Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blokady skrzyni biegów Bear Lock - czy są skuteczne??

Ursus81 30 Lis 2005 16:06 28727 8
  • #1 30 Lis 2005 16:06
    Ursus81
    Poziom 10  

    Mam pytanie w sprawie blokad skrzyni biegów produkowanych i montowanych przez firmę Bear Lock lub Niedźwiedź Lock (jak kto woli:)). Swojego czasu słyszałem, że kradzież takiego samochodu bez lawety jest niemożliwa, gdyż jej rozmontowanie wymaga zastosowania dobrej wiertarki z wiertłem diamentowym i trochę jest z tym dłubanimy na co jak wiadomo złodziej raczej pozwolić sobie nie może. Czy ktoś to może potwierdzić?? Czy zdarzyła się komuś kradzież samochodu z tym zabezpieczeniem lub jego próba?? Jak oceniacie skuteczność tej blokady?
    Pozdrawiam

    0 8
  • #2 30 Lis 2005 20:00
    piotrsta
    Poziom 22  

    Słyszałem o włamaniu do samochodu z blokadą ale nie został skradziony a obok stał gorszy model bez blokady i zginął. Myślę że taka blokada jest dobra ale przed drobnymi złodziejaszkami bo jak dobry samochód i trafi na profesjonalistów to myślę że poradzą sobie pomimo jakichkolwiek zabezpieczeń.

    0
  • #3 30 Lis 2005 22:40
    pelek
    Poziom 20  

    uważam że niedżwiadek jest bardzo skuteczny - przynajmniej jeśli chodzi o odjechanie samochodem o własnych siłach

    0
  • #5 30 Cze 2009 17:50
    hellman
    Poziom 1  

    Witam stary temat ale mam pytanie. Kupilem niedawno samochod i mam tam wlasnie blokade bear-lock... Tylko nie wiem jak ją uaktywnić ? Co najpierw musze zrobić ? Wcisnąc bolec i potem dopiero wrzucić (który?) bieg ? czy najpier bieg ?

    0
  • #6 30 Cze 2009 18:00
    marcin833
    Poziom 19  

    Nie wiem czy jest tak we wszystkich markach, ale wrzucasz wsteczny bieg, i wciskasz sworzeń. I po sprawie.

    0
  • #7 30 Cze 2009 20:01
    Ursus81
    Poziom 10  

    U mnie w samochodzie zablokować można było każdy bieg. Wsunięcie blokady powodowało brak możliwości zmiany na inny bieg bądź wrzucenia na luz i tu tylko o to chodzi. Jeżeli masz blokadę wsuwaną z boku (bolec równolegle do podłogi) to one chyba w większości tak działają. To prosta blokada mechaniczna. Normalne jest wówczas, że blokuje się najsilniejsze biegi, tak, aby np nie można było lub było to bardzo utrudnione przepchanie samochodu. Dodatkowo wiele osób z moich znajomych robi to w ten sposób, że jeżeli samochód na parkingu zablokowany jest z przodu, czyli można wyjechać tylko do tyłu blokuje jedynkę, jak odwrotnie bieg wsteczny.
    Sprawdź samemu, w każdej pozycji powinno blokować drążek, no chyba że jest tam jakieś inne rozwiązanie.

    0
  • #8 30 Cze 2009 20:51
    Krzysiek_Gd
    Poziom 14  

    Ursus81 napisał:
    U mnie w samochodzie zablokować można było każdy bieg. Wsunięcie blokady powodowało brak możliwości zmiany na inny bieg bądź wrzucenia na luz i tu tylko o to chodzi. Jeżeli masz blokadę wsuwaną z boku (bolec równolegle do podłogi) to one chyba w większości tak działają. To prosta blokada mechaniczna. Normalne jest wówczas, że blokuje się najsilniejsze biegi, tak, aby np nie można było lub było to bardzo utrudnione przepchanie samochodu. Dodatkowo wiele osób z moich znajomych robi to w ten sposób, że jeżeli samochód na parkingu zablokowany jest z przodu, czyli można wyjechać tylko do tyłu blokuje jedynkę, jak odwrotnie bieg wsteczny.
    Sprawdź samemu, w każdej pozycji powinno blokować drążek, no chyba że jest tam jakieś inne rozwiązanie.


    ... tylko jeszcze dodatkowo potrzebna jest "laska" na sprzęgło.

    0
  • #9 30 Cze 2009 20:56
    sharp
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Proszę tak nie dywagować. Blokada Niedźwiedź-Lock została zaprojektowana jako blokada biegu wstecznego i tylko ten powinien być wrzucany brzed umieszczeniem bolca w gnieździe.
    Mimo, iż w pojeździe można wrzucić dowolny bieg przed zapięciem blokady, to skuteczność jej zadziałania może być ograniczona.

    1