logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zmiana wartości UBRRH po ustawieniu UCSRC na ATMEGA32 - RS-232

radek_radek 04 Kwi 2006 13:07 1067 4
REKLAMA
  • #1 2491664
    radek_radek
    Poziom 11  
    Witam wszystkich,
    jestem początkującym programistą :cry: i o ile z LCD dałem sobie radę to z RS nie mogę w załączniku są zawarte moje zmagania. Po prześledzeniu symulacji zauważyłem, że po wprowadzeniu UCSRC wartość zapisana w UBRRH ulega zmianie. Proszę mi pomóc bo sam nie dam sobie rady.
    Załączniki:
    • PRG02.ZIP (7.78 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 2491702
    bajk
    Poziom 13  
    Ocena: 1
    Też miałem kiedyś taki problem na atmega48.
    Z "AVR Studio Release Notes and Know Issues":
    Cytat:

When writing to UCSR0C, the value will be copied to UBRR0H unless UMSEL01 is set. This behaviour should not happen on devices that have separate locations for these registers. A workaround is to write UBRR0H after UCSR0C.

Czyli najpierw musisz zapisać UCSR0C, a potem UBRR0H.
  • REKLAMA
  • #3 2492247
    radek_radek
    Poziom 11  
    Odwrotnie już testowłem i oba rejestry się same kopiują. Proszę o jakiś Prosty przykład programu który by sczytywał wszystko z RS i wyświetlał na LCD. W kompilatorku C++ mi się udało ustawić wszystko śmiga a w AVR studio niestety nie działa.
  • REKLAMA
  • #4 2492490
    pgp
    Poziom 19  
    Ocena: 17
    też jestem początkujacym ale może chodzi tutaj o jakies fuse bity... Jak mi układ nie chodził to okazało się ze musiałem wyłaczyć JTAG -bo na pinach od JTAGa podpinałem klawiaturę, wyłaczyłem JTAG-a za pomoca fuse bitów i było ok. Sprawdź czy te piny które wykorzystujesz nie sa przeznaczne do czegoś innego jeszcze... a jesli sa to wyłącz ta funkcję..
  • #5 2514520
    radek_radek
    Poziom 11