logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Tonsil z Yamaha AS501 czy Marantz PM6007 – który wzmacniacz lepiej gra z tymi kolumnami?

wlodekg0 27 Gru 2025 07:29 339 12
REKLAMA
  • #1 21790835
    wlodekg0
    Poziom 9  
    Ocena: 13
    Tonsil Maestro III, te kolumny kupiłem kiedyś jako zestaw dedykowany od Tonsila w zestawie z wzmacniaczem Yamaha AS501. Nie jestem jakimś tam znawcą, amatorem raczej, ale w różnych forach internetowych oraz „fachowych” pismach zarówno wzmacniacz, jak i kolumny mają dobre lub bardzo dobre recenzje, jak i opinie. Nawet ten wzmacniacz był polecany do w.w. kolumn. Niestety, jak na moje ucho, to po prostu brakowało basu, dlatego posiłkowałem się subwooferem. Jest lepiej.
    Ale zadowolony nie jestem. Nie słucham głośno, pokój do 15 m².
    Teraz widzę, że Tonsil sprzedaje te kolumny razem z Marantz PM6007. Poczytałem trochę: wzmacniacz mniejszej mocy, ale ma podobno lepszy bas.
    Ma ktoś doświadczenie z tym wzmacniaczem? Yamaha czy Marantz? Ma sens wymiany?
  • REKLAMA
  • #2 21790907
    Mobali
    Poziom 43  
    Ocena: 3805
    Trudno ocenić zdalnie, jakie brzmienie będzie dla Ciebie lepsze. Chyba najprościej wypożyczyć wzmacniacz Marantz do odsłuchu we własnym systemie i po prostu porównać? Możesz także zakupić wzmacniacz przez sieć i jeśli nie spełni Twoich oczekiwać po prostu zwrócić go bez opłat i konsekwencji. Jednak moim zdaniem, zdecydowanie lepsze efekty uzyskasz wymieniając kolumny. Chociażby budżetowe, łatwo dostępne i osiągalne w zbliżonym budżecie Pylon Audio Pearl zagrają lepiej. Zresztą jest więcej kolumn, które zagrają zdecydowanie lepiej od Maestro III. Szczególnie, jeśli weźmiesz pod uwagę także ofertę kolumn z drugiej ręki. Być może warto także brać pod uwagę zestawy podstawkowe, które w 15 metrach kwadratowych będą wystarczające.
    Pomogłem? Kup mi kawę.
  • #3 21790954
    osiniak75
    Poziom 35