Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta 1.1-91r. gaśnie po nagrzaniu, w lecie stale

Jerzy.R 09 Kwi 2006 16:45 2182 18
  • #1 09 Kwi 2006 16:45
    Jerzy.R
    Poziom 11  

    W zimie przy niskich temperaturach można nią jeździć bez problemów.
    Jeśli jest wyższa temperatura otoczenia to gaśnie. Po ostygnięciu czasem da się ją znowu zapalić i jechać. W lecie w upały jest koszmar, strach wyjechać, bo często można przejechać tylko kilometr lub dwa i się stoi. Czego szukać i gdzie.

    0 18
  • #2 09 Kwi 2006 17:35
    prezes11
    Poziom 23  

    regulacja zaworow powinna pomoc pozdr

    0
  • #3 10 Kwi 2006 08:10
    Jerzy.R
    Poziom 11  

    Proszę o kilka słów wyjaśnienia jak się ma regulacja zaworów do całkowitych wyłączeń silnika. Nadmieniam, że jak pali to pracuje bardzo dobrze, ma fajną dynamike, niezłe przyspieszenie, fakt że pije za dużo oleju, ale ponoć te typy tak mają w tym wieku.

    0
  • #4 10 Kwi 2006 18:57
    prezes11
    Poziom 23  

    chodzi tytaj o rozszerzalnosc temperaturowa metali po nagrzaniu silnika luzy sie zmniejszaja lub zupelnie gina i powoduje to niedomykanie zaworow co prowadzi do rozszczelnienia komory spalania a to wiaze sie z brakiem cisnienia sprezania,po ostygnieciu material sie kurczy zawory domkniete i odpala

    0
  • #5 10 Kwi 2006 19:22
    Jerzy.R
    Poziom 11  

    Jest w tym logika, ale czy wynika to z twoich doświadczeń osobistych???
    Pozdrowienia.

    0
  • #6 10 Kwi 2006 19:56
    adam.p123
    Poziom 19  

    ja bym wymienił przewody wysokiego napięcia. Pozdrawiam

    0
  • #7 10 Kwi 2006 20:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 10 Kwi 2006 20:26
    mirek301
    Poziom 19  

    Ja pod lupe wziolbym modul zaplonu i o ile pamietam fieste czujnik halla.
    Podobne objawy mialem w pasacie problem znikl po wymianie czujnika.
    Na poczatek proponuje wymiane czujnika mniejsze koszty a zazwyczaj w nich tkwi przyczyna.Dopiewro po wylkuczeniu czujnika zabral bym sie za modul zaplonu.Poozdrawiam a kable to smiech na sali.I reszta pomyslow tez :)

    0
  • #9 10 Kwi 2006 20:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 10 Kwi 2006 21:26
    Jerzy.R
    Poziom 11  

    Nie nadmieniłem , że wtedy kiedy nie chce palić dość długo kręci pompka paliwowa, myślałem, że nie ciśnie paliwa , ale po popuszczeniu dopływu do wtrysku ciśnienie paliwa chciało mi oczy powybijać.
    Podejrzenie padło na sterowanie zaworem wtrysku. Podałem mu zasilanie przez żarówke miał stałe otwarcie i fiestka paliła jak wściekła. Pomyślałem, że może są jakiej zimne luty w sterowniku "komp. sterującym". Otworzyłem go, ale dawno nie widziałem tak ładnie wykonanej elektroniki zamknąłem i wsadziłem na miejsce. Jesień przeszła z kilkoma psikusami, w zimie auto paliło nawet przy 20 st. mrozu i jeździło. Teraz było kilka cieplejszych dni i fiestka pokazuje swoje pazury. Już nie wiem czego się czepić .
    Kabli bym nie podejrzewał bo w zimie jest u nas wilgotno, kotlina Oświęcimska ,a jest OK. Czy jest tam jakiś czujnik który z powodu wadliwego działania blokuje komp. a ten nie wyzwala wtrysku.???
    Pozdrowienia dla wszystkich i proszę o dalsze podpowiedzi.

    0
  • #11 11 Kwi 2006 09:23
    prezes11
    Poziom 23  

    tak wiem to z kilkuletniego doswiadczenia sprawdz zawory na poczatek

    0
  • #12 11 Kwi 2006 20:11
    ponar
    Poziom 21  

    no i skrzynka bezpieczników też gra wariata nieraz, jak zgaśnie musisz patryć czy jest iskra, zasilanie cewki,paliwo.

    0
  • #13 12 Kwi 2006 09:55
    kangurek123
    Poziom 18  

    ponar napisał:
    no i skrzynka bezpieczników też gra wariata nieraz, jak zgaśnie musisz patryć czy jest iskra, zasilanie cewki,paliwo.

    powiem tylko, że miałem prawie identyczny przypadek w Escorcie 96 1,3 CFI i przyczyną była cewka zapłonowa ( rozwarstwiła się ze starości i z wilgoci) i jak silnik był zimny było ok jak przejechał 4-5 km zaczynały się cyrki ( gasł ,wypadały zapłony itp ) . Jak mi zgasł to właśnie sprawdziłem ,że nie ma iskry i tak doszedłem do cewki ,która bo obejrzeniu już wykazywała usterkę widoczną "gołym okiem" . Może to właśnie cewka ?

    0
  • #14 12 Kwi 2006 11:17
    Jerzy.R
    Poziom 11  

    Dziękuje , ale iskra jest brakuje wtrysku , a dokładniej sterowania elektrozaworem wtrysku. Na forum forda znalazłem informacje, żeby sprawdzić czujnik połżenia przepustnicy.
    Jest to bardzo prawdopodobne ponieważ, za pomocą tego ustrojstwa przekazywana jest informacja mechaniczna z pedału gazu, na info. elektryczne do sterowania komp. o wielkości nacisku na ten pedał. Mam nadzieje, że tam znajde usterke. Dziękuje za zainteresowanie problemem
    wszystkie podpowiedzi wezme pod uwage. Czekam na cieplejsze dni , żeby zanurkować pod klape silnika w poszukiwaniach wrednej usterki.
    Pozdrowienia dla wszystkich i życze Wesołych Swiąt bez usterek samochodów.

    0
  • #15 17 Kwi 2006 20:34
    mirek301
    Poziom 19  

    Apropos modulu podobno najmniej awaryjnego !!! ja na przestrzeni 2 lat wymienilem 3szt w swojej fiescie i poszla pod mlotek :). Bo jak na takiego trupa to moduly za drogie

    0
  • #16 17 Kwi 2006 23:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 19 Kwi 2006 10:12
    Ardian
    Poziom 12  

    Miałem te same objawy w fiacie był padnięty czujnik położenia wału jak był zimny to palił jak złoto po nagrzaniu nie chciał odpalić.

    0
  • #18 13 Maj 2006 12:56
    Jerzy.R
    Poziom 11  

    Witam wszystkich, którzy zainteresowali się moim problemem. Wpadłem na dość prosty pomysł, aby wykluczyć komputer lub czujniki. W zimnym garażu z rana urządziłem komputerowi piekiełko farelką w kabinie samochodu. Przy temp. wewn. ok. 40 st. usterka się objawiła, dokładnie tak jak zawsze, kręcąca się pompka paliwa nonstop i nie odpala.
    Komputer wylądował na stole, typ EECIV , łudze się, że moje wieloletnie doświadczenie w walce z zimnymi i ciepłymi lutami pozwoli mi coś znależć. Jak nie to pozostaje szukać na szrotach jego następcy.
    Tylko gdzie w okolicach Oświęcimia , Bielska znaleźć taki szrot może ktoś ma namiary???

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tyb modułu EEC-IV w poście niedokładnie wpisałem.

    0
  • #19 16 Maj 2006 08:52
    Jerzy.R
    Poziom 11  

    Muszę chyba zakończyć temat, po teście farelką porzyczylem kompa od escorta 1.4 wsadziłem i co?
    Fiestka przestała bać się ciepła, stoi w pełnym słońcu odpala i jedzie.
    Pozdrawiam wszystkich i dziękuje.

    0