Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto Air Top 2000ST -kody usterek

maciek bogatynia 03 Mar 2006 14:18 115868 65
  • #1
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Potrzebuje kody usterek po polsku od nr.11 do 15 ,a w szczególności chodzi mi o kod 15.
  • #2
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Szukam jakiejkolwiek dokumentacji na temat AIR TOP 2000ST.
  • #3
    skylark
    Level 25  
    Błąd 15 to zwarcie obwodu regulatora temperatury.
  • #4
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Dzięki a coś więcej ,kody od 11 do 14 oraz jakaś instrukcja.

    Znalazłem kody ale są po angielsku,czy ktoś pomoże mi je rozszyfrować.

    kod 11-Overheating sensor interrupt or overheating sensor short circuit
    kod 12-Heater lock-out.
    kod 13-Heater lock-out permanent.
    kod 14-Overheating sensor incorrectly installed.
    kod 15-Setpoint generator short circuit.

    Dalej szukam instrukcji serwisowej.
  • #5
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Ponawiam pytanie do fachowców od ogrzewań jak wyżej.
  • Helpful post
    #6
    skylark
    Level 25  
    11 przerwa lub zwarcie obwodu czujnika przegrzania
    12 blokada agregatu
    13 trwała blokada agregatu
    14 czujnik ptrzegrzania błędnie zamontowany
    15 zwarcie obwodu regulatora temperatury
  • #7
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Po kilku różnych próbach podłączenia webasta wyskoczył błąd 00,uszkodzenie sterownika,mam schemat a nie wiem jak podłączyć .To co wiem na pewno to
    - czerwony "+"
    -brązowy "-"
    -regulator temperatury wiadomo

    Czy przełączniki S4,S5,S6 mają być podpięte i w jakim stanie.
    Czy przekaźnik "K" do styku 14 musi być załączony.
    Czy może pracować na rezystorze R1 ,czy musi być w włączony czujnik temperatury.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    maciek bogatynia
    Level 14  
    Witam ! Jeśli jest to ogrzewanie powietrzne np.Air Top 2000,2000S,2000ST,3500,5000 to kod 07
    oznacza - Przerwa lub zwarcie w obwodzie pompki paliwa.
    Pompka paliwa rzadko ulega uszkodzeniu sprawdz przewody doprowadzające do niej,jest to pompka impulsowa działa na zasadzie cyklicznych impulsów wyzwalanych ze sterownika.
    Powodzenia typy ogrzewań są na stronie www.webasto.com .
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    skylark
    Level 25  
    Na płytce w urządzeniu jest kostka podwójna z czarnymi przewodami. Po wyjęciu tej kostki na przewodach powinien być opór niecałych 40 Ohm.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    skylark
    Level 25  
    Odpowiedź w Twoim innym założonym poście.
  • #15
    wienio
    Level 14  
    Jezeli nastąpilo zwarcie w obwodzie pompki paliwa spalil sie tranzystor kluczujący ( zasilający ) pompkę wtedy wymieniamy na nowy i ogrzewanko dziala - wyprobowalem - nie pamiętam typu tranzystorka ale zastosowalem zamiennik za ok 4 zl i dziala do dziś

    Wienio
  • #16
    swireek
    Level 11  
    Witam wszystkich.
    Dołączę się z moim problemem, a nuż ktoś pomoże...

    Webasto AT2000D
    ident nr 82372B
    fabr. nr 3D160966
    ausf 10
    sterownik ciężko zidentyfikować, na płytce ze złączami wytrawione jest:
    KALEX 94V-0
    K368
    41-95 (tydzień i rok produkcji ??)

    Piecyk hula w MANie F2000 i z racji jego umieszczenia został delikatnie zalany - w efekcie, chyba podczas próby odpalenia, spalił się rezystor SMD. Niestety, poległ tak, że omomierz go nie bierze, nie wspominając o kodzie paskowym. Ponieważ fotka z telefonu jest tragiczna a lepszego aparatu nie mam, postaram się dokładnie opisać jego umiejscowienie.

