Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki powinien być pobór prądu przez alarm samochodowy?

24 Sty 2006 11:36 1803 6
  • Poziom 11  
    jaka jest max granica podoru pradu w aucie z alarmem w czasie postoju auta i zazbrojonym alarmie ?
  • Poziom 24  
    A jest cos takiego?
    Pradu bedzie Ci zarl tyle, ile masz aktualnie podlaczonych elementow ciagnacych prad i ile kazde z nich potrzebuje. U kazdego moze byc inaczej.
  • Poziom 18  
    Mysle że w najpełniejszym komplecie nie więcej niz 0,1 - 0,2 ampera.
    Sama centralka to około 20 - 30 mA.
    Wartości te sa jednak indywidualne i będą zależeć od sprzetu.
  • Poziom 16  
    Z doświadczenia wiem ,że pobór około 50mA ( centralka ,dwa czujniki syrenka z własnym zasilaniem) jest prawidłowy. Natomiast pobór rzędu 100mA i więcej wskazywałby na uszkodzenie jakiegoś elementu lub błąd podłączenia alarmu w samochodzie.
  • Poziom 39  
    Poza alarmem jeszcze musisz wziąć pod uwagę inne stałe pobory-
    - jakieś diodki mrugajace
    - układ pamięci radia
    - zegar
    -coś z elektroniki w tablicy wskaźników
    - doładowanie akumulatorka syreny ( jęsli taki ma )
    - inne nieznane pobory w aucie - łącznie z ew upływami w instalacji - niewiele ale zawsze coś tam płynie.
    sam prąd alarmu możesz zmierzyć na jego kablu ( bezpieczniku) zasilającym, z uwzględnieniem tego ładowania syreny.
    Pozdr.J.
  • Poziom 21  
    wszelkie dokumentacje serwisowe podaja max pobor pradu ok 25mA,ale w praktyce do 80mA jest ok . Pozatym gdy pomiar wykonuje sie bezposredni poi np zamknieciu centr zamka pobor moze byc znacznie wiekszy niz np za 20 min,ale to tyczy sie najnowszych samochodow z tzw usypiajacą elektronika.
  • Poziom 18  
    Podając te wartości kierowałem sie aby uwzględnić najwyższe realnie mozliwe, bi o to chodziło jak mi sie wydaje w pytaniu.
    Spotkałem tez alarm którego centralka w czuwaniu pobierała ~ 6 - 7 mA, lub kopmaktowe alarmy typowo motocyklowe które z racji kilkakrotnie mniejszej pojemności akumulatorów tych pojazdów pobieraja bardzo małe prądy.
    Mysle że dokładne wartości trzeba ustalić eksperymentalnie na konkretnym egzemplarzu alarmu.