Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Bosch problem z ładowaniem

24 Sty 2006 13:28 6269 10
  • Poziom 11  
    Witam.
    Nie chciałem zaśmiecać forum setnym pewnie pytaniem na ten temat ale nie znalazlem odpowiedzi na nurtujacy mnie problem. Otoz posiadam VW Jette z 86 roku (benzyna + gaz) i od pewnego czasu zaczął słabnąć mi akumulator. Pomyślałem - starość. Wymieniłem go na nowy i od razu profilaktycznie sprawdziłem ładowanie. A tu zonk. Wartość napięcia nie przekracza 13.8 V bez obciążenia. Wymieniłem więc regulator napięcia. Niestety żadnej poprawy. Najgorsze jest jednak to że podczas włączania innych odbiorników prądu typu ogrzewanie szyby, światła, dmuchawy itp, i podwyższając obroty wartość napięcia spada do około 13.4V. Sprawdziłem masę na alternatorze (spadek napięcia pomiędzy obudową a biegunem minus aku wynosi 0V).
    Czy czeka mnie rychła wymiana alternatora?
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily.
    I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora
    Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
  • Poziom 11  
    Oczywiscie wyciagalem szczotki i byly dobre, lekko je przeczyscilem i juz zdazyly sie dotrzec. 13.8 V to ladowanie bez obciazenia, a z tego co sie orientuje regulator nie powinien pozwalać na obniżanie napiecia ładowania podczas włączania innych odbiorników ( a już na pewno poniżej 13.4V). Wg innych postów jakie czytałem ładowanie powinno oscylować w granicach 14.4 V. No chyba że ten typ tak ma, ale nie chce mi się w to wierzyć...

    A akumulator był naładowany zaraz po zakupie..
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
  • Poziom 11  
    Z ciekawości poszedłem sprawdzić jakie jest napięcie bezpośrednio na wyjściu z alternatora. Bez obciążenia jest troszkę ponad 14V z obciążeniem na wyższych obrotach w granicach 13.9 V. Napięcie mierzone juz na klemach jest takie jak pisałem wcześniej, wnioskuję więc z powyższych wypowiedzi, że winne jest połączenie alternator akumulator. Dziekuje wszystkim za pomoc.
  • Poziom 39  
    Teoria z lat ubiegłych przy przechpdzeniu z prądnic tradycyjnych na alternatory mówla, ze napięcie ma wynosić ok 13,5 V. Później w miarę wchodzenia nowych technologii i akumulatorów podciągnięto to napięcie do 14,5 V. Sporo samochodów ma takie napięcie. Tak był zbudowany alternator.
  • Poziom 19  
    sprawdz diody prostownicze w mostku
  • Poziom 11  
    do manim: sądzę, że diody są raczej sprawne, gdyż ładowanie jest. Jak sprawdziłem na wyjściu alternatora jest 14.1V a na klemach jest 13.8 (bez obciążenia). Z tego co pisali koledzy wyżej to raczej bedzię wina połączenia alternator-akumulator. Jutro się zajmę wymianą kabli.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Zanim zaczniesz wymieniac kable - oczysc styki, moze to wystarczy . A pewnego spadku napiecia nie unikniesz - to jednak plyna duze prady.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Sprawdź pasek czy jest naciągnięty, czy się nie ślizga troche, no i oczywiście styki, powinien na wyjściu spokojnie pociągnąć 14,4