logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Metoda oczkowa. Trzy oczka i jedno źródło zasilania. Jak do tego podejść?

bytebolt101 09 Kwi 2025 19:35 930 17
REKLAMA
  • #1 21513346
    bytebolt101
    Poziom 3  
    Schematy trzech obwodów z rezystorami i woltomierzem.

Hejka kochani,

Jestem nowym studentem i uczę się elektryki na nowo, i potrzebuję pomocy od ludzi, którzy się znają na tym temacie. Nasz wykładowca zadał nam pracę domową, aby napisać sprawozdanie. Treść zadania: obliczyć rozpływ prądu w obwodzie metodą oczkową przy zadanym napięciu zasilającym i porównać z wartościami natężenia prądu pomierzonymi amperomierzami podczas ćwiczenia w jednej z gałęzi. Napięcie na zasilaczu wynosi 10 V. Przeszukałem cały Internet, żeby znaleźć jakiś filmik albo poradnik, w którym układ ma 3 oczka i jedno źródło zasilania i nic. 

Pomożecie mi i wytłumaczycie, o co tutaj chodzi? Jak na razie wymyśliłem coś takiego, ale nie wiem, czy to jest poprawne:

Szkic obwodu elektrycznego z trzema oczkami i jednym źródłem napięcia.

AI: Czy możesz opisać lub narysować konfigurację obwodu, w tym wartości rezystancji i układ elementów?
    Rb = 2,5 kΩ
    Rc = 7 kΩ
    Rd = 3 kΩ
    Re = 5 kΩ
    Rf = 10 kΩ
    Ra = 1 kΩ
    E = 10 V
  • REKLAMA
  • #2 21513532
    jony
    Specjalista elektronik
    Ocena: 882
    bytebolt101 napisał:
    Pomożecie mi i wytłumaczycie o co tutaj chodzi? Jak na razie wymyśliłem coś takiego ale nie wiem czy to jest poprawne:

Wyglada dobrze.
    Teraz zrób to sam dla oczka drugiego i trzeciego.
  • #4 21514624
    jony
    Specjalista elektronik
    bytebolt101 napisał:
    Coś w ten deseń?

Tak, dokładnie.
    Tylko zauważ, że prąd oczka pierwszego (I1) w drugim oczku płynie tylko przez RB.
    A więc, dlaczego tam dałeś I1(RB + RC)? Z rozpędu?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #6 21514632
    jony
    Specjalista elektronik