokrywę i podstawę filtra powietrza razem z filtrem oraz odkręciłem też gaźnik. Przejrzałem dokładnie uszczelkę przed, jak i po kolektorze dolotowym - uszczelki w bardzo dobrym stanie.
    Co do gaźnika to jedyne co zrobiłem to odkręciłem komorę pływakową, wyjąłem trzpień od podtrzymywania pływaka, wyjąłem sam pływak razem z iglicą na sprężynce oraz odkręciłem rurkę emulsyjną (kawałek rurki z dziurkami po bokach). Wszystko to dokładnie wyczyściłem, przedmuchałem sprężonym powietrzem i złożyłem wszystko w całość. Niestety, ale po odpaleniu dalej występują problemy z obrotami.

    Odpowiedź dla użytkownika: "BANANvanDYK":
    Co do śruby regulacyjnej przepustnicy biegu jałowego (Załącznik 1) oraz dyszy paliwowej biegu jałowego (Załącznik 2) to muszę to porozbierać wszystko i dokładnie wyczyścić, a przy tym zapamiętać położenie śruby regulacyjnej?

    P.S.
    Dodatkowo w załączniku model gaźnika.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Norbert