logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Budowa nadajnika radiowego na lampach 1Э1П - czy to możliwe?

kostekwierusz 29 Lip 2025 16:33 192 6
REKLAMA
  • #1 21620349
    kostekwierusz
    Poziom 4  
    Dzień dobry, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem nowicjuszem w elektronice. Dotąd zajmowałem się naprawą liczników Geigera. Ostatnio zacząłem się interesować radioelektroniką. Mam 2 lampy 1Э1П, które były w zestawie z D08. Czy mogę na nich zrobić nadajnik? (Nie wiem, gdzie wstawić to pytanie. Jak wstawiłem w złym miejscu proszę o przesłanie.)

AI: Jaki rodzaj nadajnika chciałbyś zbudować (np. AM, FM, CW, na jaką częstotliwość)?
    CW albo AM
    AI: Jakie inne elementy elektroniczne oraz zasilanie masz do dyspozycji oprócz tych lamp?
    Nie posiadam zasilacza laboratoryjnego, tylko baterie albo przetwornicę z D08.
    Załączniki:
    • Budowa nadajnika radiowego na lampach 1Э1П - czy to możliwe? IMG_20250729_163121943.jpg (2.72 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21620415
    jozgo
    Poziom 42  
    Ocena: 1318
    Lampa do wzmacniania słabych sygnałów. Nadajnika na lampach pracujących na paru woltach i prądach Ia rzędu 0,1 mA zrobić się nie da. Chyba że o zasięgu paru cm?
  • REKLAMA
  • #3 21620423
    kostekwierusz
    Poziom 4  
    Dobrze, a czy mógłby ktoś dać jakiś schemat nadajnika AM CW na baterię 9 V?
  • REKLAMA
  • #4 21620840
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Ocena: 4184