logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Diagnoza wzmacniacza Pioneer SA-400 - przepalające się bezpieczniki

stachubaz2 07 Kwi 2025 01:06 267 2
REKLAMA
  • #1 21509923
    stachubaz2
    Poziom 1  
    Dzień dobry. Zwracam się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu wzmacniacza Pioneer SA-400. Na wstępie piszę, że jestem laikiem i większości nie będę wiedział, co do czego i dlaczego. Staram się tych rzeczy nauczyć i jeśli mnie poprowadzicie, to jestem w stanie przeprowadzić różne pomiary, a także wymienić poszczególne komponenty, co również pomoże mi pewne rzeczy zrozumieć. Trafił do mnie wzmacniacz Pioneer SA-400, bo "umiesz lutować" XD Historia tego sprzętu jest taka... Właściciel miał podłączone 2 głośniki... po jakimś czasie użytkowania przestał działać jeden, więc mądra głowa podpięła 2 głośniki pod jeden kanał. Działało to przez jakiś czas... niestety przestało. Po rozebraniu obudowy pierwsze, co rzuciło mi się w oczy, to 2 bezpieczniki toru audio L/P 2A, oba przepalone. Dodatkowo na "wejściu" jest bezpiecznik 630 mA/250 V, który był cały. Po wymianie bezpieczników kanałowych i dla zasady tego wejściowego, bez podpiętych głośników, uruchomiłem sprzęt... bezpiecznik 630 mA po około 2 sekundach zrobił mi zdjęcie :P
    Posiadam schemat do tego modelu z tego Forum i dzielę się nim w załączniku. Jestem w stanie podpiąć ten wzmacniacz przez żarówkę (czego jeszcze nie robiłem), ale i tak przy tym przepalaniu bezpiecznika wiemy, że jest zwora. Proszę o konstruktywne porady i nie jeb*** w komentarzach.
    AI: Czy sprawdziłeś już jakieś konkretne komponenty lub obszary układu? Jeśli tak, to które?
    Bezpieczniki
    AI: Czy zauważyłeś jakieś widoczne uszkodzenia, zapach spalenizny lub inne nietypowe objawy w wzmacniaczu?
    Bezpiecznik 630 mA na wejściu
    Załączniki: