Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szukam układu zliczającego impulsy podawane na sil.krokowy

goliat2 10 Kwi 2006 17:35 2285 11
  • #1 10 Kwi 2006 17:35
    goliat2
    Poziom 9  

Jestem początkującym elektronikiem i nie mam pomysłu na rozwiązanie układowe licznika z liczającego impulsy podawane na silnik krokowy.
    Mam 4 wyrowadzenia silnika i podaje na niego następujące impulsy(przez mikrokontroler i układy pośredniczące):
    A = 1000
    B = 0100
    C = 0010
    D = 0001
    Chciałbym teraz te 4 wyprowadzenia od mikrokontrolera do silnika podłączyć również do jakiegoś licznika żeby mi zliczał impulsy,przy czym najwięcej kroków to będzie 192(-jeden obrót a więc licznik 8bitowy mi wystarczy) i jak podam sobie 100 kroków to silnik się o tyle przesunie i licznik to zliczy,chciałbym również żeby zliczał to tyłu,jak zadam przesunięcie silnika o 4 kroki do tyłu to licznik ma wskazywać np na 96 kroków,czyli zliczać impulsy do tyłu.
    Pomijam gubienie kroków itp licznik ma zliczać te impulsy podawane przez mikrokontroler a niekonieczne rzeczywistą ilość kroków.
    Chciałbym również żeby tą wartość zliczoną pokazywał w postaci dwójkowej na swoich wyprowadzeniach żebym mogł sobie podłączyć do niego diody które bedą wskazywać na liczbę dwójkową zliczonych impulsów.

Ogólnie wyobrażałbym sobie to w ten sposób że mam układ scalony licznika,ma on 4 wyprowadzenia do zliczania stanów wysokich,ma jakieś wyprowadzenie do zadawania mu kierunku zliczania(np przez mikrokontroler) i 8 wyjść na których wystawia liczbę w postaci dwójkowej do których podłączyłbym sobie diodki.Pewnie takiego układu nie ma,ale czy ktoś może zna rozwiązanie układowe takiego problemu?przy czym nie chcę zliczać impulsów za pomocą mikrokontrolera.

dziękuję i proszę o wskazówki

0 11
  • #2 10 Kwi 2006 17:53
    karlos79
    Poziom 33  
  • #3 10 Kwi 2006 18:44
    goliat2
    Poziom 9