Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

diag2000 -peugeot - zapraszam do tematu

Marko121 29 Nov 2005 22:49 29047 32
Texa Poland
  • #1
    Marko121
    Level 17  
    Witam
    emule można znaleźć taki oto plik:
    diag2000 tep92 obd peugeot actia mise a jour image clonecd –jest to obraz płyty .
    Prawdopodobnie to program diagnostyczny do peugeota "słynny" diag2000 .Niestety nie wiem do końca jak to uruchomić ,przede wszystkim nie wiem z jakim interfejsem pracuje ale i tak nie mam pod ręką ani żadnego z OBD2 ani interfejsu zbudowanego na ELM323-bo chyba na tym chodzą peugeoty ,więc nawet nie mogę tego sprawdzić.
    Zapraszam więc do dyskusji i współpracy może ktoś z szanownych kolegów to już sprawdził i może podzieli się swoimi doświadczeniami .
    Powiem może czego doświadczyłem ja ,a więc tak :
    Prawdopodobnie aby program jakoś pracował potrzeba przekonfigurować kompa potrzeba na nim zainstalować dosa i windowsa 3.11 (gdzieś w sieci tak przeczytałem i tak też postąpiłem)
    Należy nagrać plyte z obrazu pliku (program również korzysta z płyty w napędzie), z płyty tej
    na dysk c:\ należy przegrać katalog diag2000 . Ponieważ program powinien ładować się zaraz po starcie kompa ,trzeba do c: \ przegrać z płyty (i tu w zależności od sprzętu ) z katalogu diag2000\586 (albo diag200\486 –jak jest procek 486) plik autoexec.bat i config.sys ,pliki te dużo mówią o konfiguracji programowej i sprzętowej można i trzeba sobie je najpierw obejrzeć i zgodnie z wpisami w tych plikach dokonać odpowiednich zmian w katalogach na dysku (ścieżki dostępu do plików , katalogów oraz sterowników )

    oto autoexec.bat:

    @ECHO OFF
    @REM *********************************************
    @REM * AUTOEXEC.BAT du DIAG2000 NG JLav 11/03/99 *
    @REM *********************************************
    @REM *************** BEGIN ***********************
    PROMPT $p$g
    PATH C:\WINDOWS;C:\OPTI933;C:\DOS;C:\DIAG2000\DIAGSYS
    SET TEMP=C:\TEMP
    SET TMP=C:\TMP
    SET BLASTER=A220 I7 D0 T4
    SET SOUND16=C:\OPTi933
    @REM LH KEYB FR,,C:\DOS\KEYBOARD.SYS
    LH /L:1,46880 C:\WINDOWS\MSCDEX.EXE /S /D:CDROM /L:M /M:15
    @REM **** PATCH CONFIGURATION PORT LPT ****
    C:\APC\SET_COM /S:1 /C:3 /I:6 /P:338 /ND
    C:\APC\SET_LPT /I:- /ND
    @REM **** END PATCH ****
    C:\OPTI933\SNDINIT /b > NUL

    @REM **** Lancement DIAG2000 ****
    :debut
    c:\diag2000\ihmdos\ihmdos
    if errorlevel=11 goto exec_wincad
    if errorlevel=1 goto exec_majcad
    goto erreur


    @REM **** Demarrage appli DIAG2000
    :exec_wincad
    win c:\diag2000\exe\wincad
    goto fin

    @REM **** Mise a Jour ****
    :exec_majcad
    call m:\diag2000\maj\majcad
    goto fin

