logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

PROWIEW 765M - Uszkodzony tranzystor BU2527AX, przetwornica próbkuje, niskie napięcia

krzysiek121 10 Cze 2002 21:10 1840 8
REKLAMA
  • #1 19071
    krzysiek121
    Poziom 12  
    Ocena: 2
    Witam. Monitor ten kupiłem miesiąc temu. Chodził bez zarzutu aż pewnego dnia obraz zwężył się ze wszystkich stron i po 5s zgasł. No nic wyłączyłem go odczekałem i znowu zaczął działać jednak po kilku dniach znowu to samo. Tylko z tą różnicą że już się nie włączył z powrotem. Nie mam doświadczenia w naprawie monitorów ale pojecie jako takie mam. .Wiec rozkręciłem go okazało się że przetwornica próbkuje . Uszkodzony okazał się tranzystor BU 2527AX. Wstawiłem nowy lecz po paru sekundach dymek i było po Bu2527.
    No nic kupiłem następny lecz bardziej uważałem. Wlutowałem go lecz tym razem już wcale nie odpalił .Nawet się nie grzeje. Przetwornica dalej stuka i ma za niskie napięcia .Zamiast 82 V jest 24V zamiast 5 V jest 1V itd. Zasilacz jest zbudowany na ka3842b.Acha jak się włancza to nie magnesuje cewek a jedyne co się grzeje to IRF634A(Jest na tym samym radiatorze co BU 2527Ax lecz z drugiej strony.
    Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
  • REKLAMA
  • #2 19083
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #3 19093
    Szeryf
    Poziom 15  
    Ocena: 6