logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Marantz cd 67 mkII se: Szuflada CD się zamyka, wymiana opampów i styropianowa rozpórka

potree22 04 Mar 2024 23:31 579 10
REKLAMA
  • #1 20990746
    potree22
    Poziom 3  
    Witam
    Posiadam Marantz -a cd 67 mkII se (rzadko używam). Ostatnio pojawił się problem z napędem cd. Kiedy otwieram szufladę to ona się potrafi od razu zamknąć. Po kilku razach staje się to wkurzające. Rozkręciłem obudowę ale nic ciekawego nie dostrzegłem. Co się dziwić, jestem w tym laikiem. Po ponownym skręceniu obudowy problem zniknął, ale nie w 100%. Jeszcze czasami się zdarza. Może to sprawa jakichś naprężeń, które działają na napęd. No nie wiem. Może ktoś inny spotkał się z tym zjawiskiem i wie o co w tym chodzi.
    Mam jeszcze jeden problem, który mi chodzi po głowie. Sprzęt ma zamontowane opampy 2 x JRC 2114D i w innym miejscu 1 x 4556AD też JRC. Chciałbym dokonać ich podmianki, tylko nie wiem czy one się demontują bez lutowania, tak jak w niektórych DAC-ach. Czy wymienić tę parę 2114D, czy wszystkie.
    Ostatni temat dotyczy styropianowej (chyba rozpórki), która była umiejscowiona pomiędzy płytą główną a górą obudowy. Element o wym. 5,5x6,0x0,9 cm. był przyklejony do spodu górnej obudowy na tyle słabo, że po dotknięciu odpadł. Na dolnej krawędzi miał odciśnięte scalaki. Nie wiem czy go z powrotem tam umiejscowić. Na razie skręciłem obudowę bez niego.
    Chętnie dowiem się opinii Szanownych Forumowiczów na zgłoszone problemy.
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #2 20990876
    jozgo
    Poziom 42  
    Ocena: 1329
    potree22 napisał:
    Może ktoś inny spotkał się z tym zjawiskiem i wie o co w tym chodzi.

Nie spotkałem sie z tym, ale to pewnie wyłącznik krańcowy, sygnalizujący całkowite wysunięcie szuflady, szwankuje.
    potree22 napisał:
    Czy wymienić tę parę 2114D, czy wszystkie.

Ale po co?