    :erreur
    echo erreur
    goto fin

    :fin
    goto debut

    :sortie
    @REM **************** END ************************

    i config.sys

    REM ****************************************
    REM * CONFIG.SYS DIAG2000 NG JLav 11/03/99 *
    REM ****************************************
    REM *************** BEGIN ******************
    BREAK=OFF
    SWITCHES=/F /N
    DEVICE=C:\DOS\HIMEM.SYS /SHADOWRAM:ON /TESTMEM:OFF
    DEVICE=C:\DOS\EMM386.EXE NOEMS x=C800-CFFF
    BUFFERS=30,0
    FILES=60
    DOS=UMB
    LASTDRIVE=Z
    FCBS=4,0
    DEVICE=C:\OPTi933\CDSETUP.SYS /T:X
    DOS=HIGH
    DEVICEHIGH /L:1,4560 =C:\WINDOWS\IFSHLP.SYS
    STACKS=9,256
    DEVICEHIGH /L:0;1,8112 /S =C:\DOS\POWER.EXE ADV:MAX
    DEVICEHIGH /L:1,5904 =C:\APC\ACD.SYS /I /T:1 /D:CDROM
    REM *************** END *******************

    Po starcie napęd cd ma literkę M
    Większość z tych wpisów kumam ale nie za bardzo wiem co powinno się znajdować w katalogu c:\APC –bo z wpisów wynika że powinny tam się znajdować jakieś pliki za pomocą których są ustawiane parametry portów com i lpt oraz drivery cd-romu .Z cd poradziłem sobie ,ster LPT jest chyba potrzebny tylko do drukarki , zostaje więc com (chyba 2)

    m:\diag2000\maj\majcad- ustawienia klawiatury ,języka (jest polski ) godziny ,daty

    w efekcie finalnym u mnie po starcie wyskakuje plansza :(1a.jpg)
    Żółte kwadraciki pod spodem to po kolei klawisze F1,F2 ,F3,F4 ,F5,F6
    no i po wciśnięciu ,F3,F4 ustawiamy datę i godzinę i to działa

    F1,F2 –powinno chyba być połączenie z autem po jakimś tam interfejsie –i to nie działa u mnie (być może potrzeba fejsa albo jeszcze coś w programie skonfigurować)

    F5,F6 ustawienia klawiatury i języka -może nastąpić restart i pojawienie się nowego okna:(2a.jpg)

    i to mi działało do czasu aż się cos nie po przestawiało i już nie działa teraz po wciśnięciu F5 , lub F6 komp wisi i to samo mam z F1 ,F2 –wisi

    Ufff i to na razie tyle co mogę o tym paskudztwie powiedzieć ze swojej strony, nie wiele ale to jakiś początek i liczę na to że dyskusja się rozwinie ,może dojdziemy do czegoś wspólnie.
    Pozdrawiam Marek

    o jejku jak to zrobić żeby załączniki pojawiały się miedzy tekstem a nie na końcu postu?
  • Texa Poland
  • #2
    joho
    Level 18  
    to co ty masz ten software to moze jakis upgrade do orginalnego testera DIAG 2000,marne szanse zebys polaczyl program z jakims interface,mam tester diag ACTINA LEXIA jest to kawalek pudelka podzielony na dwie partycje jedna do peugeota druga do citroena grupa PSA.wystepuje jednak wersja diaga na jedna marke konkretnie np. pod peugeota troche to pudelko kosztuje wiec jakos nie wierze zebys to ruszyl na zwyklym fejsie jak piszesz ELM... wiec powodzenia z twoim zamyslem....
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    joho
    Level 18  
    o prosze wlasie tak to pudelko wyglada,drooogie pudełko niestety!!
  • #5
    Marko121
    Level 17  
    No tak od razu zimny prysznic .Szczerze mówiąc trochę spodziewałem się takiej reakcji ,pewnie za chwile ktoś napisze że „samochód to nie telefon komórkowy .....”

    Quote:
    to co ty masz ten software to moze jakis upgrade do orginalnego testera DIAG 2000

    Być może tak, tego nie wiem i właśnie staram się dowiedzieć co to właściwie jest .

    Quote:
    mam tester diag ACTINA LEXIA jest to kawalek pudelka podzielony na dwie partycje jedna do peugeota druga do citroena grupa PSA.wystepuje jednak wersja diaga na jedna marke konkretnie np. pod peugeota troche to pudelko kosztuje wiec jakos nie wierze zebys to ruszyl na zwyklym fejsie jak piszesz ELM... wiec powodzenia z twoim zamyslem....


    hmm.. wiem że diag2000 to duże pudło i że jest produkowane w fabryce w całości ,ale czy ktoś wie co jest w środku? Czy ktoś jest pewny że nie ma tam PC-ta ?a jeśli nawet nie ma,to czy nie można tego samego efektu za pomocą PC osiągnąć?
    Przecież inne auta można z powodzeniem diagnozować za pomocą prostych fejsów i softów.
    Np. „euroskan” – zbudowany przez fachowców z za wschodniej granicy, obsługuje wiele marek w tym starsze peugeoty.
    Urządzenie do Fiata też jest duże i chyba nawet jeździ na kółkach a mimo wszystko PC +euroskan ładnie fiaty obsługuje-przynajmniej te do 2000r
    Co jest w takim razie z nowymi wymysłami PSA –jakaś kosmiczna technologia czy co?

    Quote:
    Marko121-wybacz ,kompletnie nic na ten temat nie wiesz.Diag2000 to nazwa urządzenia (producent Actia).Jak już slyszę "soft diag plus fejs na ELM to......)


    To prawda że wiem nie za wiele ,ale gdybym wszystko wiedział to nie zadawałbym żadnych pytań.

    Chciałbym jeszcze raz zasygnalizować że ja nie upieram się przy tym że da się na tym programie +jakiś fejsik na ELM ...zrobić diaga2000 Po prostu znalazłem taki program ,zaciekawił mnie , ale że sam mimo usilnych starań nie potrafiłem wysnuć żadnych konkretnych wniosków, do czego tak naprawdę służy (bo do czegoś on jest prawda),
    poprosiłem was o porady, może ktoś już przeszedł tą drogę i coś wyjaśni .

    P.S
    sugestie na temat budowy wewnętrznej fabrycznego diaga jak i wiadomości na temat protokołów i transmisji w nowych wozach PSA też mile widziane.:D

    Pozdrawiam Marek

    tak bardzo ładne pudełeczko
  • #6
    mak270
    Level 17  
    A ja mysle ze kolega ma pomysl sluszny. W koncu wszedzie za byle podlaczenie i odczytanie kodow bledow (jakby to byla umiejetnosc pisania programow juz skompilowanych;P) zycza sobie od 50 do 100 zl ..

    I nie jest tak ze mozna sie podlaczyc do puga tylko Diagiem czy podobnymi. Osobiscie bylem u elektryka (peug 307 1.4hdi ecu bosch) ktory podpinal sie starym pcetem. Oczywiscie nie mozna bylo zrobic wszystkiego ale kody odczytywac i kasowac mogl. Informacji oczywiscie nie zdradzil co i jak.
    Ja probuje inne 2 obrazy iso diaga pobrac. Wiadomo ze jeszcze musi byc interfejs i kabel..

    A kolega wlasnie cos takiego probuje i od razu dostaje kubel "zimnej" wody mysle niepotrzebnie. Na poczatek moze kazdy komu udalo sie wpiac w puga napisze - czym (soft, interfejs, kabel) do czego sie wpial (model,rok,silnik,sterownik) i co mogl zrobic.

    Uda sie cos to fajnie, nie to tez nic sie nie stanie. Wiedziec wiecej zawsze mozna:)

    Jesli chodzi o protokol, to byc moze takie rzeczy jak odczyt i kasowanie kodow wlasnie mozna zrobic przez linie K ktora jest wyprowadzona na konektorze. Porownalem wyprowadzone piny ze standardami obd2 i sa wszystkie niezbedne piny uzywane przez ISO. Niestety nie mam ELMa i kabla zeby sprowac ze scantoolem czy pojdzie chociaz odczyt kodow :(
  • Texa Poland
  • #7
    joho
    Level 18  
    ''A ja mysle ze kolega ma pomysl sluszny. W koncu wszedzie za byle podlaczenie i odczytanie kodow bledow (jakby to byla umiejetnosc pisania programow juz skompilowanych;P) zycza sobie od 50 do 100 zl .. ''

