logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] SINGER 306K z silnikiem BAK - gaśnie oświetlenie przy naciśnięciu pedału

dzidek_o 10 Gru 2024 22:18 234 8
REKLAMA
  • #1 21342705
    dzidek_o
    Poziom 10  
    Ocena: 11
    Mam maszynę SINGER 306K z silnikiem BAK. Powstał problem tego typu, że przy naciśnięciu regulatora obrotów /pedału/ maszyna zaczyna pracować, ale gaśnie oświetlenie. Po puszczeniu regulatora lampa się zapala. Ponieważ jest to urządzenie już leciwe, po rozkręceniu podłączenia silnika nie można odczytać wartości rezystorów tam się znajdujących. Podłączenia są zgodne z instrukcją silnika, a i w niej nie są podane dane rezystorów. Nie jestem elektrykiem i nie wiem, co może odpowiadać za ten problem, ale po stanie rezystorów przypuszczam, że tu może być jego źródło. Pomierzyłem rezystancję między zaciskami B-C = 0,03 Ω i A-D = 8,2 kΩ. I teraz pytania do szanownych kolegów:
    1. Czy z tych pomiarów coś wynika?
    2. Jakie powinny być wartości tych rezystorów i jakie mają znaczenie w tym obwodzie?
    3. Czy można te rezystory usunąć i zastąpić je drutem i czy mogłoby spowodować to uszkodzenie silnika?
    Nie wiem, czy wymiana rezystorów lub zastąpienie ich drutem rozwiąże mój problem. Może są jakieś inne sugestie?
    Ponieważ jest to problem czysto elektryczny, pozwoliłem sobie prosić o pomoc w tym dziale.
    W internecie znalazłem fotografię takiego rozebranego silnika z drutami między zaciskami B-C i A-D.
    Złącze elektryczne starego silnika maszyny do szycia. Zbliżenie na panel z okablowaniem w maszynie do szycia SINGER 306K z widocznymi rezystorami i kablami. Schemat okablowania silnika BAK do maszyny SINGER 306K z podłączeniem lampki. Rozkręcony silnik maszyny do szycia SINGER 306K z widocznymi częściami wewnętrznymi.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21343004
    wojtek 9007
    Poziom 40  
    Ocena: 845