Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT cordoba SX 1.6 (AFT) - sonda lambda uszkodzona czy nie?

05 Mar 2006 16:15 6684 5
  • Poziom 15  
    Kilka pytań:
    1.Czy jeżeli przy stałych obrotach silnika (obojętnie czy to będzie 1000/2000 czy 3000obr/min) sonda oscyluje od 0,4 do 1,3V ale w taki sposób że przeskakuje od jednej skrajnej wartości do drugiej w mniej niż sekunde to znaczy że jest uszkodzona?
    2.Czy odczyt wskazań pod VAG jest wiarygodny czy nie?
    3.Czy jeżeli we wtyczce sondy od strony sterownika silnika(gdy jest rozłączona lambda)na sygnałowym przewodzie jest stałe napięcie 1,3V to jest uszkodzony sterownik? Ponoć powinno tam być 0,4-0,5V?
  • Poziom 17  
    sonda zachowuje sie raczej prawidłowo i sterownik też
    Do pełni szczęścia potrzebujesz analizatora spalin bo sterownik żywi się napięciem z sondy.Jeśli analizator wykaze mniej niz 0,3 CO i wsp lambda będzie w zakresie 0,97-1,03 to znaczy ze wszystko gra.Jesli CO będzie w okolicach 1% a lambda ok to skończył się katalizator,ale bez niego można życ chyba ze jesteś ekologiem i masz wrażliwy nos.
  • Poziom 11  
    Witam,
    Mam Podobny problem z sonda w cordobie 1,6AFT. VAG pokazuje błąd 537 18-10 upper limit. Sprawdziłem wszystkie napięcia na sondzie i wszystko w normie poza faktem iż napięcie oscyluje 0,5-1,1V (a nie od 0,1v) przy czym spalanie jest znaczne za wysokie (zarówno na PB jak i LPG) emulator LPG działa wydaje się poprawnie i napięcie pokazuje wtedy VAG 0,2-0,8V. MAF wyliczone zużycie paliwa w normie. Niewątpliwie jednak mieszanka jest za bogata.
    Problemy zaczęły się po czyszczeniu przepustnicy. Wymienione świece, kable, kopułka a także posprawdzana szczelność kolektora i podciśnień. Czy to napięcie 0,5v wskazuje iż sonda jest walnięta i stąd wysokie zużycie paliwa (na benzynie silnik w wyższym zakresie szarpie na gazie wszytko ok. Irytuje mnie tylko czy to zbieg okoliczności iż po czyszczeniu mam problemy czy problem nie leży w samej sondzie?
  • Poziom 10  
    a jak można sprawdzić za pomocą vaga czy sonda jest sprawna czy nie. Dzisiaj gościu stwierdził że nie pracuje tzn cały czas jest otwarta i dostaje za bogata mieszankę
  • Poziom 11  
    sprawdź w VAG czy napięcie oscyluje w zakresie 0,1-1V przy nagrzanym silniku.
    Na jakiej podstawie takie stwierdzenie ze cały czas otwarta? Jeśli masz taka możliwość zawsze można sprawdzić jeszcze analizatorem jaka jest lambda rzeczywista....
  • Poziom 15  
    Zwykłym multimetrem kolego. Przed katem od ok 0,1-1v za katem jak kat sprawny ok 0,6v.