    ....jakbys kupil orginalny sprzet tez bys tyle kasowal klientow ,wiec nie miej pretensji niestety wiedza i sprzet dzisiaj sa w cenie ,to ze ty na forum postawisz posta o pomoc i ja otrzymasz to inna sprawa ale do wszystkiego trzeba i tak samemu dosc dlatego uslugi kosztuja tyle a nie inaczej,zrobienie kabelka ktory zczyta dzisiejsze auta graniczy sie z cudem-brak schematow to po pierwsze,skomplikowana budowa tych testerow-wielowarstwowa technologia,a po trzecie przewaga kabelkow(testerow) smiga na mikrokontrolerach eepromach itp zabezpieczanych przed odczytem,wiec zrobienie duplikatu to juz wyczyn,tym bardziej francozow ktorzy sami nie wiedza jak ,,,,powodzenia
  • #8
    mak270
    Level 17  
    Owszem zgadza sie. Wiem ile koszytuja te przyrzady. Nie mialem na mysli upgrade softu w ecu czy korekcji kilometrazu ale podstawowe czynnosci jak odczyt kodow bledow i kasowanie ich powinny byc ogolnodostepne i nie objete zadna tajemnica.
  • #9
    joho
    Level 18  
    mylisz sie znow!!! co to znaczy ogolnodostepne????chlopie dobrze sie czujesz,gdyby kazdy domorosly mechanik mial dostep do tego niechcialbys jezdzic ty i twoja rodzina tymi samochodami!!!! niestety trzeba posiadac choc minimum wiedzy zeby lapac sie za diagnostyke ,prace z testerami,inaczej nie widze tego......a ,,korekcja kilometrazu '' to inna bajka z diagnostyka nie ma nic wspolnego!!!
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    joho
    Level 18  
    to juz pomijam bajki totalne,PC to nie interface czy tez tester w pelni zdolny do diagnozy,widzial i napisal..pozdrawiam
  • #13
    mialczek
    Level 11  
    A czy ktoś może powiedzieć gdzie kupić tego Daiga2000 i ile to kosztuje?
  • #14
    joho
    Level 18  
    mam do sprzedania DIAGa oraz LEXIE (czyli dwa w kednym obsluguje citroena i peugeota) kontakt na priv lub tel kom.)
  • #15
    joho
    Level 18  
    kolego gacek161.... to co napisaleś(kosz) niewiele ma do tego tematu niewiem z kąd ten domysł,albo żle czytasz posty albo ty tak robisz...

    temat sprzedaży testera w dalszym ciągu aktualny,sprzęt sprawny choć od dłuższego czasu niestety na półce leży,kupiłem sprzęt nowszy, teraz to testuję...pozdrawiam
  • #16
    Jarząbek
    Level 14  
    mak270 wrote:
    A ja mysle ze kolega ma pomysl sluszny. W koncu wszedzie za byle podlaczenie i odczytanie kodow bledow (jakby to byla umiejetnosc pisania programow juz skompilowanych;P) zycza sobie od 50 do 100 zl ..


