logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak skonfigurować wejście analogowe w S7-300 z TIA Portal?

Gizmol89 30 Gru 2023 01:59 732 5
  • #1 20882521
    Gizmol89
    Poziom 8  

Witam,
    Jestem początkującym w temacie sterowników PLC. Mam fizycznie sterownik S7 CPU 315, do którego podłączony jest moduł analogowy, odbierający sygnał 0-10V. Używam oprogramowania TIA Portal. Po dodaniu w PLC tagu wejścia analogowego, brak jest jakiejkolwiek reakcji przy włączeniu monitoringu i kręceniu potencjometrem. Wartość cały czas wynosi 0. Fizycznie raczej mam wszystko dobrze podpięte, bo jeżeli ustawię w module analogowym "Trigger for hardware interrupt" na odpowiednie zakresy napięć, to sterownik reaguje na ustawione zakresy i przechodzi w tryb stop.
  • Pomocny post
    #2 20882562
    Rafik4
    Poziom 31  
    Ocena: 314
    Jak adresujesz wejście analogowe? Sprawdź czy zadziała przy adresowaniu w postaci PIW???.
  • #3 20882565
    Gizmol89
    Poziom 8  

Adresuję %IW272 zmienną typu Int. Mam też napisany program w OB1 do skalowania, ale wydaje mi się, że już w tagach powinny się pojawiać jakieś wartości. Chyba że trzeba jeszcze dodać jakiś blok do wywołania wejścia analogowego? Mam tylko OB1 w tej chwili.
  • Pomocny post
    #4 20882568
    Rafik4
    Poziom 31  
    Ocena: 314
    Może być w OB1, wpisz %PIW272 i sprawdź czy działa. Pokaż zakładkę Device overview.
  • Pomocny post
    #5 20883062
    Markos80

Specjalista Automatyk
    Ocena: 214
    Dla S7-300 można zdefiniować wielkość obszaru pamięci dla wejść, który jest przepisywany automatycznie przy każdym wywołaniu OB1.
    Wtedy adresy są dostępne przez %I (w tym %IW, %IB, itd).
    Dla większych adresów trzeba przy każdym wywołaniu zapytać bezpośrednio sprzęt. W przypadku TIA dodać do adresu ": P".
    W tablicy zmiennych np.: