logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak zrobić i przylutować antenę dla modułu FS100A 433MHz do Arduino - zasięg 30-35m, schemat

Filip_Gebala 19 Maj 2023 19:29 1329 12
  • #1 20587219
    Filip_Gebala
    Poziom 3  
    Witam,
    Jestem zielony w tych sprawach, a potrzebuję zrobić i przylutować antenę dla "Moduł radiowy nadajnik FS100A + odbiornik 433 MHz" (wiem, że tani, ale zależało mi na bibliotece VirtualWire na Arduino). Nadajnik i odbiornik wręcz bym powiedział, że nie działają bez żadnego wspomagania, jakimś kabelkiem. Nie wiem, czy to możliwe z tym, ale zależało by mi na zasięgu 30-35 metrów. Całość ma służyć do przesyłania tylko informacji o temperaturze i ciśnieniu, a miejsce nadajnika i odbiornika będą w miarę stałe (nadajnik będzie w tym samym miejscu na 100%). Zależy mi na informacji o tym z czego zrobić antenę i najlepiej schemat zrobienia takiej, ewentualnie opis do zrozumienia przez całkowitego amatora. Wiem, że to się ze sobą nie łączy, ale zależało by mi na jakości i cenie. Najlepiej jakby to można było zrobić z miedzianego kabla w oplocie, lutownicy i ewentualnie jakiś drobniejszych części, ponieważ owe na stanie. Z góry dziękuję za pomoc.
  • #3 20588066
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #4 20588519
    kaczakat
    Poziom 34  
    Ocena: 230
    Po prostu bierzesz drut o długości 175 mm (parę mm zapasu) i lutujesz, jak chcesz to możesz go zawinąć w spiralkę na długopisie, ale to nie ma żadnego znaczenia dla działania, tyko można łatwiej upchać w jakieś pudełko.
    Jakiś odcinek anteny jest na płytce PCB, dlatego potem można metodą skracania o 1mm zoptymalizować jej długość, jak ucięcie nie poprawia sygnału to można przestać ciąć.
    Parę osób pisało tu o zubożonych wersjach tego radia, brakuje a to cewki, a do dławika, może dlatego nie działa w ogóle bez anteny.

Znajdź różnice: