Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Python SP3000 Gold Mini - dziwne? sterowanie centralnym

Henry(k) 04 Jan 2006 23:16 2729 6
Eltrox Hurton
  • #1
    Henry(k)
    Level 30  
    Witam.

    Szybkie pytanko do fachowców - centralka Python SP3000 GOLD-MINI (tak wynika z okablowania boxa) ma sterowanie centralnym zamkiem tylko nie łapię o co biega w schemacie z tymi impulsami (+) i (-)

    Aktualnie jest konająca, pracuje w Lanosie i mam zamiar ją wymienić na ELITA Mini tylko nie wiem co jest grane z tym centralnym. SP3000 ma przekażniki wbudowane i podaje 2 poziomy czy jak? Choć pisze 200mA więc raczej tranzystorki...
    Elita ma wyjścia OC i nie wiem co na to Lanos powie.
  • Eltrox Hurton
  • #2
    kzaw
    Level 27  
    Z tego co tu widze to na 2 przewodach pojawiają się naprzemiennie impulsy + i -. W momencie zamknięcia na jednym jest + a na drugim - , a w momencie otwarcia odwrotnie. W ten sposób można wysterować bezpośrednio siłownik. Zobacz czy tak czasem nie było ponieważ lanos w drzwiach kierowcy nie posiada siłownika tylko stycznik. Byc może alarm sterowałbezposrednio siłownikiem , który z kolei podnosił i opuszczał cięgno od stycznika.
  • Eltrox Hurton
  • Helpful post
    #3
    markomp
    Level 20  
    jesli masz dokladnie tą wersję co w opisie, to ta centralka miala programowane wyjscie sterowania c.z. (albo"-" albo "+")
    jesli znajde cos to jutro podesle
  • #4
    Henry(k)
    Level 30  
    W manualu napisali o gniazdku obsługującym c.z.:
    "obciążalność 200mA. Współpraca odbywa się za pośrednictwem przekaźników lub modułu obsługującego zamek centralny"

    Może to faktycznie jest wyjście OC tylko tak dziko napisane: "otwarcie wyzwala impuls '-'; zamknięcie wyzwala impuls '+' " a dla drugiego kabelka odwrotnie.

    Ok. Wychodzi na to że co by nie było, musi to sterować przekaźnikiem lub bezpośrednio moduł, więc z Elitą dam se rady ;-).

    Autko trochę daleko i za bardzo nie mam jak kopać po instalacji. Szfagier wpadnie na piwo to się okaże co to jest nakombinowane.

    PS. znalazłem to: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic299479.html i raczej poczekam z zakupem. Nie mam już bladego pojęcia jak jest sterowany ten centralny. Jak na razie wychodzi na to że Elita, Forteca itp nie nadaje się bo dają impuls.
  • #5
    kzaw
    Level 27  
    Ten centralny w lanosie ma stycznik w drzwiach kierowcy, tzn. są w nim tylko styki natomiastnie ma silniczka. Najłatwiej dorzucić siłownik slave , podłączyk go do ciękna od zamykania i wysterować z alarmu. Można wstawić superfortecę czy elitę trzeba tylko dorzucić 2 przekaźniki i za ich pomocąwysterować dorzucony siłownik.
  • #6
    Henry(k)
    Level 30  
    Właśnie już jest tam siłownik, bo pilot zamyka wszystkie drzwi.

    Tylko pada alarm (raz działa raz nie) i szukam co tu wstawić aby działało na tym samym okablowaniu. Elitę instalowałem w Mondeo MK2 u kumpla i fajna, Super Forteca u taty w MK1 też ładnie działa. Ale one dają impuls krótki lub długi.
    A tu nie wiem czy potrzebny jest w sumie impuls czy stan logiczny. No i jak to podłączone, bo w tej chwili central zamyka drzwi po odpaleniu auta i otwiera po zgaszeniu. Więc jeśli przełacznik ma stan ustalony to nie za bardzo może to być zrównoleglone gdyż mogły by pójść 2 masy i co wtedy?
    Chyba bez rozebrania i pomiarów się nie obejdzie.

    PS. chyba że to jest tak:
    - zamknięcie pilotem powoduje zamknięcie siłownika SLAVE w drzwiach kierowcy, on z kolei siągnie oryginalny stycznik który zamyka poprzez oryginalną centralkę pozostałe drzwi. W drugą stronę to samo.
    - a jak jest jak otwieram/zamykam kluczem? wyłącznik zamyka 3 drzwi a te kierowcy zamykają cię po prostu zamkiem przesuwając cięgno mechanicznie jak w oryginale...?
    ...nawet logicznie brzmi
    więc pozostaje kwestia sposobu sterowania siłownika SLAVE
  • #7
    LucasKrakow
    Level 17  
    ehh
    panowie poluzujcie, jak nie wiecie to nie doradzajcie
    z alarmu wylazi na przemian + i - oba te sygnalu sa z kolektorow tranzystorow ale obciazalnosci ich jst max 200mA a wiec mozna tam podpiac tylko centrale oryginalne w autach tych ktore biora tylko takowe impulsy inne auta trzeba podpiac poprzez podpiecie przekaznikow

    calkime niezly alarm
    ale bolaczka jak kazdego pythona nie trwale piloty, lubia sie posypac


    w lanosie (sugerujac sie tym co tu napisales) nalezalo by odseparowac plusy i wysterowac centrale odrazu z alarmu ale po separacji