logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Audi A5 2.0 TFSI 2011 – co wymienić przy przebiegu 283 000 km dla bezawaryjności?

kichu999 06 Cze 2025 07:43 777 15
REKLAMA
  • #1 21571119
    kichu999
    Poziom 3  
    Ocena: 1
    Witam, kupiłem 6 lat temu Audi A5 2.0 TFSI 2011 rok. Podczas kupna przebieg wynosił 198 000, a teraz jest to 283 000 km. A że w motoryzacji jestem kompletnym laikiem, stąd moje pytanie.
    Wymieniłem olej silnikowy, co oczywiste, przewody hamulcowe i klocki hamulcowe, a i klimatyzację odgrzybiłem z 2 razy jak na razie :D

- Co powinienem wymienić, aby mnie nic nie zaskoczyło na drodze podczas podróży?
    AI: Czy wiesz może, czy był już wymieniany rozrząd (pasek/łańcuch, pompa wody) w Twoim aucie? Jeśli tak, to przy jakim przebiegu?
    Rozrząd był wymieniany tuż przed kupnem, tak zapewniał mnie sprzedający, czyli na 198 000 km. O pozostałych pracach eksploatacyjnych nie mam informacji.
    AI: A jak wygląda sprawa z innymi płynami eksploatacyjnymi – np. płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej w skrzyni biegów? Były kiedyś wymieniane?
    Tylko płyn hamulcowy i przewody hamulcowe.
  • REKLAMA
  • #2 21571125
    Aleksander_01
    Poziom 43  
    Ocena: 3380
    kichu999 napisał:
    Co powinienem wymienić aby mnie nic nie zaskoczylo na drodze podczas podróży.

Są usterki/awarie których nie przewidzisz i nie jesteś w stanie określić ich stanu/zuzycia. Jako przykład - cewka zapłonowa, czujniki wszelakiej maści, a z mechanicznych - pęknięcie/uszkodzenie jakiegoś elementu. Przykład - termostat, pompa wody itd.
    Natomiast częste oblukiwanie może wyeliminować pewne usterki.
  • #3 21571128
    kichu999
    Poziom 3  
    Aleksander_01 napisał:
    kichu999 napisał:
    Co powinienem wymienić, aby mnie nic nie zaskoczyło na drodze podczas podróży.