Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 1.9 tdi 90 KM czujnik temperatury

24 Gru 2005 00:02 24058 7
  • Poziom 2  
    Od jakiegoś czasu w momencie odpalenia silnika kiedy jest całkowicie zimny zaczyna świecić i pulsować kontrolka poziomu płynu w układzie chłodzenia:cry: po przejechaniu kilku metrów kiedy silnik się podgrzeje wystarczy auto zgasić i odpalić i kontrolka gaśnie mechanik powiedział po diagnozie na kompie że uszkodzony jest czujnik temperatury który podaje informacje do komputera i to on przekłamuje dane dlatego to się dzieje . Czy ktoś mógł by mi podać typ i nr katalogowy lub coś wtym rodzaju czujnika i opisać gdzie się znajduje bo w tym miejscu są trzy tak samo wyglądające czujniki jest to silnik o numerach fabrycznych AGR...
    z góry dziękuję:D
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 18  
    Czujnik temperatury cieczy ma nr 059 913 501A, w serwisie kosztuje 80zł, jest to zielony czujnik z 4 stykami jest on zamontowany za obudową świec wstępnego podgrzewania cieczy chłodzacej (takie 3 stojace pionowo z bogu głowicy w aluminiowym korpusie) jest on skierowany troche do dołu wzdłóż osi samochodu, wtyczką skierowany w kierunku ściany grodziowej, trzeba go wypatrzeć bo zasłania go wąż idący do nagrzewnicy. Pomijajac to wszystko ten czujnik czesto ulega uszkodzeniu w skodzie ale nie ma on nic wspólnego z opisywaną tu usterką. Mruganie tej kontrolki informuje tylko o poziomie płynu, więc należy uzupełnić go na maxa i można też jeżeli płyn jest ok sprawdzić jak wygladają te dwie elektrody stalowe w zbiorniczku wyrównawczym. Najczęstrzym przypadkiem jak świeci ta kontrolka jest to, że one troche zaśniedziały, można je troche odrapać papierem ściernym i zbliżyć je do siebie na pewno pomoże.
  • Poziom 18  
    kontrolka jest od zbiorniczka wyrownawczego zajrzyj do srodka i zobacz czy elektrody nie sa pokryte nagarem czasem demontaz i umycie pomaga jak nie to zbiorniczek do wymiany
  • Poziom 12  
    Racja kontrolka jest od poziomu i gęstości płynu chłodniczego.Morze być go mało, być zabardzo rozrzedzony wodą lub jest stary.
  • Poziom 2  
    dzięki za radę spróbuję powalczyć z tymi elektrodami ale wracając do tego czujnika to na stanowisku diagnostycznym na desce miałem temperaturę 90 stopni a komputer z tego czujnika pokazywał jakieś 16 stopni mniej i ztąd padło podejrzenie na ten czujnik ale na razie dzięki za radę zaraz po świętach spróbuję co z tego wyjdzie.
  • Poziom 12  
    Zrob tak jak pisza koledzy a roznica temperatur sie nie przejmuj. Praktycznie zedko kiedy oba wskazania sa identyczne. A ten mechanik co diagnozowal Ci autko powinien diagnozowac szafe a nie silnik. pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam, mam podobny problem w moim Galaxy 1,9 TDi. Z tym, że u mnie kontrolka we wskaźniku temperatury zaczyna mrugać po ok 20 sek od włączenia zapłonu i mruga ciągle bez względu czy auto jest rozgrzane czy zimne. Domyślam się, że to będzie czujnik poziomu płynu w zbiorniczku, ale po odłączeniu wtyczki z 2 pinami od zbiorniczka nic się nie zmieniło, mrugała wciąż tak samo.

    Co jeszcze powinienem sprawdzić, żeby znaleźć usterke?
  • Poziom 34  
    przemo123 napisał:
    Zrob tak jak pisza koledzy a roznica temperatur sie nie przejmuj. Praktycznie zedko kiedy oba wskazania sa identyczne. A ten mechanik co diagnozowal Ci autko powinien diagnozowac szafe a nie silnik. pozdrawiam.


    a ja nie podzielam Twego zdania w kwestii różnicy temperatur, można się nie przejmować kiedy wskazanie w sterowniku przy rozgrzanym silniku oscyluje w granicach 80-100*C a na wskaźniku wskazówka pokazuje zaledwie 70*C bo wtedy wiadomo, że uwalony jest czujnik G2 a czujnik G62 wskazuje prawidłowe jego wartości, jeśli uwalony jest czujnik G62 przekazujący dane do sterownika to wiąże się to ze zwiększonym spalaniem i ma wpływ na pracę silnika, wiadomo że ten 4-ro pinowy czujnik G62/G2 to dwa czujniki w jednaj obudowie - jeden podaje sygnał o wartości temperatury do sterownika a drugi do wskaźnika w zegarach, jeśli wskazania obydwu (sprawdzone vagiem w grupie 007) i porównane z tym na wskaźniku są rozbieżne to trzeba czujnik wymienić.