Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 1.6 AFT 74kW sonda lambda 1.3V !!!

Shizo 10 Lut 2006 17:31 5707 24
  • #1 10 Lut 2006 17:31
    Shizo
    Poziom 15  

    Mam sondę 1V a przez gazowników dociera do kompa w samochodzie sygnał z sondy na poziomie 1.3V silnik gaśnie szarpie itd. Już na kilka sposobów podłączali mi sondę i zawsze coś spier. Nie bede wnikał jak to rozwiazać mam pytanko czysto teoretyczne: Im niższe napięcie na sondzie tym mniej tlenu w spalinach czyli co? Proszę o zobrazowanie co sterownik samochodu zrobi jeżeli otrzyma wskazanie powiedzmy 0.3V a co jak 1V. No i w moim przypadku co się dzieje w silniku jak wskazanie jest poza zakresem czyli 1.3V Gdzie można o tym poczytać? Dzieki

    0 24
  • #2 10 Lut 2006 18:39
    adamosk
    Poziom 15  

    poczytac można na tym forum wykorzystując opcje "szukaj"

    0
  • #3 11 Lut 2006 12:53
    Shizo
    Poziom 15  

    to mi cwaniaku poszukaj jak takiś pewien że znajdziesz

    0
  • #4 11 Lut 2006 13:10
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    Shizo napisał:
    Im niższe napięcie na sondzie tym mniej tlenu w spalinach czyli co?

    odwrotnie, im bogatsza mieszanka czyli mniej tlenu tym wyższe napięcie bo w sondzie jest rurka, po jednej stronie powietrze atmosferyczne po drugiej spaliny, im większa różnica w składzie gazów tym wyższe napięcie..
    jak sterownik dostanie sygnał 0,3 to wzbogaci mieszanke, jak 0,8 to zuboży i napiecie ma tak oscylować, ale 1,3 to poza zakresem, może to odczytywać jako uszkodzenie sondy i zastępować sygnałem standardowym, czy sterownik rejestruje jakieś błędy??

    0
  • #5 11 Lut 2006 13:55
    Shizo
    Poziom 15  

    Sa dwa jeden zapomniałem jaki a drugi właśnie o wartości sondy poza zakresem

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale to chyba nie może być przyczyną że auto po uruchomieniu przez jakieś 5sek. chodzi idealnie a później gaśnie bo sonda jeszcze nie działa?! No chyba że ten błąd zapisany w pamięci komputera ma wpływ.

    0
  • #6 11 Lut 2006 14:06
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    a czy sonda jest z grzałką? bo wtedy jest szybciej podgrzewana i sterownik "czeka na informacje od niej"
    to jest tak że w jednym autku jak padnie sonda to nawet tego nie zauważymy a drugie bedzie szarpać robić cuda, to chyba zależy od tego jak dobrana jest mapa standartowa i jak zużyty jest silnik
    no ale niech fachowcy sie wypowiedzą....

    0
  • #7 12 Lut 2006 12:01
    Shizo
    Poziom 15  

    a jak wyglądałoby wskazanie sondy przy pracy silnika na gazie gdyby nie było emulowane w układzie gazowym? Wychodziłoby poza zakres 0-1V???

    0
  • #8 12 Lut 2006 15:33
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    raczej wskazywałaby ubogą mieszankę bo przy spalaniu gazu mamy mniej CH czyli napięcie 0,1 -0,2 V, czy napięcie stoi na 1,3 czy oscyluje?

    0
  • #9 12 Lut 2006 17:32
    Shizo
    Poziom 15  

    stoi na 1.3V

    0
  • #10 12 Lut 2006 19:28
    adamosk
    Poziom 15  

    Gdzie można o tym poczytać?[/quote]

    :) ja tylko odpowiedzialem na twoje pytanie - to nie cwaniactwo :)
    jezeli tak to odebrales - sorki
    a informacje akurat na ten temat sa naprawde wyczerpujace - ale zawsze mozna poklikac :)

    0
  • #11 14 Lut 2006 00:38
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    jeszcze jedno pytanie, czy wadliwie pracuje na benzynie czy na gazie?
    ponoć przy zasilaniu gazem lambda może pokazywać bogatą mieszanke ale czemu tak sie dzieje to nie wiem, spowodowane to jest niewłaściwą regulacją

    1
  • #12 14 Lut 2006 15:57
    Shizo
    Poziom 15  

    wcześniej było wszystko git a teraz i na benzynie i na gazie jest źle z tym że na gazie jak jeżdżę to wszystko wraca do normy a na benzynie NIE Z tego co mi gazownik powiedział do prawidłowej pracy na gazie też potrzebna jest prawidłowa praca lambdy(czyżby na jej podtawie powstawała emulacja???)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czytałem materiały o budowie i zasadzie pracy sondy i nie ma możliwości żeby wskazywała ponad 1V jej zużycie wyznacza spowolnienie cykli odczytu tlenu...

    0
  • #13 14 Lut 2006 19:13
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    jest coś takiego jak sonda z przesuniętym potencjałem, moze on poprostu przesunoł ci sie, a dlaczego? brak dobrej masy odniesienia dla urzadzenia pomiarowego lub elementu mierzonego

    0
  • #14 14 Lut 2006 19:38
    tzok
    Moderator Samochody

    Na gazie sonda jest (powinna być) odłączona, jeśli na gazie odczytasz napięcie z sondy to dostaniesz odczyt z górnego zakresu (>1V), emulator podaje na ECU przebieg prostokątny ~2Hz i napięcie zmienia się między 0,3V a 0,8V (czyli jak przy prawidłowym składzie mieszanki).

    0
  • #15 14 Lut 2006 20:05
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    tzok napisał:
    Na gazie sonda jest (powinna być) odłączona, jeśli na gazie odczytasz napięcie z sondy to dostaniesz odczyt z górnego zakresu (>1V),

    czyli na gazie odczyt sondy będzie powyżej 1V, wiem że tak bywa ale dlaczego?? sterownik gazu też bieże sygnał z sondy i na tej podstawie dobiera skład mieszanki, czy napięcie nie powinno też oscylować? coś mi sie obiło o uszy że napięcie może wykroczyć poza zakres przy złej regulacji gazu...

    0
  • #16 14 Lut 2006 20:52
    tzok
    Moderator Samochody

    Zależy od instalacji... nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, piszę to co wyczytałem. Większość instalacji nie korzysta z sondy lambda.

    0
  • #17 15 Lut 2006 14:47
    Shizo
    Poziom 15  

    moja instalacja gazowa(przynajmniej tak mi powiedziano)wymaga podłączenia sprawnej sondy - widocznie emulacja nie jest "zaprogramowana" jednorazowo lecz w czasie rzeczywistym??? Mam ją podpiętą do auta bezpośrednio a tylko jeden przewód idzie do sterownika gazowego więc pewno dlatego jest to 1.3V a sonda widocznie może działać poza skalą i pokazuje faktyczne wartości, tylko dlaczego mi tak podłączyli!? No i słyszałem że taki sygnał z sondy może rozwalić kompa w aucie...

    1
  • #18 15 Lut 2006 15:05
    tzok
    Moderator Samochody

    Sygnał z sondy to jest jeden kabel... jeśli komputer gazowy potrzebuje sondy to powinna być do niego podłączona ta sonda a sygnał do ECU powinien iść zamiast z sondy z komputera gazowego.

    0
  • #19 15 Lut 2006 16:13
    piotriix
    Poziom 16  

    a moze tak kolego podalbys co to za instalacja to lpg nazwa generacja itp

    0
  • #20 15 Lut 2006 17:34
    Shizo
    Poziom 15  

    II generacja Elpigaz: Hevelius http://wwwn.elpigaz.com/?p=/pl/menu/4/6/5 Już sam nie wiem jak to powinno być podłączone pewno prawda jest taka że sonda jest OK a układ gazowniczy skopany i próbują mnie jakoś wykręcić przez dziwne próby podłączeń!!!

    0
  • #21 15 Lut 2006 18:53
    piotriix
    Poziom 16  

    masz zla emulacje sondy lambda a na benzynie sonda pracuje ok.jak to sprawdziles? jezeli tak to zle dobrana emulacja lub jest zly emulator

    0
  • #22 18 Lut 2006 15:41
    Shizo
    Poziom 15  

    Sprawdzałem na VAG-u i był błąd: 0057 Oxygen Sensor Regulation 18-10 Upper Limit Intermittent

    Dodano po 2 [minuty]:

    a taką emulację tworzy się raz i korzysta wiecznie? czy jest jakoś tworzona przy każdym uruchomieniu auta?

    0
  • #23 18 Lut 2006 17:38
    tzok
    Moderator Samochody

    Emulator powinien działać tylko na gazie, na benzynie sygnał z sondy powinien iść bezpośrednio do ECU.
    Na gazie albo jest ustawiona na stałe albo dynamicznie tworzona przez komputer gazowy na podstawie odcvzytów z sondy lub bez nich i podawana na ECU (wymagane przez nowsze ECU).

    0
  • #24 27 Lut 2006 23:01
    Prezesjm
    Poziom 13  

    A może zwyczajnie jest przebicie z grzałki sondy, wyjmij bezpiecznik od grzania i zmierz napięcie. U mnie tak było i właśnie cały czas 1,3V .Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy.

    0
  • #25 02 Mar 2006 16:14
    Shizo
    Poziom 15  

    czyli i tak sonda do wymiany?

    0
  Szukaj w 5mln produktów