Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel corsa 1.5D -lampka akumulatora gasnie po"przygazow

joannmarii 16 Nov 2005 19:06 12234 15
e-mierniki
  • #1
    joannmarii
    Level 11  
    opel corsa 1.5D (1995) - po kazdym uruchomieniu silnika kontrolka z symbolem akumulatora nie gasnie; musze "przygazowac" (wystarczy krotkotrwale tzn. ok 2 sek - wazne aby silnik osiagnal dosc wysokie obroty)
    i lampka gasnie. W momencie kiedy gasnie lampka swiatla samochodu (gdy sa wlaczone) zaczynaja swiecic znacznie jasniej niz wtedy gdy kontrolka sie swiecila.
    (Ladowanie akumulatora jest - z tym nie ma problemu)

    Czy powinienem po prostu wymienic alternator? Czy tez przyczyna powyzszych objawow moze lezec gdzie indziej?
    Z gory dziekuje za porady.
  • e-mierniki
  • #2
    Hucul
    Level 39  
    To normalne , napięcie alternatora musi przekroczyć pewną wartość by zgasła lampka ładowania .
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #3
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Witam
    Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś...
    POZDRAWIAM
  • #4
    joannmarii
    Level 11  
    Dzieki gumis, tez uwazam ze to nie jest normalne.

    A czy moze ktos wie co moze byc uszkodzone w alternatorze? Co moze powodowac taki dziwny objaw jak opisalem powyzej?
  • #5
    wieslawP7
    Level 12  
    Witam: uszkodzony masz uklad wzbudzenia w sklad ukladu wchodzi : wirnik,diody wzbudzenia,regulator napięcia alternatora.,co jest uszkodzone można powiedzieć po dokonaniu pomiarow w/w elementow po uprzednim ich wymontowaniu.
  • #6
    maciej123
    Level 24  
    Raczej nic nie jest uszkodzone! to jest normane zachowanie się alternatora, jeśli diesla zapalasz bez gazu to alternator zaczyna ładować ale aby lammpka kontrolna zgasła , wystarczy lekko dodać gazu i rozpoczyna się ładowanie. Po uruchomieniu silnika napięcie z alternatora musi przewyższyć napięcie akumulatora i dopiero kontrolka zgaśnie. Odbywa się to na zasadzie różnicy potencjałów. Może jest jakaś usterka ale sądząc po objawach to właśnie w wielu silnkach diesla kontrolka ładowania zachowuje się podobnie.
  • #7
    joannmarii
    Level 11  
    No i stalo sie.
    Lampka alternatora przestala sie w ogole swiecic a nastepnego dnia rano nie moglem zapalic, nie moglem w ogole zakrecic silnikiem - zero napiecia z akumulatora. :?:
    Jak moge sprawdzic co jest przyczyna rozladowania akumulatora?
    (Podejrzewam alternator ale chcialbym uniknac sytuacji, ze go wymontuje, "rozbiore", sprawdze i wszystko okaze sie z nim ok.)
    Z gory dziekuje za podpowiedzi/porady.
  • Helpful post
    #8
    TMC
    Level 14  
    Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V.
    W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego akumulatora.
    Spróbuj po nałądowaniu akumulatora prostownikiem odpalić i zmierzyć napięcie na klemach. Nie zdejmuj klem z akumulatora przy pracy silnika!!!.
    Sprawdź przy zgaszonym silniku i wyłączonej stacyjce i odłączonym alarmie czy pomiędzy dodatnim biegunem akumulatora a zdjętą klemą jest przepław prądu ostrożnie aby nie spalić miernika.
    Pozdrawiam.
  • #9
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Skoro lampka alternatora wogóle się nie świeci to sprawdz instalacje bo pewnia nie masz wzbudzenia altkasprawdz czy kabel z tej żarówki idzie do altka i czy po zapłonie na żarówce jest +12.
  • #10
    luk16
    Level 2  
    Aby lampka nie świeciła na wolnych obrotach należy tylko naciągnąć pasek od alternatora lub go wymienić.
  • #11
    adam.p123
    Level 19  
    naciągnij pasek na alternatorze i będzie oki
  • #12
    joannmarii
    Level 11  
    Wyjalem i rozebralem alternator (przykra robota bo jest on razem z pompa plynu hamulcowego, do tego stare zerdzewiale sruby - musialem "powalczyc" zeby je odkrecic - imadlo, pilka do metalu, srubokret, mlotek...) .
    Bylo dokladnie tak jak napisal TMC powyzej (dzieki!, dziekuje rowniez wszystkim, ktorzy chcieli mi pomoc) "....W przypadku zwarcia diody ucieka przez nia; pra;d co daje efekt pustego akumulatora...." Ponadto: szczotki byly za krotkie, i na wirniku bylo sporo rdzy (mysle ze to moglo byc przyczyna, ze trzeba bylo przygazowac aby alternator zaczal ladowac.)
    (Pasek byl wymieniony i chyba dobrze naciagniety.)
    Postanowilem kupic uzywany alternator (i to chyba byl moj blad). Zamontowalem go i...lampka akumulatora swieci sie caly czas. Akumulator nie jest ladowany.:cry:.
    Jak sprawdzic czy:
    1)alternator nie daje napiecia
    lub tez czy
    2) alternator daje napiecie ale nie jest on wlaczony w obwod z akumulatorem (wadliwy przekaznik, przewod itp.) :?:
    (alternator jest tzw. starszego typu tj. z okragla wtyczka z czterema pinami i prostokatna - z jednym pinem)
  • #13
    ssdawid
    Level 10  
    Witam! Właśnie mam Corsę 1.5 D , 96 rok i od dnia 18.03.2008r mam takie objawy: kontrolka ładowania akumulatora świeci cały czas i obrotomierz nie chodzi. Pojechałem do elektryka no to oczywiście mówi, że przyczyny mogą być różne np. szczotki, diody itp.. Trochę mnie to dziwi bo w tym okresie pojawiły się dwa przypadki, że działało wszystko ok. Ale teraz padło. Oczywiście niema ładowania. Po świętach wyjmę ten alternator i go sprawdzę. No chyba , że ktoś już zlokalizował, że problem jest gdzie indziej. Pozdrawiam
  • #14
    rico37p
    Level 28  
    W tych alternatorach/jeżeli jest japoniec/ wymienia się mostek diodowy i regulator.
  • #15
    Schroff
    Level 13  
    Mogły zużyć sie szczotki w alternatorze. Jeśli nie stykają to alternator może się kręcić a ładowania i tak nie będzie. Do niektórych alternatorów wystarczy dokupić same szczotki i je wymienić, nie jest to zbyt skomplikowane.
  • #16
    Gerri
    Mercedes specialist
    ssdawid wrote:
    Trochę mnie to dziwi bo w tym okresie pojawiły się dwa przypadki,


    Nie dziw się: oba przypadki mają tą samą przyczynę. Jak doprowadzisz do ładu alternator - to obrotomierz ożyje.
    (zakładam, że obrotomierz w Twoim pojeździe bierze sygnał z alternatora)