Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto I + filtr stożkowy

Scyzoor 25 Jan 2006 22:14 9968 21
  • #1
    Scyzoor
    Level 11  
    Mam punto '95 75sx- z gazem (Elpigaz -Cometa+Nicolaus) niestety ma popekaną obudowę filtra powietrza. Cena na allegro to minimum 150zł i pomimo poszukiwań nie moge znależ nic we Wrocławiu.

    Dowiedziałem się od znajomego gazownika- że lepszym rozwiażaniem jest założenie filtra stozkowego (koszty troche wieksze) -nie bedzie potrzeby kupowania obudowy, a parametry wzrosną. Niestety jedyną wzmianką o sosowaniu stożka w Punto znalazłem u jakiegos tuningowca- i tam była tylko fota i wiem ze filtr był K&N.

    Czy dysponujecie jakąś fachową informacją odnosnie tego co mógłbym w Punciaku zastosowac i jakiego typu filtry stożkowe doradzacie (tzn jakie wchodzą w gre?) co zastosowac, czego unikać i ewentualnie jak do całości się zabrać (montaż, triki :)

    PS. oczywiście bede bardzo wdzięczny na wszelkie informacje o Waszych wnioskach z podobnych (moze takich samych) prac. Czekam na coś ciekawego :)
  • #2
    siwy144
    Level 19  
    Można dać ale musisz dbać o niego bo zapchany filtr stożkowy działa gorzej niż zwykły.
  • #3
    jacobs242
    Level 18  
    ciekawe jakie parametry wzrosną?? Moim zdaniem spalanie. Nawet najstarsi hobbici wiedzą że stożek + gaz to nie zbyt dobra kombinacja. Pewnie nie masz sekwencji. Większa ilość powietrza spowoduje, że wzrośnie ci także spalanie. To prosta logika. Mocy też cio nie przybędzie bo sam stożek nic nie daje i taka jest prawda. No może troche zmienia odgłos samochodu. Jeśli masz sekwencje, to spalanie ci nie wzrośnie, ale mocy też ci nie przybędzie. Więc lepiej kup orginał :]
  • #4
    crazy_88
    Level 42  
    z tego co wiadomo stozek minimalnie podnosi moc moment obrotowy i silniczek przyjemnie pracuje
  • #5
    Bart_007
    Level 12  
    Wszystko zalezy od odpowiedniego montazu.

    Czytaj: w wiekszosci przypadkow pogarsza osiagi.

    Jak juz to lepiej zastosowac airboxa. Sa to stozki w obudowie z karbonu. Wystarczy do takiego doprowadzic bezposrednio powietrze i gra gitara.
  • #6
    jacobs242
    Level 18  
    najlepszy byłby sportowy wkład w orginalną puszke :]
  • #7
    Scyzoor
    Level 11  
    Czyli obstajecie za firmowa standardowa obudowa, ale z lepszym filtrem (tzn. nie papierowym typu Selina :) )

    Doszukalem się również kit'ów w stylu normalna obudowa, wewnątrz standardowy filtr i na koncowce rury stożek (tylko ze to podwojne bariery i na pewno spadna parametry)

    ponadto slyszalem ze parametry przy stozku spadaja gdy pracuje on na cieplym powietrzu, ale sa specjalne oslony ktore redukuja temperature i oddalaja go od silnika - a to podobno jest przy prawidlowym montazu duzym plusem.


    tylko zastanawiam sie czy ktos to juz ma na swoim aucie i jak to sie spisuje???

    BART_007- masz jakies info o tych airboxach- i co do Punciaka zalecasz?
  • #8
    senso
    Level 20  
    Stożki dlatego nic nie dają bo są źle montowane.W wiekszości przypadków zapalony tuningowiec WT zdejmuje pojemnik na filtr powietrza,odkręca od niego przepływkę i zakłada stożek tuż przed przepustnicą he he.A potem jeszcze zachwala że niby +5KM.Zdejmując oryginalny dolot zmniejszył jego objetość co skutkuje minimalnym lub z reguły dość znacznie odczuwalnym spadkiem KM i Nm.Po drugie jak zakłada stożek w miejsce oryginalnego filtra do którego dolot jest pociągnięty z nadkola lub z przed maski (gril) zapewnia mu dolot ciepłego powietrza od silnika i tu kolejny zonk.Przy stożkach montowanych źle często zapala się CHECK ENGINE.Dlatego airbox jest lepszy bo ciągnie chłodne powietrze nie z komory silnika a po drugie ma objętość zblizoną do seryjnej.Trzeba pamietać że nalezy kupować filtr do odpowiedniego silnika czyli chodzi tu o przepływ powietrza,duży potrzebuje go więcej.Nie oszukujmy się zmiana samego filtra z reguły poprawia tylko brzmienie motoru.Suche dane dla motoru 2.0 150KM atmosferucznym to +10KM na kompletnie przerobionym wydechu ale cywilnym bez pierduł typu strumienica he he i około +5-7% mocy na przerobionym dolocie,ale chodzi tu głównie o dopasowanie objętości,zniwelowaniu rezonansów i polerowaniu kolektora.
    pozdro
  • #9
    Bart_007
    Level 12  
    senso wrote:
    Stożki dlatego nic nie dają bo są źle montowane.W wiekszości przypadków zapalony tuningowiec WT zdejmuje pojemnik na filtr powietrza,odkręca od niego przepływkę i zakłada stożek tuż przed przepustnicą he he.A potem jeszcze zachwala że niby +5KM.Zdejmując oryginalny dolot zmniejszył jego objetość co skutkuje minimalnym lub z reguły dość znacznie odczuwalnym spadkiem KM i Nm.Po drugie jak zakłada stożek w miejsce oryginalnego filtra do którego dolot jest pociągnięty z nadkola lub z przed maski (gril) zapewnia mu dolot ciepłego powietrza od silnika i tu kolejny zonk.Przy stożkach montowanych źle często zapala się CHECK ENGINE.Dlatego airbox jest lepszy bo ciągnie chłodne powietrze nie z komory silnika a po drugie ma objętość zblizoną do seryjnej.Trzeba pamietać że nalezy kupować filtr do odpowiedniego silnika czyli chodzi tu o przepływ powietrza,duży potrzebuje go więcej.Nie oszukujmy się zmiana samego filtra z reguły poprawia tylko brzmienie motoru.Suche dane dla motoru 2.0 150KM atmosferucznym to +10KM na kompletnie przerobionym wydechu ale cywilnym bez pierduł typu strumienica he he i około +5-7% mocy na przerobionym dolocie,ale chodzi tu głównie o dopasowanie objętości,zniwelowaniu rezonansów i polerowaniu kolektora.
    pozdro


    AMEN


    Co do tego o co mi chodzi masz linka http://www.edworthys.co.uk/product~prodID~14047.asp

    moze to Ci jakos pomoze.
  • #10
    Scyzoor
    Level 11  
    Dobra, zdecydowałem sie jednak na stożek, ale nie pierwszy lepszy, ale K&N cały konkretny kit do Punto v8, tak radzi jeden z lepszych gazownikow we Wrocławiu, do tego załozone juz swiece Brisk silver.

    Pytałem go tez o airboxa, ale powiedział ze przy profesjonalnym kit'cie szczelnie i porzadnie założonym sprawdza się lepiej, a ewentualne kichniecia, tylko oczyszczają filtr.

    Czytałem rózne opinie o tym zestawie K&N i że tak powiem, lepszych seryjnych w Polsce nie znalazłem, a i na zachodzie sądzą podobnie.

    Jestem dobrej mysli i ciekaw jestem jak to bedzie wspólpracować z LPG :)

    Podziele sie niedlugo wrażeniami :D
  • #11
    Scyzoor
    Level 11  
    Witam ponownie-

    juz znam dopowiedz na swoje pytanie :) moze komus sie przyda.

