logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kenwood KA-7090R - brzęczenie w kolumnach przy regulacji pilotem

szuwarrek 27 Mar 2025 20:05 138 6
REKLAMA
  • #1 21497999
    szuwarrek
    Poziom 9  
    Witam, czy ktoś pomoże w moim wzmacniaczu Kenwood KA-7090R? Jest taki problem: przy regulacji pilotem głośności coś brzęczy w kolumnach, a przy pokrętle na wzmacniaczu jest normalnie, nie słychać tego. O co tu chodzi?
  • REKLAMA
  • #2 21498035
    Jarek Pi.
    Poziom 27  
    Ocena: 125
    Silnik nie jest dobrze odseparowany przeciwzakłóceniowo.
  • REKLAMA
  • #3 21498039
    szuwarrek
    Poziom 9  
    Nie znam się aż tak na tym, jestem można powiedzieć laikiem. Czy bez serwisu samemu można to ogarnąć?
  • REKLAMA
  • #4 21498434
    Jarek Pi.
    Poziom 27  
    To zakłóca tylko przy regulacji. Jak nie przeszkadza, to można zostawić.
  • #5 21498439
    szuwarrek
    Poziom 9  
    Tak tylko przy regulacji pilotem pokrętłem jest ok. Ale chciałbym, aby było bez tego, żeby się coś nie zepsuło bardziej.
  • REKLAMA
  • #6 21498451
    Jarek Pi.
    Poziom 27  
    Wszystko działa dobrze, a zakłócenia wynikają z samej konstrukcji silnika szczotkowego. Przy montażu filtrów jest ryzyko, że coś nie uda się.
  • #7 21498462
    szuwarrek
    Poziom 9  
    Czyli nie ma co szukać serwisu

Podsumowanie tematu

✨ Wzmacniacz Kenwood KA-7090R generuje brzęczenie w kolumnach podczas regulacji głośności pilotem, natomiast przy regulacji pokrętłem na urządzeniu dźwięk jest czysty. Przyczyną zakłóceń jest konstrukcja silnika szczotkowego w potencjometrze pilotowym, który nie jest odpowiednio odseparowany przeciwzakłóceniowo. Próba montażu filtrów przeciwzakłóceniowych może być ryzykowna i nie zawsze skuteczna. Jeśli brzęczenie nie przeszkadza w użytkowaniu, można je zaakceptować bez konieczności serwisowania, gdyż nie wpływa to na prawidłowe działanie wzmacniacza.