Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niedziałający obrotomierz Golf mk2 / Jetta A2 turbo diesel

07 Sty 2006 14:50 2411 2
  • Poziom 11  
    Mam Jettę z 1990 r. wyposażoną w obrotomierz. (To turbo diesel, czyli skala do 5,5 tys obrotów.

    Niestety nie dział już jak ją kupiłem. Potrzebuję rad, gdzie szukać ewentualnej usterki. Luty na płytce drukowanej w liczniku są poprawione, taśma elektryczna bez uszkodzeń.
    Podpowiem, że w deszczowe dni (duża wilgotność powietrza) wskazówka obrotów czasami się podniesie na chwilę.

    Jakieś sugestie?
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
  • Poziom 11  
    Minęło kilka lat, o tym temacie zapomniałem (powiecie, że odkop roku). Warto wspomnieć o Pięcie Achillesowej instalacji sygnału obrotomierza. Otóż: alternator musi posiadać styk "W", który był przeze mnie pieczołowicie oczyszczony, ale nadal wskazówka obrotomierza nie podniosła się.

    Ściągnąłem plastikową osłonkę zabezpieczającą wsuwkę żeńską na przewodzie czerwonym z czarnym paskiem, który odpowiada za sygnał "w". Jakież było moje zdziwienie, gdy ujrzałem dosłownie czarny proch, popiół i diament na łączeniu wsuwki z miedzianym przewodem. Obciąłem przewód (jest sporo zapasu), dostałem się do czystej miedzi, zalutowałem i zacisnąłem nową wsuwkę.
    Niedziałający obrotomierz Golf mk2 / Jetta A2 turbo diesel

    Jako zwieńczenie pracy zastosowałem koszulkę termokurczliwą, celem zabezpieczenia połączenia i od kilku lat nie ma problemu z obrotomierzem. Działa jak złoto! Polecam tę prostą operację wszystkim.