logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Magnum THF 220S AC/DC – wybija bezpieczniki po kilku sekundach od włączenia

kars5248 24 Lip 2025 08:53 324 4
REKLAMA
  • #1 21615457
    kars5248
    Poziom 3  
    Cześć,
    mam problem ze spawarką Magnum THF 220S AC/DC (wersja inwertorowa). Po włączeniu spawarka uruchamia się normalnie – wentylator rusza, wyświetlacz działa przez kilka sekund – ale po chwili (2–5 sekund) wybija bezpieczniki.

Sprawdzana była na różnych gniazdkach z zabezpieczeniami C16 i B20 – efekt zawsze ten sam, wybija zabezpieczenie po kilku sekundach działania.

Czy ktoś mógłby doradzić, co sprawdzić krok po kroku?
    Nie mam dużego doświadczenia w naprawie spawarek, ale podstawowe pomiary multimetrem jestem w stanie wykonać. Chciałbym zdiagnozować, czy to kwestia mostka prostowniczego, kondensatorów, tranzystorów IGBT czy czegoś innego.
  • REKLAMA
  • #2 21615490
    grzeskk
    Poziom 35  
    Ocena: 730
    No raczej coś innego. Najprawdopodobniej uszkodzone sterowanie głównego inwertera.
  • REKLAMA
  • #3 21615507
    kars5248
    Poziom 3  
    Jak mogę go zlokalizować

Dodano po 13 [minutach]:

Dodano po 10 [minutach]:

• REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 21615546
    karwo
    Poziom 31  
    Ocena: 364
    grzeskk napisał:
    Najprawdopodobniej uszkodzone sterowanie głównego inwertera.
    kars5248 napisał:
    Jak mogę go zlokalizować

Bez obrazy ale jak nie wiesz o czym pisze kolega wyżej to zleć naprawę komuś z większą wiedzą i doświadczeniem. Teraz można to jeszcze naprawić, a po Twojej ingerencji może się już nie opłacać.
    Na razie widać że układ softstartu się przełącza i jest bum, masz ustawione w tryb MMA czy TIG?
  • #5 21615606
    grzeskk
    Poziom 35  
    Ocena: 730