logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kolumna trzydrożna: osobna komora dla głośnika średniotonowego? 80W 8Ω

grzegorz29 05 Gru 2005 07:34 3091 8
REKLAMA
  • #1 2054889
    grzegorz29
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Być może moje pytanie już się powtużyło na forum, i dla niekturych zdaje się banalne, ale ja jestem początkującym akusty kiem i mam dylemat .
    Chcem zbudować kolumne trzydrożną w obudowie zamknięte, ale nie wie czy głośnik średniotonowy powinien być w osobnej komoże, czy w tej samej co głośnik niskotonowy, i czy ten fakt majakieś znaczenie odsłuchowe. kolumny mają być 80W 8ohm
    Za wasze rady z gury dziękuje
    pozdrawiam :?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2054963
    J. S.
    Poziom 27  
    Ocena: 18
    Głośnik średniotonowy MUSI być w oddzielnej komorze, aby nie został uszkodzony przez ciśnienie produkowane przez niskotonowy.
  • Pomocny post
    #3 2055411
    pavyan
    Poziom 20  
    Ocena: 135
    Witam!
    Dodałbym do tego, że ja wysokotonowe też umieszczałem w szczelnej puszce. Wiele to nie kosztuje, a daje pewność. W zasadzie wysokotonowe są szczelne ( a może: raczej powinny być ), ale jeśli nie ma pewności - to lepiej zrobić jak wyżej.
    Jeszcze jedno: dla najlepszych rezultatów również pojemność komory głośnika średniotonowego powinna być wyliczona z parametrów T-S, szczególnie jeśli pracuje w zwrotnicy od niskich częstotliwości, np. 200-300 Hz, ale to już dla purystów:-)
    Pozdrawiam, Pawyan.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 2055544
    Medeis
    Poziom 21  
    Witam

Chyba nalezaloby jeszcze dodac ze MUSI wprzypadku gdy glosnik srednio jest z koszem otwartym, w przypadku kosza zamknietego nie ma to juz znaczenia. Ponoc jednak glosniki "otwarte" z tylu i z wlasna komora brzmia lepiej.

Pozdrawiam
  • Pomocny post
    #5 2055718
    J. S.
    Poziom 27