logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór Access Pointa do Technicolor CGA2121 - Rozszerzenie WiFi bez nowego SSID

dukegs11 30 Sie 2024 17:54 648 8
REKLAMA
  • #1 21209674
    dukegs11
    Poziom 2  
    Witam, bardzo proszę o pomoc przed zakupem acces pointa. Jestem trochę zielony w tej kwestii, a sprzeczne informacje są w internecie.
    Otóż - mam internet z multimedia z routerem Technicolor CGA2121, który rozsyła mi wifi o danym SSID.
    Niestety, na piętrze już brak wifi, więc wyprowadziłem kabel rj45 i chciałbym dokupić acces pointa.
    Zależy mi na tym, by nie tworzyć nowego SSID, a rozszerzyć obecne. Czy obojętnie jaki router z funkcją AP się nada, czy powinienem kupić jakieś kosmiczne urządzenie? W przypadku drugiej opcji rozważam ASUS Zen WiFi XT8, do którego w przyszłości będę mógł dołożyć satelitę mesh (ale to kiedyś, bo koszty ogromne tego asusa).
    Dzwoniłem do Multimedia i - jak wiadomo - oni blokują dostęp do routera, ale powiedziano mi, że wypinając kabel do 4. Portu w ich routerze wtedy działa on w funkcji bridge.
    Do sedna:
    1. Czy tani router z AP wystarczy?
    2. Czy będę musiał wyłączyć na nim dhcp i ustawiać adresy IP?
    3. Będzie jedno SSID w całym domu automatycznie przełączane w telefonach, laptopach podczas poruszania się?
    4. Technicolor wyjście LAN, AP Wejście WAN?
    Z góry dziękuję za odpowiedź!
    Pozdrawiam,
    Paweł.
  • REKLAMA
  • #2 21209678
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    Ocena: 5489
    dukegs11 napisał:
    Będzie jedno SSID w całym domu automatycznie przełączane w telefonach, laptopach podczas poruszania się?

Nie, bo modemorouter operatora tego nie obsługuje.
  • #3 21210301
    dukegs11
    Poziom 2  
    Dziwne... Podłączyłem na chwilę extender Asus i ustawiłem go jako access point i działa... Mam jeden SSID w całym domu...