logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sprawdzenie schematu połączeń USB-A hub PCIe – ocena projektu PCB dla amatora

PriX_Y 31 Gru 2025 18:09 132 2
REKLAMA
  • #1 21795060
    PriX_Y
    Poziom 2  
    Jestem amatorem, wiem, ale podjąłem się zbudowania huba USB-a PCIe i nie wiem, czy wszystko jest dobrze podłączone.
    Czy dałoby radę sprawdzić, a jeśli coś jest źle, to powiedzieć i może pomóc naprawić.

Widok projektu PCB z komponentami do huba USB na złącze PCIe

Fragment schematu z układem AP2112K-1.2 z kondensatorami C5 i C6

Fragment schematu zasilacza impulsowego z układem TPS54300DDA i komponentami pasywnymi

AI: Masz może schemat połączeń albo zdjęcia swojej płytki PCB? Bez tego ciężko będzie sprawdzić, czy wszystko jest dobrze podłączone.
    Wysłałem
    AI: Czy hub w ogóle działa, czy pojawiają się jakieś problemy (np. nie wykrywa urządzeń, coś się grzeje, są jakieś błędy)? Opisz dokładnie, co się dzieje po podłączeniu.
    Na razie tylko PCB projektuję
  • REKLAMA
  • #2 21795123
    Citizen75
    Poziom 30  
    Ocena: 474
    W czerwonych obwódkach zaznaczyłem brakujące połączenia. To ten kwadracik na linii połączenia elektrycznego. Jeśli go widać to znaczy, że połączenia nie ma. Do tego masz strzałki ostrzeżeń i błędów testu ERC. Trzeba sprawdzić w teście ERC co jest nie tak. W przypadku linii zasilania może to być brak etykiet PWR_FLAG. Ścieżki na płytce wyglądają jakby były trasowane autorouterem (FreeRouter?). Jak już używasz elementów SMD to staraj się wszystkie elementy stosować w wersji SMD - rezystory i kondensatory. Na płytce brakuje krawędzi płytki oraz złącz zasilania i sygnałowych. Będziesz lutował przewody wprost do pól lutowniczych elementów?

Schemat z układem AP2112K, z zaznaczonymi brakującymi połączeniami na pinach VIN i GND Brakujące połączenie VIN w schemacie zasilacza z układem TPS54300DDA
  • #3 21795176