Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oryginalny centralny zamek Ford Escort - jak podłączyć ???

e0kris 11 Apr 2006 23:22 4775 9
  • #1
    e0kris
    Level 10  
    Witam. Potrzebuje pomocy przy montażu ORYGINALNEGO CENTRALNEGO ZAMKA do Forda Escorta rocznik 1994.
    Zamontowałem na 100% dobrze instalację elektryczną w drzwiach, zamki z centralnym, jakąś centralkę w lewym słupku kierowcy. Podłączyłem to wszystko pod skrzynkę z bezpiecznikami podłużną kostką od dołu i efekt z tego taki, że zamek NIE DZIAŁA :o(
    Może brakuje jeszcze jakiegoś bezpiecznika lub przekaźnika? Jeśli tak to gdzie i jakiego???
    Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.

    P.S.
    Nie myśle, że coś skonciłem przy podłaczniu, bo rozebrałem auto do gołej plachy i instalację położyłem profesionalnie.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kangurek123
    Level 18  
    e0kris wrote:
    Witam. Potrzebuje pomocy przy montażu ORYGINALNEGO CENTRALNEGO ZAMKA do Forda Escorta rocznik 1994.
    Zamontowałem na 100% dobrze instalację elektryczną w drzwiach, zamki z centralnym, jakąś centralkę w lewym słupku kierowcy. Podłączyłem to wszystko pod skrzynkę z bezpiecznikami podłużną kostką od dołu i efekt z tego taki, że zamek NIE DZIAŁA :o(
    Może brakuje jeszcze jakiegoś bezpiecznika lub przekaźnika? Jeśli tak to gdzie i jakiego???
    Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.

    P.S.
    Nie myśle, że coś skonciłem przy podłaczniu, bo rozebrałem auto do gołej plachy i instalację położyłem profesionalnie.

    Ten centralny chodzi bez centralki .Centralka jest potrzebna tylko wtedy jeśli korzystasz z oryginlanego pilota fordowskiego oraz gdy masz podwójne ryglowanie. Jeśli nie masz oryg.pilota a podłączasz c.z. do alarmu ( sterowanie z pilota alarmu )pomiń centralkę, wyprowadź zasilanie po prostu z puszki i powinno grać.
  • #3
    e0kris
    Level 10  
    Tak sobie właśnie przeglądam Formu i każdy pisze, że centralka nie potrzebna. Może ta centralka jest potrzebna do sterowania szyb bądź elektrycznych lusterek hmmm Bo w tej instalacji, którą założyłem kostki wszytstkie są pod szyby i lusterka. Kwestia dlaczego po oryginalnej podłączeniu kostki do skrzynki głównej nie działa centralny... ?????
  • #4
    matadorRS
    Level 17  
    Zrub tak jak kolega napisal. A wyprowdzenia sa dlatego zeby bylo proscie podpinac pozniej rozne rzeczy (kupujesz podpinasz i smiga PnP). A sprawdzales czy wogle silowniki smigaja??
  • #5
    e0kris
    Level 10  
    No właśnie tego nie sprawdzałem, ale osoba, która mi ten zestaw sprzedawała twierdzi, że instalacja i zamki są w 100% sprawne. Ja tej osobie wierze. Może faktycznie podepnę zasilanie +12V do kablelka zółtego bądź białego i zobaczę reakcję zamków.
  • #6
    matadorRS
    Level 17  
    Sprawdz bedziesz wiedzial na czym stoisz. A w drugim twoim poscie wrzucilem Ci wszytko co Ci potrzebne. Jak cos pisz na maiala matador(malpa)poczta.fm to Ci wysle ksiazke "sam naprawiam Ford Escort" w wersji PDF ;)
  • #7
    kangurek123
    Level 18  
    e0kris wrote:
    Tak sobie właśnie przeglądam Formu i każdy pisze, że centralka nie potrzebna. Może ta centralka jest potrzebna do sterowania szyb bądź elektrycznych lusterek hmmm Bo w tej instalacji, którą założyłem kostki wszytstkie są pod szyby i lusterka. Kwestia dlaczego po oryginalnej podłączeniu kostki do skrzynki głównej nie działa centralny... ?????

    Uparłeś się na tą centralkę ale nie ma po co . zaraz przejrzę schematy to ci powiem dlaczego nie działa z centralą ale na razie puść z bepziecznika F29 plusa i podłącz go do kostki przy tym okrągłym pierścieniu od centralnego co jest na wkładce zamka ( czerwono- żółty przewód ) i musi chodzić jeśli wszystko inne podłączyłeś dobrze. Na szybko tak myślę,że centralka nie działa bo coś mi się kojarzy, że musi być po raz pierwszy zaprogramowana w aucie do oryg. pilota i dopiero zacznie działać zarówno na kluczyk jak i na pilota ( ale tu mogę się mylić bo to są informację sprzed kilku lat i jeśli ktoś zna inny powód to też chętnie posłucham) zakładam oczywiście ,że instalacja jest ok według kolegi zapewnień. Kwestia jeszcze tylko czy kolega wiązkę dorabiał sam czy korzystał z wymontowanej z innego auta ? Bywa często tak ,że te wymontowywane są często przełamywane i mimo na oko całej izolacji są przerwane i wtedy warto ,żeby być w 100 % pewnym , przedzwonić kable czy jest przejście
  • #8
    e0kris
    Level 10  
    Podłączyłem zasilanie do zółtego - drzwi zamka, do białego otwiera, ale na kluczyk nie reaguje. Czy jak podłącze czerwono-żółty przewód przy wkładce do zasilania to załatwi sprawę ???
  • Helpful post
    #9
    kangurek123
    Level 18  
    e0kris wrote:
    Podłączyłem zasilanie do zółtego - drzwi zamka, do białego otwiera, ale na kluczyk nie reaguje. Czy jak podłącze czerwono-żółty przewód przy wkładce do zasilania to załatwi sprawę ???

    Tak.Jeśli instalację masz ok to po podłączeniu pod wkładkę musi działać na kluczyk
    pozdrawiam
  • #10
    e0kris
    Level 10  
    Dziękuje wszystkim za pomoc. Poradziłem sobie. Co kilka głów to nie jedna :) Pzdrawiam K.G.