Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kombajn Bizon - nie działa wskaźnik ładowania i stanu paliwa.

03 Lut 2006 21:11 2912 6
  • Poziom 12  
    Mam pytanie.Chodzi o dość nie typowy pojazd kombajn Bizon.Problem jest taki ze wskaźnik ładownia oraz stanu paliwa przestał działać. Prawdopodobnie jest to wina alterntora lub regulatora.Sprawdziłem nie ma ładowania, ale nie wiem gdzie dokładnie jest awaria!jest to pojazd mojego przyszlego teścia wiec bardzo mi zależy na naprawieniu tego:)Często naprawiam samochody (silniki, skrzynie, elektryke, zawieszenie raz nawet robiłem blacharke) i traktuje to hobbystycznie, ale w tym przypadku jestem troche bezzsilny!z góry dzieki za wszelkie wskazówki.Alternator jest z regulatorem zewnętrznym. Nie wiem od czego mam zacząć sprawdzanie. Są tam pewne przeróbki w instalacji. Jedna szczotak w alternatorze nie jest podłączona według mnie to dziwne, ale podobno było tak cały czas i ładował.
  • Poziom 18  
    Nie rozumiem jak można odłączyć szczotkę w alternatorze i tak to pozostawić ? Proponuję sprawdzić działanie alternatora, a następnie prostownika. Na kolejny rzut daj regulatora (choć zazwyczaj regulator daje wyższe napięcie po uszkodzeniu).
    Pozdrawiam,
    tokarz

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ja zawsze stosuję taką zasadę (no i na pewno nie tylko ja), że sprawdzam od źródła zasilania.
    Chyba tylko radio sprawdza się od końca ;-)
  • Poziom 23  
    skoro te dwie rzeczy poszły na raz to może bezpiecznik ktoryś nie łączy albo wsówka?
  • Poziom 17  
    to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych zasisków jeden z nich powinien specyficznie iskrzyć jeżeli tak będzie(w tym czasie amperomierz powinnien wskazywać ładowanie) to jest to szczotka która powinna dostawać napięcie z 67regulatora sprawdz połączenie reg-altern no i czy regulator dostaje do zacisku 15 plus po stacyjce
  • Poziom 14  
    Cześć !Jeśli to jest polski regulator to sprawdź czy jest zasilanie zacisk 15 ,a później połącz ze sobą dwa przewody z regulatora ,powinien pobierać wirnik jakiś prąd,co do szczotek to jest możliwe ,polskie szczotkotrzymacze majom jedno wyprowadzenie + ,a minus jest brany z obudowy.
  • Poziom 12  
    sprawdz czy niema tam kontrolki ładowania bo jak ci zarówka się spaliła to tesz nie bedzie ładować bo alternator niema wzbudzenia albo przewud do kontrolki najlepiej jakis prubnik i wzbudzic bezposrednio przy alternatorze
  • Poziom 17  
    to jest układ bez lampki na tzw. 6 diodach i jest wymuszany po zapłonie