Dzień dobry,
Potrzebuję pomocy przy naprawie baterii Bosch 18V Pro Core 4.0Ah. Nie potrafię znaleźć przyczyny, dlaczego na baterię nie reagują elektronarzędzia oraz ładowarki. Parametry porównywałem ze sprawną baterią i wszystkie są podobne.
Opis usterki: Bateria nagle przestała działać, zero reakcji w narzędziach i ładowarkach. Wskaźnik naładowania jest martwy.
Co sprawdziłem:
ogólne napięcie baterii to 20,54 V
Napięcie na pojedynczych ogniwach waha się od 4,03 V do 4,3 V
Bezpiecznik na - jest prawy, przechodzi test miernikiem na połączenie
T do - 7,22 kΩ
N do - 2,38 MΩ
C do - 78,5 kΩ
(wartości sprawdziłem ze sprawną baterią i są podobne)
Jedyne uszkodzenia, jakie zauważyłem, to dwa pęknięcia obudowy ogniw (sprawna sztuka też ma takie pęknięcia)
Jestem początkującym w serwisie i nie mam pojęcia, co dalej robić.
AI: Czy przed wystąpieniem usterki bateria była narażona na upadek, zalanie lub inne uszkodzenia mechaniczne albo środowiskowe?
Prawdopodobnie nie
AI: Czy rozbierał Pan baterię i sprawdzał wizualnie płytkę BMS pod kątem przepaleń, śladów korozji lub uszkodzonych elementów?
sprawdziłem i nie ma żadnych widocznych uszkodzeń elektroniki
Potrzebuję pomocy przy naprawie baterii Bosch 18V Pro Core 4.0Ah. Nie potrafię znaleźć przyczyny, dlaczego na baterię nie reagują elektronarzędzia oraz ładowarki. Parametry porównywałem ze sprawną baterią i wszystkie są podobne.
Opis usterki: Bateria nagle przestała działać, zero reakcji w narzędziach i ładowarkach. Wskaźnik naładowania jest martwy.
Co sprawdziłem:
ogólne napięcie baterii to 20,54 V
Napięcie na pojedynczych ogniwach waha się od 4,03 V do 4,3 V
Bezpiecznik na - jest prawy, przechodzi test miernikiem na połączenie
T do - 7,22 kΩ
N do - 2,38 MΩ
C do - 78,5 kΩ
(wartości sprawdziłem ze sprawną baterią i są podobne)
Jedyne uszkodzenia, jakie zauważyłem, to dwa pęknięcia obudowy ogniw (sprawna sztuka też ma takie pęknięcia)
Jestem początkującym w serwisie i nie mam pojęcia, co dalej robić.