logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

trilux TAP 2534 - czarny ekran po wymianie dławika 15m korekcji, co sprawdzić?

wojciech jarząbek 13 Lip 2003 17:34 2663 10
REKLAMA
  • #1 287250
    wojciech jarząbek
    Poziom 10  
    Ocena: 7
    W czasie oglądania pojawiło się dużo poziomych,czarnych pasów a po chwili obraz całkowicie zniknął (czarny) Miesiąc temu wymieniałem dławik 15m korekcji i nie wiem czy to może mieć jakieś powiązanie.Jak najłatwiej zlokalizować takie uszkodzenie bo nie mam zbytnio doświadczenia w naprwie tv?
  • REKLAMA
  • #2 287327
    jasiek2010
    Poziom 26  
    Ocena: 28
    Witam,jeśli wymieniałeś dławik to coś było przyczyną że trzeba było go wymienić,brak obrazu ,czy jest wysokie ,czy jest żarzenie,czy na PK dochodzi 12V i 200V ? takie podstawowe dane podaj,ale możliwe że przyczyna przez którą dławik był wymieniony teraz się bardziej ujawniła,sprawdź R-811,no i sam tranzystor linii BU 508,jeśli będzie wszystko ok to będą dalsze poszukiwania.Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #3 288387
    f-lexa
    Poziom 15  
    Te czarne paski w poczatkowej fazie usterki sugeruja ,ze byc moze cos nie tak z ukladam wygaszania. Ja bym radzil aby sprawdzic ukl. odchylania pionowego (szczegolmie scalak).
  • #4 288449
    wojciech jarząbek
    Poziom 10  
    brak wysokiego,żarzenia oraz napięcia 200v,12v w porządku.Wpunkcie ozn. na schem.przy rezyst.r813-118V jest ok.170V.Takie samo napięcie jest na kolektorze BU 508.Czy to znaczy,że uszkodzone jest trafo wys. napięcia?
  • REKLAMA
  • #5 288457
    f-lexa
    Poziom 15  
    W takim wypadku moja sugestja jest nietrafna.Uszkodzenie spowodowane jest pewnie od iskrzenia w ukl. wysokiego napiecia.Napisz czy TV przy probie uruchomienia wylacza sie od przeciazenia(charakterystyczne bzykniecie po czym OFF)-to by posrednio wskazywalo na uszkodzenie trafa WN ,czy wogole nic sie nie dzieje.
  • REKLAMA