    Wiesz ile samochodów trzeba zdiagnozować aby wróciły się koszty zakupu sprzętu? Zreszta DIAG 2000 to już przeżytek. Nowych samochodów typy CAN - CAN już nie zdiagnozuje.
  • #17
    jkm73
    Level 21  
    mozna kupic sobie kts card za 3 tysie albo cdif z axesu z multiplekserem can za ok 4 tys i mozna kasowac i odczytywac bledy,dane do woli ,i mozna jeszcze brac za to 3 ,4 dychy,Polska to wolny kraj :)
  • #18
    Jarząbek
    Level 14  
    Na ile jest to skuteczne w przypadku samochodów Peugeot/Citroen?
  • #19
    tomek2469
    Level 12  
    a kwestia aktualizacji oprogramowania ,nawet za CDiFa trzeba placic 600 netto rocznie,za GP-100 1500 zl rocznie, o o Boschu nie wspomne 2300 netto rocznie, i jak tu brac 20-30 dychy ???, a prąd ,telefon, Zus , no i wspólnik z Urzedu Skarbowego.....
  • #20
    Jarząbek
    Level 14  
    Doskonale wiem, że nie ma nic za darmo.
    Tak na marginesie - rozkodował ktoś chociażby DIAG - a 2000?
  • #22
    Jarząbek
    Level 14  
    Do Volkswagena/Audi/BMW można oficjaklnie kupić oprogramowanie nawet do 2004 roku. Do Peugeot/Citroen tylko testery do wersji "5", w dodatku działające z 50% skutecznością. Opieram się na aukcjach www.allegro.pl
  • #23
    joho
    Level 18  
    www.allegro a diagnostyka samochodowa tyle ma sie do siebie jak czołg i komputer
    jesli powaznie myslisz o diagnostyce kupuj sprawdzone, markowe testery unikniesz bynajmniej dziwnych pytań : jak podłączyc,czemu sie nie komunikuje itd itd....a co do oficjalnego oprogramowania , miejcie sie na baczności policja węszy, niejeden warsztat ma juz napis: ZAMKNIĘTE
  • #24
    Jarząbek
    Level 14  
    joho wrote:
    www.allegro a diagnostyka samochodowa tyle ma sie do siebie jak czołg i komputer
    jesli powaznie myslisz o diagnostyce kupuj sprawdzone, markowe testery unikniesz bynajmniej dziwnych pytań : jak podłączyc,czemu sie nie komunikuje itd itd...a co do oficjalnego oprogramowania , miejcie sie na baczności policja węszy, niejeden warsztat ma juz napis: ZAMKNIĘTE


    Nie mam warsztatu, pytam z ciekawości (gdyby można było kupić za rozsądną cene nie tylko ja bym pyatła - każdy by chciał mieć takie coć na własny prywatny użytek do swojego modelu samochodu.). Wszem i wobec jest wiadome, że do samochodów popularnych marek oprócz Peugeiot/Ciutroen z oprogramowaniem nie ma problemów. Nawet są wersje darmowe (starsze), albo najnowsze (niewielki koszt).
  • #25
    GREBSON
    Level 20  
    Witam Panowie. Ja kiedyś doszedłem jak to odpalić na zwykłym pececie. Dałbym gotowca lecz gdzieś mi ten dysk wcięło. Powiem że napewno potrzeba dysku 3GB lub więcej ale bez przesady. Zakładamy na nim 3 lub więcej partycji DOS czyli 1GB z groszem najlepiej fdiskiem z dosa 6.22. Wzależności jaką mamy wersję diaga albo kopiujemy wszystko w odpowiedniej kolejności na dysk albo odpalamy odpowiedniego bata. Diag zainstaluje się na dysku isię zawiesi. Teraz trzeba napewno zmodyfikować parę plików , napewno autoexec.bat config.sys i jeszcze z windy coś ala win.ini system.ini i możliwe że i inne już teraz niepamiętam . Napewno trzeba zainstalować sieć i coś z antywirusem było. Doszedłem do tego że program się odpala tylko przywala się do portów com. I na tym stanąłem ponieważ niewidziałem na rynku w miarę dobrej karty com i to jeszcze cztero portowej . W zasadzie to chodzi o dwa porty w pełni konfigurowalne i możnaby dalej expetymentować. Moim zdaniem to największy problem to sam interface . I teraz pytanie czy ktoś to widział od środka , ajeżeli tak to co w tym siedzi zgrubsza (układy scalone) .
    Dodam tylko że nie prowadzę napraw samochodów a do tego tematu się zabrałem bo wnerwiła mnie moja cytryna. Po tygodniu walki z programem pojechałem do serwisu . Serwis nic nie wykrył czyli lexia . Myślałem że tam coś podpatrzę niestety nie wpuścili mnie na halę. Tak więc napewno program jest do odpalenia na pececie. Najlepiej to chodziło na p166 intela. Na PII mogą być problemy z win 3.11 . Aha potrzeba win3.11 z obsługą sieci i najlepiej wersja angielska , chociaż ja to instalowałem na polskiej i też chodziło. To tyle miałbym do powiedzenia w temacie. Jeżeli znajdę najważniejsze pliki to się nimi podzielę. Tu chodzi o 5 może 6 malutkich pliczków. Pozdrawiam bo temat ciągle mnie interesuje (jezdżę tym samochodem ).


    marko121
    to co odpaliłeś to tylko tryb dos , wszystkie operacje dzieją się w win3.1 . Szukam tych plików.
  • #26
    Marko121
    Level 17  
    Witam
    Też udało mi się to zainstalować . Nie jest to zbyt proste ale doszedłem nawet do tego że po odpowiednim skonfigurowaniu plików wsadowych diag instalował się sam ( jak jakiś normalny program ) .
    Potrzebny jest dos 6.22 i win 3.11 .
    Trzeba zwrócić uwagę na pliki system.ini i win.ini ponieważ kopiują się one z diaga do windowsa (są zamieniane) a tam są wpisane min ustawienia karty graficznej (napewno nie vga) po tym procesie windows ani diag się nie uruchomi ,tak więc też trzeba je odpowiednio przerobić.

    Moje wzmagania skończyły się na komunikacie :

    „ ERROR COM PART
    BAD INIT DIAG2000 ”

    znalazłem na jakimś forum zdjęcia diaga od środka , nie wyraźne ale można rzucić okiem
    http://www.eurovan2.com/forum/rt3-rt4/2266-save-defined-diag-versions.html

    wynika z tego że diag może chodzić na PC tylko potrzebna jest do niego jakaś karta

    GREBSON
    Quote:
    W zasadzie to chodzi o dwa porty w pełni konfigurowalne i możnaby dalej expetymentować.



    Przecież w kompie są dwa porty.(chyba że masz na myśli dodatkową kartę z dwoma comami )

    Posiadasz może jakiś program do zarządzania comami z poziomu dosa , coś w stylu set_com?

    A i jeszcze jedno czy udało Ci się wywołać jakoś funkcje przeglądania dokumętów z tego diaga ?

    Pozdrawiam Marko121
  • #27
    GREBSON
    Level 20  
    Diag potrzebuje 4 portów com. 2 są standardowo a są potrzebne jeszcze 2 i to na innych irq niż to jest w każdym pececie , dlatego napisałem że potrzeba 2 portów com w pełni konfigurowalnych. Zapomniałem dodać że najlepsze powinny być na slocie isa ponieważ są odporniejsze na experymenty niż na pci.
    W takim razie dobrneliśmy do tego samego miejsca. Nie powiedziane że po przejściu przez porty com nie doczepi się do czegoś innego. Niedziwiłbym się gdyby zechciał interface do pełnego odpalenia aplikacji. A jeżeli tak to przeglądanie dokumentów jest pod znakiem zapytania , dlatego potrzebna jest wiedza na temat zawartości fejsika. A może to tylko sam konwerter napięć ?. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych a jest ich niemało sądząc po liczniku pzy temacie.
  • #28
    mps1973
    Level 11  
    Też walcze :)

    ale moja wersja przy odpalaniu potrzebowała pliku Dico.txt jak dałem pusty plik o takiej nazwie to wywala błąd bibloteki ACTBD.dll i tyle.

    macie moze ten plik ?

    Zrobiłem face na elmie i proscanem usuwam błedy w moim 206 1.4 z 2001 (mux) ale chciałbym zmieniać ustawienia BSI.

    Pozdrawiam
  • #29
    GREBSON
    Level 20  
    Chcesz jeszcze ten plik? Bo ja mam taki jaki potrzeba.
  • #30
    SlawCien
    Level 10  
    Witam, muszę przyznać że ogromne jest zainteresowanie tymi urządzeniami. A ze akurat znam bardzo dobrze te urządzenia napisze ze nie uruchomicie softu Diag 2000 bez interfejsu druga karta to tzw. karta pomiarowa. Dlatego sa potrzebne dwa com'y.
    Jeśli chodzi o ta skrzynkę: diag200 to nic innego jak tzw. kom. przemysłowy. Nie mając interfejsu marnujecie tylko czas...
    Pozdrawiam...