    Płytka z prockiem, taśma łącząca z lewej strony, lewy dolny róg;
    pierwszy "rząd" od dołu to dwa elementy, od lewej rezystor SMD (100 Ω)i dioda;
    w drugim rzędzie od dołu pierwszy opornik ma watość 2,26 kΩ a drugi jest właśnie spalony. Te rezystory mają wygląd walca, chyba mają wieksze moce niż płaskie.
    Za jakąkolwiek pomoc z góry serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • #17
    SweetDreams
    Level 11  
    Posiada ktoś może kody do Air Top 2000 w języku polskim?
  • #18
    maciek bogatynia
    Level 14  
    F 01 Brak rozruchu (po 2 próbach)
    F 02 Zanik Płomienia (powtórzone >5)
    F 03 Za niskie lub za wysokie napięcie
    F 04 Przedwczesne rozpoznanie płomienia
    F 05 Przerwa lub zwarcie czujnika płomienia
    F 06 Przerwa lub zwarcie czujnika temperatury
    F 07 Przerwa lub zwarcie pompy paliwa
    F 08 Przerwa lub zwarcie w obwodzie silnika dmuchawy
    lub niewłaściwa prędkość obrotowa
    F 09 Przerwa lub zwarcie kołka żarowego
    F 10 Przegrzanie
  • #19
    stanislaw-niechaj
    Level 1  
    Posiadam Webasto Air Top 2000 S
    Od kilku dni wyswietla mi sie błąd F01 Brak rozruchu (po 2 próbach). Prosze o podpowiedz, co dalej z tym problemem zrobic i w czym tkwi błąd. Pozdrawiam.
  • #20
    skylark
    Level 25  
    po pierwsze sprawdź czy przy próbie startu dochodzi paliwo. po prostu zdejmij przewód paliwowy z króćca urządzenia. Jeśli nie dochodzi sprawdź linię paliwową. Jeśli dochodzi a nie odpala to prawdopodobnie palnik do wymiany.
  • #21
    majki340
    Level 2  
    Posiadam Webasto Air Top 2000S-D mam taki problem,
    dioda mruga 4 razy czyli F 04 Przedwczesne rozpoznanie płomienia.Proszę o podpowiedź, co dalej z tym problemem zrobić i w czym tkwi błąd. Pozdrawiam.
  • #22
    skylark
    Level 25  
    Błąd tkwi w czujniku płomienia lub samym sterowniku.
  • #23
    majki340
    Level 2  
    A czy mogę ten problem zlikwidować sam, czy lepiej oddać do serwisu?
  • #24
    Dark soldier
    Level 11  
    mam rozne kody bledow do ebera i webasto.Piszcie jesli potrzebujecie.Moj mail to: tomek__1981(malpa)o2.pl.Na elektrodzie rzadko jestem.Potrzebuje z kolei schematow laczeniowych do websto wszystkich modeli,jesli ktos ma to prosze na ten sam adres maiowy wyslac,bede wdzieczny.
    Dziekuje
  • #25
    Matti1215
    Level 10  
    Witam! Mam taki problem z tym modelem gdyż podczas włączenia go wieczorem to w połowie nocy rozładowuje się cały akumulator i rano musi na kable odpalać i wiem że to jest związane z webasto ale nikt nie wie czemu. Wszystko w nim działa, grzeje itd ale pada po kilku godz akumulator prosze o szybka odp
  • #26
    skylark
    Level 25  
    Problem zapewne nie tkwi w tym Webasto tylko w rzeczywistym stanie akumulatora (pojemności).
  • #27
    Matti1215
    Level 10  
    tylko że akumulator ma dopiero rok tak jak i samochód i poprzedniej zimy się to nie działo a z tego co widziałem webasto ciągnie 29W chodź moge sie mylić a radio w tym aucie ponad 150W i grało ostatnio przez 6godz i nic się nie rozładował. moze i akumulator ale czemu po roku? jest z firmy magneti marelli

    Dodano po 2 [minuty]:

    a jest możliwość że gdzieś jest przerwany kabel lub przetraty od webasto i dochodzi do zwrcia i szybko pada? Bo dla mnie to jest dziwne że to tak nagle się zaczęło dziać
  • #28
    skylark
    Level 25  
    Możliwe, że akumulator jest niedoładowany... częste uruchomienia, krótkie trasy, dużo odbiorników itd.
    Próba z radiem raczej mało przekonywująca, gdyż nie przypuszczam byś słuchał tego radia z ustawieniem na max. Już lepiej zrobić próbę z włączonym światłem wnętrza (np. 3 żarówki po 10W).
  • #29
    Matti1215
    Level 10  
    W tym rzecz że bardzo dużo jeździ, może radio było złym przykładem ale jeżeli chodzi o światła to sprawdzę to. A tak nawiasem ile faktycznie pobiera prądu to webasto jak ustawi się go tak na połowę?
  • #30
    brandy-p
    Level 31  
    Przepraszam, że się wtrącam.
    Mam piec air top 2000 st. Czy da się go odpalić na stole? Jeśli tak to jak?