logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Znaczenie diod RX i TX w radiu CB Cobra 10 Plus - co oznaczają?

lord_blaha 22 Gru 2005 16:49 27315 10
REKLAMA
  • #1 2106778
    lord_blaha
    Poziom 33  
    Ocena: 112
    witam,
    chciałbym się dowiedzieć co znaczy RX i TX. Zaznaczam, że jestem kompletnie zielony. Mam po swoim wyświetlaczem w swoim CBku (Cobra 10 plus) 2 diody: RX i TX. Zawsze świeci się tylko RX, natomiast TX jest martwa. Co to znaczy?
  • REKLAMA
  • #2 2106798
    Kryptoman
    Poziom 20  
    Ocena: 14
    RX = odbiór
    TX = nadawanie
    Jeśli wciskasz przycisk nadawania w mikrofonie i nie zapali się dioda TX to może znaczyć że masz uszkodzony mikrofon lub w radiu padł układ przełączający albo jakaś ścieżka pękła
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 2107327
    Tede
    Poziom 12  
    Ocena: 7
    A te radio wogole jest sprawne i czy dziala nadawanie?
    Jeśli pobor pradu jest o wiele wiekszy podczas nadawania niz przy odbiorze a dioda sie nie swieci to jedynie wtedy moze byc przepalona(oczywiscie jesli sprawnie nadaje),tak to raczej mało prawdopodobne.Jesli pobor jest taki sam to sprawdz tak jak kolega wyzej pisał najpierw mikrofon czy wogóle na wtyczce zwieraja sie pewne przewody podczas jego załaczania,a pozniej radio jesli mikrofon jest sprawny.
  • REKLAMA
  • #5 2107362
    lord_blaha
    Poziom 33  
    Ocena: 112
    Radio spokojnie odbiera. Nie bierze więcej prądu przy nadawaniu i podejrzewam że nie nadaje :/ Da się to jakoś łatwo naprawić, ew. ile taka naprawa kosztuje i czy może ktoś zna jakieś serwisy cb w lublinie? qrcze a tak mi sie to cb podoba a tu nie działą...ehh
  • #6 2107547
    Tede
    Poziom 12  
    Ocena: 7
    Jeśli kontrolka TX by sie swieciła to podejrzewałbym koncowke mocy.Tam siedzi 2SC2078 lub podobny.Koszt około 3zł.W serwisie by skasowali kilkadziesiat zl.