logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wake on LAN z Internetu na EG8145V5 – jak ustawić router do zdalnego WoL?

szymko4444 27 Sie 2025 14:00 249 4
REKLAMA
  • #1 21646023
    szymko4444
    Poziom 2  
    Cześć,

Jestem amatorem w tych sprawach, więc proszę o wyrozumiałość.
    Udało mi się skonfigurować Wake on LAN w mojej sieci domowej i działa to bez problemu przez Wi-Fi. Mogę włączyć komputer z telefonu, kiedy jestem w domu.

Chciałbym jednak, żeby działało to również poza domową siecią – np. kiedy jestem w pracy czy u znajomych. I tutaj mam problem, bo nie wiem, jak się za to zabrać.

Korzystam z routera EG8145V5 i nie wiem, czy coś w nim trzeba dodatkowo ustawić, żeby WoL działał z Internetu (spoza Wi-Fi).

Czy ktoś mógłby mi w prostych słowach wyjaśnić, co trzeba skonfigurować?

Z góry dziękuję za pomoc!
    AI: Czy wiesz, czy Twój router ma publiczny adres IP (czyli taki, pod którym Twoja sieć domowa jest widoczna z Internetu)? Jeśli nie jesteś pewien, napisz, z jakiej usługi internetowej korzystasz (np. nazwa operatora), to podpowiemy, jak to sprawdzić.
    Nie wiem, jaki mój router ma publiczny adres IP. Korzystam z COMP-SERWIS
    AI: Czy próbowałeś już coś ustawiać w routerze, np. przekierowanie portów lub inne opcje związane z dostępem zdalnym? Jeśli tak, napisz proszę, co dokładnie robiłeś.
    Próbowałem ustawić port trigger, ale dalej nie działa.
  • REKLAMA
  • #2 21646052
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • REKLAMA
  • #3 21646244
    szymko4444
    Poziom 2  
    >>21646052 Z tym VPN odpada, bo ani nie mam na czym to hostować, ani na routerze nic takiego nie ma.
  • REKLAMA
  • #4 21646248
    IC_Current
    Specjalista Sieci, Internet
    Ocena: 2512