logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć baterię 8.4V do nadajnika GPS w aucie bez podtrzymania zasilania? model Mking mkx10

lukaszwawrziczek 08 Maj 2025 09:23 474 7
  • #1 21542885
    lukaszwawrziczek
    Poziom 2  
    Mam w samochodzie założony nadajnik GPS, sam go montowałem, lecz jest bez baterii, nie ma podtrzymania napięcia. Posiadam baterię 8,4 V, którą mógłbym wykorzystać do tego celu. Niestety nie mam z tym doświadczenia, czy ktoś z was może mi pomóc, w jaki sposób taką baterię mogę podpiąć do nadajnika, aby po wyłączeniu auta czerpał napięcie z tej baterii?
  • #2 21542899
    kindlar
    Poziom 42  
    Ocena: 1613
    Wiesz, że nie wiemy jaki to nadajnik i czy ma osobne wejście dla baterii, czy trzeba do głównego zasilania ją podpinać przez diodę.
    Opisz dokładniej.
  • #3 21543164
    CameR

Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Ocena: 3266
    lukaszwawrziczek napisał:
    w samochodzie założony nadajnik GPS

Czyli zasilanie 12V
    Posiadam baterię 8,4 V,

Potrzebujesz przetwornicę 8,4 V > 12 V
    kindlar napisał:
    do głównego zasilania ją podpinać przez diodę

Jak najbardziej poprawnie.
    Trzeba tylko rozwiązać kwestię ładowania dodatkowego akumulatora.

kindlar napisał:
    nie wiemy jaki to nadajnik

To jest kluczowe pytanie.

Może lokalizator GPS będzie prawidłowo funkcjonował przy obniżonym napięciu do 8,4V
    Wtedy wystarczy inna przetwornica 12V > 8,4V i zasilić lokalizator niższym napięciem.
    W takim układzie masz w prosty sposób rozwiązany problem doładowywania akumulatora.
    Konto firmowe:
    ABC KOM
    Barcelońska 77, Katowice, 40-683 | Tel.: 601XXXXXX (Pokaż) | Strona WWW: https://www.auto-alarm.com.pl
    Pomogłem? Kup mi kawę.
  • #4 21543305
    user64
    Poziom 36  
    Ocena: 695