logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Uszkodzone gniazda wentylatora CPU na płycie głównej – czy można naprawić?

mar_kic 25 Sty 2006 18:01 1212 4
REKLAMA
  • #1 2218348
    mar_kic
    Poziom 11  
    Witam, jestem laikiem jeśli chodzi o elektronikę, ale jednak lubię się bawić....ostatnio bawiłem się komputerem...chciałem podłączyć dodatkowy wiatrak do gniazda, do którego podłącza się wiatrak do chłodzeia procesora i stało się...raz tylko się zakręcił, potem coś zaśmierdziało, a potem przestał się kręcić wenty na procesorze..(coś się spaliło tak zapachniało właśnie) jednak szybko wpadłem no pomysł aby wyjąć wtyczkę z zasilacza i na szczęście procek się nie spalił, ale od tej pory wiatrak na procesor mam podłączony do kabli od zasilacza..i jakoś działa (kreci się i chłodzi procesor). Nie działają mi natomiast dwa gniazda przeznaczone właśnie dla wiatraka od procesora..wiem, że głupio zrobiłem robiąc coś na czy się nie znam, więc proszę mnie nie mieszać z błotem. Proszę tylko o radę: czy wiatrak do procka podłączony bezpośrednio do zasilacza (nie przez płytę główną) może tak pracować bez problemów, czy jest możliwość naprawy tego uszodzenia jeśli tak to w jaki sposób to zrobić? Płyta jest stara ale działałą bez zarzutów dopóki się do niej nie dobrałem, to ECS k7sem 1.0. Dzieki za wszelkie rady! Pozdrawiam!! mar_kic(_at_)wp.pl - moj adres .[/img]
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2218387
    kamel_w
    Poziom 19  
    Ocena: 36
    Tak, powinien działać bez zarzutów przez cały czas. Poszukaj na płycie ja mam k7s5a i jest jeszcze złącze 3 pin opisane SYSFAN ono jestpod dodatkowy wentylator
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 2218401
    technikt
    Poziom 12  
    Ocena: 13
    mar_kic napisał:
    Proszę tylko o radę: czy wiatrak do procka podłączony bezpośrednio do zasilacza (nie przez płytę główną) może tak pracować bez problemów