logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Klimatyzator w kamperze - kompresor buczy, wiatrak nie działa, wywala bezpiecznik

trucker_hiob 25 Sie 2024 16:14 540 3
REKLAMA
  • #1 21203373
    trucker_hiob
    Poziom 9  
    Klimatyzator w moim kamperze dziwnie się zachowuje. Gdy tylko włączę zasilanie, przy wyłączonym klimatyzatorze, zaczyna pobierać prąd i kompresor zaczyna "buczeć", ale wiatrak się nie kręci i nie dmucha zimnym powietrzem. Gdy włączę klimę, zaczyna dmuchać zimne, ale pobór prądu rośnie do ponad 2 kW i po 30 sekundach wywala bezpiecznik. Czy ktoś ma jakiś pomysł, co może być nie tak?

Ja nie jestem elektrykiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem. Ale mam jakiś schemat tego ustrojstwa, którego zresztą też nie potrafię odczytać. To jest model A3400:

Klimatyzator w kamperze - kompresor buczy, wiatrak nie działa, wywala bezpiecznik
    Załączniki:
    • Klimatyzator w kamperze - kompresor buczy, wiatrak nie działa, wywala bezpiecznik Zrzut ekranu 2024-08-25 100516.png (46.13 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 21203427
    faradek
    Poziom 23  
    Ocena: 109
    Wygląda jakby sprężarka była uszkodzona albo miała za duże opory przez zatkany lub napełniony zbyt dużą ilością lub niewłaściwym czynnikiem chłodniczym układ. Przy sprężarce, na schemacie między zaciskami R i S widać kondensator. Można sprawdzić czy jest sprawny, ale jak sprężarka rusza to raczej nie jego wina.

Dodatkowo zastanawia mnie wartość bezpiecznika. Na schemacie jest to 5A, a instrukcja mówi że to urządzenie może pobierać 15,5A.

Tabela specyfikacji klimatyzatorów A3400 i A3401.
  • REKLAMA
  • #3 21203433
    trucker_hiob
    Poziom 9