logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Podłączenie wentylatora airRoxy Prim TS z timerem – jak poprowadzić przewody?

etombsc 03 Lis 2025 10:17 270 3
REKLAMA
  • #1 21739942
    etombsc
    Poziom 3  
    Ocena: 3
    Cześć

Bardzo prosiłbym o pomoc/poradę. W zakresie podłączenia wentylatora łazienkowego (z timerem). Od razu nadmieniam, nie jestem elektrykiem, a domowym majstrem, który próbuje poradzić sobie z tematem.
    Otóż, mam taką sytuację jak na poniższym zdjęciu:

Przewody elektryczne prowadzące od włącznika do lamp i wentylatora w białym pomieszczeniu.

od prawej strony wchodzi zasilanie (kabel 3 x 1,5 mm²) do włącznika (1), stamtąd wychodzi zasilanie, gdzie jest podzielone na 2 lampy sufitowe (2).
    W "3" chciałbym zamontować wentylator elektryczny, dla którego są potrzebne dojścia LNT (faza, faza za włącznikiem i neutralny).
    Przy "2" mam dostępne tylko neutralny i fazę za włącznikiem. Potrzebuję teraz dociągnąć fazę (tę prawidłową, która jest non-stop :) ) i tutaj jest moje pytanie.

1. Czy rozsądnym/logicznym byłoby dodanie jednego kabla w środku "1", ale przed włącznikiem, i poprowadzenie jej do "3"?
    2. Jeśli tak, to czy mogę poprowadzić kabel o mniejszym przekroju do tego wentylatora "3", np. 0,75 mm², czy lepiej zostać przy tym samym przekroju, tudzież 1,5 mm²?

Tutaj zbliżenia na punkty 1,2,3:
    1. Włącznik:
    Zbliżenie na wnętrze puszki elektrycznej z gniazdem włącznika światła.
    2. rozdzielenie na oświetlenie:
    Przyłącze elektryczne w listwie z kilkoma przewodami i złączkami WAGO
    3. Wiatraczek to airRoxy Prim TS, którego środek wygląda tak:
    Zbliżenie na wnętrze wentylatora łazienkowego z widocznymi zaciskami L, N i T

Dodatkowo całe to zasilanie wychodzi z rozdzielni od takiego wyłącznika:
    Wyłącznik nadprądowy Schneider Electric iC60N C10A w rozdzielni elektrycznej