Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Cordoba 1.6 AFT 74kW sonda lambda 1.3V !!!

10 Feb 2006 17:31 6937 24
  • Level 15  
    Mam sondę 1V a przez gazowników dociera do kompa w samochodzie sygnał z sondy na poziomie 1.3V silnik gaśnie szarpie itd. Już na kilka sposobów podłączali mi sondę i zawsze coś spier. Nie bede wnikał jak to rozwiazać mam pytanko czysto teoretyczne: Im niższe napięcie na sondzie tym mniej tlenu w spalinach czyli co? Proszę o zobrazowanie co sterownik samochodu zrobi jeżeli otrzyma wskazanie powiedzmy 0.3V a co jak 1V. No i w moim przypadku co się dzieje w silniku jak wskazanie jest poza zakresem czyli 1.3V Gdzie można o tym poczytać? Dzieki
  • TespolTespol
  • Level 15  
    poczytac można na tym forum wykorzystując opcje "szukaj"
  • TespolTespol
  • Level 15  
    to mi cwaniaku poszukaj jak takiś pewien że znajdziesz
  • Level 14  
    Shizo wrote:
    Im niższe napięcie na sondzie tym mniej tlenu w spalinach czyli co?

    odwrotnie, im bogatsza mieszanka czyli mniej tlenu tym wyższe napięcie bo w sondzie jest rurka, po jednej stronie powietrze atmosferyczne po drugiej spaliny, im większa różnica w składzie gazów tym wyższe napięcie..
    jak sterownik dostanie sygnał 0,3 to wzbogaci mieszanke, jak 0,8 to zuboży i napiecie ma tak oscylować, ale 1,3 to poza zakresem, może to odczytywać jako uszkodzenie sondy i zastępować sygnałem standardowym, czy sterownik rejestruje jakieś błędy??
  • Level 15  
    Sa dwa jeden zapomniałem jaki a drugi właśnie o wartości sondy poza zakresem

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale to chyba nie może być przyczyną że auto po uruchomieniu przez jakieś 5sek. chodzi idealnie a później gaśnie bo sonda jeszcze nie działa?! No chyba że ten błąd zapisany w pamięci komputera ma wpływ.
  • Level 14  
    a czy sonda jest z grzałką? bo wtedy jest szybciej podgrzewana i sterownik "czeka na informacje od niej"
    to jest tak że w jednym autku jak padnie sonda to nawet tego nie zauważymy a drugie bedzie szarpać robić cuda, to chyba zależy od tego jak dobrana jest mapa standartowa i jak zużyty jest silnik
    no ale niech fachowcy sie wypowiedzą....
  • Level 15  
    a jak wyglądałoby wskazanie sondy przy pracy silnika na gazie gdyby nie było emulowane w układzie gazowym? Wychodziłoby poza zakres 0-1V???
  • Level 14  
    raczej wskazywałaby ubogą mieszankę bo przy spalaniu gazu mamy mniej CH czyli napięcie 0,1 -0,2 V, czy napięcie stoi na 1,3 czy oscyluje?
  • Level 15  
    Gdzie można o tym poczytać?[/quote]