    Niestety regulacja instalacji dla stożka (konkretnie dla Kit'a do punto 75 firmy K&N- czyli całego kompletu specjalnie do niego) sie nie powiodła- fachowiec siedział 2 dni, az w końcu stwierdził, ze na istniejącej juz instalacji nie zakładanej przez niego za duzo nie zrobi- wróciłem do starej obudowy i wyregulował mi tak :) że po prostu brak mi słów!!!
    Mam teraz tyle mocy ze do 100km/h w 9,5s sie bujam- oczywiście na gazie :)

    a co do samego stozka- jak go załozyłem, dopływ powietrza dla gazu był zbyt łatwy- przez co stężenie gazu było niewystarczajace i silnik ledwo pracował, ale o ruszeniu nie było mowy :) co do benzyny :) po prostu cudo. Pieknie mruczał powyżej 2,5k obrotów a i wkrecał się lepiej, wiec bez LPG polecam bez 2 zdań.

    jak cos pytajcie :)

    pzdrawiam

    Scyzoor
  • #12
    senso
    Level 20  
    Punto 75KM w 9,5s i na gazie?? katalogowo jest chyba dla 8ki 12,5s na benzynie czyli na gazie ok 14s na co ty narzekasz he he i czym to mierzyles?,miales chyba gaz podawany na kolektor dolotowy?tu zawsze beda problemy z regulacja a ponadto ped powietrza czesto zdmuchuje plomien,jesli masz nowszy gaz to troche mnie dziwi az taka trudnosc w regulacji.
  • #13
    Scyzoor
    Level 11  
    Problem byl, ale jest juz rozwiazany :) na zuzycie nie narzekam :) przy deptaniu 12l gazu to luz no a w trasie wzial 10l przy czestym wyprzedzaniu (czytaj 4-5k obrotów).

    No a z tego co mi gazownik mowil- mam obcnie instalacje II generacji firmy ktora do czołówki nie nalezy i on jej nie zakłada- schemat działania zna wiec starał sie jak mógł i ja jestem bardzo zadowolony :P

    co to sposobu mierzenia hehehe stoper i spod swiatel ziummmmmmm,

    ale wiadomo to na liczniku manualnym zawsze niedokładnie (bo bylo 9,2s) to zaokraglam- no ale z drugiej strony mam teraz watpliwosci, bo mam małe oponki (swoje zimowe 13tki z UNO 165/70 i to pewnie tez ma wplyw :)

    zaloze alusy z letnimi ci wlasnie kuoilem i wtedy zobacze :D
  • #14
    senso
    Level 20  
    75 KM w 9,5s ? nie wierze:) calibra 16V 150KM,brawo HGT 150KM czasy 8,5 s, rodzice maja toyotke starlet 75KM 16V masa mniejsza odrobine od punciaka katalogow 11,2s zamulona jazda rodzicow 13 s.Masz fabryczny rozmiar kół? obwod na oponie musi byc zachowany zeby nie przeklamywac licznika.pozdro :P
  • #15
    -grzechu-
    Level 11  
    Troche chyba przesadziles z tym przyspieszeniem zgdze sie ze auto moze chodzic tak dobrze jak na benzynie bo duzo tu zalezy od dobrej regulacji ale bez przesady 9,5 do setki to niemozliwy wynik dla takiego autka astry gsi kotre maja tez 8zaworow i koni 115 maja 9,9 do setki nie sadze zebys "robil" taka astre;)
    pozdrawiam
  • #16
    WojtGda
    Level 12  
    po przeczytaniu tego postu pól firmy sie smiało a drugie płakało ze śmiechu.
    mam punto 1.2 odciązone koło zamachowe sportowy wałek rozrzadu (made in świątek) splanowana głowica inne przełożenia skrzyni biegów, wypolerowane doloty, magnetyzery (chyba tylko zeby były) ale jeszcze nigdy nie osiągnąlem 9.5 sek do setki skróciłem czas o 2.2 sek czyli 10,3 sek sprawdzone na hamowni silnik osiągnąl z fabrycznych 75 km 97 KM i bez turbiny nic nie da rady wiecej zrobic. ale musze dodac ze spokojna jazda za miastem daje spalanie 5,5 litra (do 120 km/h). Dodam ze policja po zatrzymaniu mnie na 3miejskiej obwodnicy (186 na wideoradarze) miała dziwne miny bo jeden z policjantów miał serie i stwierdził ze jego nie jedzie wiecej niz 160.
    Moze kolego dasz znac jak to zrobicnja chciałbym przekroczyc magiczne 9,5 w doł
  • #17
    senso
    Level 20  
    Mój wujaszek ma punto I 8V 1,2 i w niemczech przegonił ją do 175km/h wiadomo ze liczniki przekłamują ale licznikowe tyle było.Autko całe seria.Dalej juz nie było zmiłuj sie nie chciało iść:P, choc nie chwalił sie na jakim dystansie to zrobił.
    WojtGda ile poleci twoje punto? jesli skrociłes przelozenia dla wiekszej przyspiechy to ograniczyles tez predkosc max, chyba ze Vtka jest bliska serii.Czy seryjne punto dojdzie na 5tym do odciecia czy poprostu brakuje mu mocy dlatego juz nie chce isc?
    pozdro
  • #18
    Kristof76
    Level 11  
    Ja do swojego Punto2 1.2 kupiłem wkład filtra K&N i jestem bardzo zadowolony, silniczek chodzi lepiej i jest bardziej elastyczny :)
  • #19
    Mariusz_1.
    Level 10  
    Hej czytam to co tutaj piszecie i mam pytanie. Mam samochód 1.9TDI, czy wymiana takiego filtra pomogła by takiemu silnikowi lepiej działa ???
  • #20
    chipciu
    Level 1  
    mam pytanie czy po zalozeniu filtra sportowego i strumienicy do hondy wzrosnie moc

    Dodano po 17 [minuty]:

    chipciu wrote:
    mam pytanie czy po zalozeniu filtra sportowego i strumienicy do hondy wzrosnie moc
  • #21
    piotrmarczak
    Level 13  
    czytam te posty i smiech mnie bierze przeciez niekupicie stozka,strumiennicy ,boxa,za 100 pl i niebedziecie wszystkich wyprzedzac jak pisze kolega u gury zeby jezdzic szybciej i wyprzedzac trzeba troche wydac na przerubki typu jak opisuje zwiekrzajac sprezanie przeplyw gazuw i sterowania silnika a zadne tam pierdoly zreszta punto na gazie i takie osiagi jestem dumny z twojego mechanika kazdy tuning to niestety duzy wydatek zedu 6000 do sam nieznam gurnej granicy ceny bo zawsze mozna cos rozbudowac i zmienic a nie tam jakies bzdury
    i zawsze lepsze od 16V JEST V6 NIEMA SIE CO LUDZIC
  • #22
    thetruth
    Level 11  
    panowie, ta "wspaniala" metoda tuningu jaka jest stozek, im tanszy tym wiecej dodaje mocy ;) sprzedawcy podaja przyrosty rzedu 10% :)

    moim zdaniem, czego sam sie przekonalem, nie ma wiekszego sensu ingerowac w uklad dolotowy, jakby nie patrzec, to budujac kazdy model samochodu, konstruktorzy nie robili tego ot tak, na oko, wszystko bylo dobrze przemyslane, obliczenia itd. bezsensowne wywalenie seryjnego filtra i wstawienie w jego miejsce stozka tak jak akurat pasuje to totalna pomylka, i zludzenia o tym niesamowitym przyroscie mocy, wtedy dziala juz chyba tylko podswiadomosc (jak moze byc zle, przeciez to tuning...:)

    prawda jest taka, ze nawet dobra, prawidlowa instalacja, odgrodzenia filtra od komory silnika, zapewnienie doplywu chlodnego powietrza, rzadko daje zdumiewajace efekty, czesto sa identyczne jak przy fabrycznym filtrze, czasami minimalne przyrosty. sam testowalem u siebie stozek, wrocilem jednak do klasyki, spadek mocy przy niskich obrotach stawal sie coraz bardziej uciazliwy, jedyne co rzeczywiscie sie zmienilo to dzwiek zasysanego powietrza, ktory przyznam byl bardzo fajny :) teraz sklaniam sie ku zakupowi sportowej wkladki do puszki filtra fabrycznego, zobacze jak to dziala i wtedy opisze swoje doswiadczenia

    pozdrawiam wszystkich