Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 1,7d 92r problem ze świecami świece żarowe

Wawol23 10 Sty 2006 02:42 3017 3
  • #1 10 Sty 2006 02:42
    Wawol23
    Poziom 2  

    Witam mam taki problem z mazdom 323 1,7 d :cry:
    Gdy świece podłączone na krótko grzeją (po wykręceniu i podłączeniu pod akumulator w kilka sekund są czerwone) więc wina musi leżeć w elektryce. Po przekręceniu kluczyka słychać natychmiastowe rozłączenie stycznika znajdującego się pod maskom silnika. A układ który znajduje się na środku konsoli za lewarkiem zmiany biegów. Wymieniłem na inny i jest tak samo. Proszę o podanie porad jak można przetestować moduły sterujące świecami. I gdzie one są i który jest za co odpowiedzialny?.
    Kolejne pytanie. Jak jedna świeca jest przepalana (nie grzeje) czy ma to wpływ na grzanie innych świec. Za wszelkie porady bardzo dziękuje.

    PS. Na elektrodzie znalazłem to ale to mi niewiele pomogło

    „....mogę napisać jak to jest w mazdzie rozwiązane :najpierw przez pierwszy stycznik pełny prąd potem -czasówka i czujnik temperatury powoduje zał. drugiegi stycznika przez rezystor mocy, sterownik jest zamontowany w konsoli srodkowei zaraz za[przed dzwignia biegów], wszystkie świece szeregowo....”:cry:

  • Fibaro
  • #2 10 Sty 2006 06:19
    RZezniol
    Poziom 17  

    Wawol23 napisał:

    „....mogę napisać jak to jest w mazdzie rozwiązane :najpierw przez pierwszy stycznik pełny prąd potem -czasówka i czujnik temperatury powoduje zał. drugiegi stycznika przez rezystor mocy, sterownik jest zamontowany w konsoli srodkowei zaraz za[przed dzwignia biegów], wszystkie świece szeregowo....”:cry:


    Sam znalazłes odpowiedź i jeszcze pytasz w czym problem ..

    Sokoro pisze że wszystkie swiece są szeregowo to logicznym jest że uszkodzenie, spalenie (przerwa) na jednej swiecy powoduje brak zadziałania pozostałych.
    Podejżewam że układ rozpoznaje brak przepływu prądu i wyłącza przekaznik.

    Tylko cos mi nie pasi z tymi swiecami w szeregu :) może za mało w zyciu widzialem ale swiec w dieslu w szereg jeszcze nie.


    Pozdro RZezniol

  • Fibaro
  • #3 10 Sty 2006 11:16
    lolo.lz
    Poziom 13  

    witam, proponuję odłączyć przewód zasilający świece a następnie sprawdzić czy dochodzi zasilanie,cześć

  • Fibaro
  • #4 10 Sty 2006 15:33
    Wawol23
    Poziom 2  

    Odpowiedź dostałem mailem od andrew751 i jest ona następująca
    "Przepalenie jednej swiecy nie ma wpływu na działanie innych, poniewaz sa połączone równolegle.Moduł elektroniczny ( znajdujacy sie w konsoli za drazkiem ) współpracuje z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego , ten czujnik jest na kolektorze płynu -przed termostatem wkrecony od dołu. Ten moduł załacza grzanie swiec przy zimnym silniku , powyżej 60-stopni już nie załaczy , silnik ciepły , steruje też jakby dwubiegowym grzaniem, tzn. że w poczatkowej fazie rozruchu swiece dostaja pełne napiecie a po chwili połowe , za to ograniczenie odpowiedzialny jest przekaznik z rezystorem ograniczającym który jest zamontowany po lewej stronie komory silnika ( patrzac od przodu sam.) czarna puszka na błotniku, nadkolu.... Z kolei głównym przekaznikiem wykonawczym jest przekaznik umiejscowiony po prawej stronie komory silnika, również na nadkolu, lub bardziej na kielichu od Mcpersona . Tak trochę japońce skomplikowali układ w VW jest zdecydowanie prostszy. A poniewaz ten układ w mazdzie wczesniej działał, tzn. ze trzeba wszystko sprawdzić , punkt po punkcvie, nie bagatelizować nawet najgłupszych pomysłów typu : czy dobra jest masa silnika , proponuje też rozebrac ta puszke z tym przekaznikiem z rezystorem, czesto sie przepala i przekaznik główny-czy nie wypalone styki . Sprawdzić czujnik temp. schemat elektryczny moge zeskanować i podesłac, ale nie wczesniej jak w poniedziałek. pozdrawiam izycze powodzenia."

    Po sprawdzeniu instalacji i połączeń wszystkich przekaźników mazda pali jak nowa. Dzięki andrew751 pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME