logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy Green Boost MPPT 3000 i 8x Trina 500W ogrzeją bojler 150 l?

tobula 03 Maj 2026 16:58 339 17
REKLAMA
  • #1 21895605
    tobula
    Poziom 9  
    Ocena: 1
    Hej,

potrzebuje systemu grzewczego do wody.

Mam stary boiler (30+ lat) wykonany z metalu + ocynk. Jak na razie nic z nim się nie dzieje, nie cieknie wiec nie będę go wymieniać (poj. 150l), a do nowych mam słabe zaufanie (jak ze wszystkim zresztą co jest robione na okreśłoną ilość lat). Nie znam się na temacie kompletnie więc jak każdy w tych czasach... zapytałem chatGPT.. Oto co mi zaproponował dla moich oczekiwań:

- odkamienienie bojlera
    - nowa grzalka (3 kw)
    - sterownik Green Boost MPPT 3000
    - 8x Trina Vertex S 500W Trina Vertex S+ CLEAR 440W
    - PV 1000V DC/AC 2 STRINGI

Czy ma to sens? Ktoś w temacie może się wypowiedzieć?

Dzięki!
  • REKLAMA
  • #2 21895611
    michal.zd
    Poziom 31  
    Ocena: 262
    Nawet za dużo, chodzi o napięcie, najlepiej jak jest w okolicy 230V.
    Inny problem to mały bojler.
    Więcej informacji znajdziesz tutaj, sporo tematów na ten temat.

Dodano po 5 [minuty]:

tobula napisał:
    nowa grzalka (3 kw)

Jaka jest obecnie? Do 150l 1,5kW jest wystarczająca.
    tobula napisał:
    sterownik Green Boost MPPT 3000

Ok
    tobula napisał:
    - 8x Trina Vertex S 500W

One mają napięcie mppt 38... 39V, wystarczy sześć paneli, a i tak będą się nudzić.
    tobula napisał:
    PV 1000V DC/AC 2 STRINGI

To takie od czapy, niewiadomo co elektrony chciały powiedzieć.
  • REKLAMA
  • #3 21895619
    tobula
    Poziom 9  
    michal.zd napisał:
    Jaka jest obecnie? Do 150l 1,5kW jest wystarczająca.

Taka która podczas testów nie była w stanie nagrzać wody (oryginalna, która przyszła z bojlerem). Nie znam jej nominałów - musiałbym sprawdzić.

michal.zd napisał: