logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Trilux TAP2834 tnp-x - brak obrazu, dźwięk działa. Co sprawdzić?

pawel34 27 Gru 2005 20:29 1551 9
REKLAMA
  • #1 2120647
    pawel34
    Poziom 11  
    Witam wszystkich - moje pytanie może okazać się banalne dla profesionalistów ale proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem elektronikiem samoukiem , jeżeli wogóle mogę się tak nazwać.
    Otóż posiadam w/w model i w pierwsze święto nagle zgasł obraz zaś fonia pozostała.Nie ma osd (obraz czarny),reaguje na pilota tzn można załączyć go i wyłączyć,przeskoczyć na inny kanał ale tylko słychać fonię.
    Zdjąłem obudowę i....w okolicy trafopowielacza wszystkie elementy wyglądają na pierwszy żut oka ok.Elki jak nowe,rezystory nie przegrzane zaś powielacza nie słychać.Proszę o pomoc od czego zacząć pomiary , jakie elementy mogą bć odpowiedzialne za tą awarię.Z góry dziękuję za pomoc
  • REKLAMA
  • #2 2120833
    jagrx
    Poziom 21  
    Ocena: 50
    Sprawdz czy ktorys lut nie puscil przy trafopowielaczu i tranzystorze odchylania poziomego tzw " hota".Sprawdz napiecie zasilajace tego " hota " oraz elementy wspolpracujace np rezystor , dioda .
  • REKLAMA
  • #3 2122970
    pawel34
    Poziom 11  
    Wszystkie luty posprawdzane,przelutowałem je na wszelki wypadek jeszcze raz , sprawdziłem napięcie na HOCIE i jest bardzo ciekawe bo powinno byc (według mojego schematu marnego) na kolektorze 270V zas na B i E poniżej 1V a jest na C 367V a na B i E tak jak w schemacie.
    Coś mi się wydaje że tym razem bez pożądnego schematu nie opanuje tego problemu i zostanę zmuszony do wezwania serwisu.
    Mam podane tylko napięcia na tranzystorach i to wszystko.Gdyby jednak ktoś chciał mi pomóc bardzo dziękuję.
  • #4 2125770
    pawel34
    Poziom 11  
    Szkoda ze nikt nie zainteresował się tym tematem,ale przynajmiej kolega JAGRX coś podpowiedział za co dziekuje.
  • REKLAMA