    :) ja tylko odpowiedzialem na twoje pytanie - to nie cwaniactwo :)
    jezeli tak to odebrales - sorki
    a informacje akurat na ten temat sa naprawde wyczerpujace - ale zawsze mozna poklikac :)
  • Level 14  
    jeszcze jedno pytanie, czy wadliwie pracuje na benzynie czy na gazie?
    ponoć przy zasilaniu gazem lambda może pokazywać bogatą mieszanke ale czemu tak sie dzieje to nie wiem, spowodowane to jest niewłaściwą regulacją
  • Level 15  
    wcześniej było wszystko git a teraz i na benzynie i na gazie jest źle z tym że na gazie jak jeżdżę to wszystko wraca do normy a na benzynie NIE Z tego co mi gazownik powiedział do prawidłowej pracy na gazie też potrzebna jest prawidłowa praca lambdy(czyżby na jej podtawie powstawała emulacja???)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czytałem materiały o budowie i zasadzie pracy sondy i nie ma możliwości żeby wskazywała ponad 1V jej zużycie wyznacza spowolnienie cykli odczytu tlenu...
  • Level 37  
    jest coś takiego jak sonda z przesuniętym potencjałem, moze on poprostu przesunoł ci sie, a dlaczego? brak dobrej masy odniesienia dla urzadzenia pomiarowego lub elementu mierzonego
  • Moderator of Cars
    Na gazie sonda jest (powinna być) odłączona, jeśli na gazie odczytasz napięcie z sondy to dostaniesz odczyt z górnego zakresu (>1V), emulator podaje na ECU przebieg prostokątny ~2Hz i napięcie zmienia się między 0,3V a 0,8V (czyli jak przy prawidłowym składzie mieszanki).
  • Level 14  
    tzok wrote:
    Na gazie sonda jest (powinna być) odłączona, jeśli na gazie odczytasz napięcie z sondy to dostaniesz odczyt z górnego zakresu (>1V),

    czyli na gazie odczyt sondy będzie powyżej 1V, wiem że tak bywa ale dlaczego?? sterownik gazu też bieże sygnał z sondy i na tej podstawie dobiera skład mieszanki, czy napięcie nie powinno też oscylować? coś mi sie obiło o uszy że napięcie może wykroczyć poza zakres przy złej regulacji gazu...
  • Moderator of Cars
    Zależy od instalacji... nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, piszę to co wyczytałem. Większość instalacji nie korzysta z sondy lambda.
  • Level 15  
    moja instalacja gazowa(przynajmniej tak mi powiedziano)wymaga podłączenia sprawnej sondy - widocznie emulacja nie jest "zaprogramowana" jednorazowo lecz w czasie rzeczywistym??? Mam ją podpiętą do auta bezpośrednio a tylko jeden przewód idzie do sterownika gazowego więc pewno dlatego jest to 1.3V a sonda widocznie może działać poza skalą i pokazuje faktyczne wartości, tylko dlaczego mi tak podłączyli!? No i słyszałem że taki sygnał z sondy może rozwalić kompa w aucie...
  • Moderator of Cars
    Sygnał z sondy to jest jeden kabel... jeśli komputer gazowy potrzebuje sondy to powinna być do niego podłączona ta sonda a sygnał do ECU powinien iść zamiast z sondy z komputera gazowego.
  • Level 16  
    a moze tak kolego podalbys co to za instalacja to lpg nazwa generacja itp
  • Level 15  
    II generacja Elpigaz: Hevelius http://wwwn.elpigaz.com/?p=/pl/menu/4/6/5 Już sam nie wiem jak to powinno być podłączone pewno prawda jest taka że sonda jest OK a układ gazowniczy skopany i próbują mnie jakoś wykręcić przez dziwne próby podłączeń!!!
  • Level 16  
    masz zla emulacje sondy lambda a na benzynie sonda pracuje ok.jak to sprawdziles? jezeli tak to zle dobrana emulacja lub jest zly emulator
  • Level 15  
    Sprawdzałem na VAG-u i był błąd: 0057 Oxygen Sensor Regulation 18-10 Upper Limit Intermittent

    Dodano po 2 [minuty]:

    a taką emulację tworzy się raz i korzysta wiecznie? czy jest jakoś tworzona przy każdym uruchomieniu auta?
  • Moderator of Cars
    Emulator powinien działać tylko na gazie, na benzynie sygnał z sondy powinien iść bezpośrednio do ECU.
    Na gazie albo jest ustawiona na stałe albo dynamicznie tworzona przez komputer gazowy na podstawie odcvzytów z sondy lub bez nich i podawana na ECU (wymagane przez nowsze ECU).
  • Level 13  
    A może zwyczajnie jest przebicie z grzałki sondy, wyjmij bezpiecznik od grzania i zmierz napięcie. U mnie tak było i właśnie cały czas 1,3V .Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy.
  • Level 15  
    czyli i tak sonda do wymiany?