Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z antena samochodowa.

17 Kwi 2006 21:42 2836 18
  • Poziom 16  
    Witam

    Dzis podlaczalem rodzicom radio w aucie i napotkalem problem niedosc ze ktos obciol kostke ISO to jeszcze antenowy kabel jest obciety.

    Moj problem polega na tym ze ida dwa kable razem zlaczone od anteny jeden normalny groby antenowy a drugi cieniutki jak by do podlaczenia pod mase albo pod +12 ale nie jestem pewny czy ktos wie jak to podlaczyc??
    I po co jest ten kabel.

    P.s. Nawet jak podla cze ten kabel gruby to wszystko gra ale jak przekrece stacyjke to wszystko sie gubi i szumi, gdy wlaze ten cinki kabel to gra radio jeszcze lepiej ale tez jak przekrece stacyjke to ten sam objaw wogole traci sie sygnal i nic nie slychac.

    Czekam na sugestie!!!

    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    a jakie to jest auto i rocznik ?
  • Poziom 16  
    Golf 89r.
    Ale antena wydaje mi sie ze jest nowa jest z tylu na dachu dosc mala.
  • Poziom 27  
    Najprawdopodobniej antena ze wzmacniaczem. ten cienki kabelek trzeba podlaczyc pod 12V zeby zasilic wzmacniacz.
  • Poziom 43  
    ...a dokładniej do wyjścia sterującego anteną automatyczną w radiu żeby wzmacniacz działał tylko gdy włączone jest radio.

    SławeK
  • Poziom 16  
    OK rozumiem tylko czemu jak przekrecam stacyjke o zapalaniu samochodu juz nie wspomne to nic nie slychac wszystko sie gubi??
  • Poziom 43  
    Co Ci się gubi ? Masz to podłączyć prawidłowo a jak nie działa to się szuka usterki. Niwykluczone że ktoś wcześniej zmieniał radio bo nie wiedział że antena lub wzmacniacz jest uszkodzony.

    SławeK
  • Poziom 16  
    Nic nie slycha w glosnikach tylko szum!!!! Prawdfopodobnie antena jest zepsuta :(
  • Poziom 22  
    w miejsce annteny w sierodkowa dziurke włóz przewód ok 60 cm jezeli radio jes sprawnet to powinł sciagac juz na nim
  • Poziom 10  
    Podłączam się pod temat.
    Na początek witam wszystkich. Mam problem z elektrycznie wysuwaną anteną samochodową. Nie znam się zbytnio na tym, ale jak trzeba, to mogę coś zlutować.
    Otóż przy dokręcaniu urwała mi się końcówka kabla sygnałowego przychodzaca do anteny. Pod co powinienem przyłączyc oplot a pod co rdzeń kabla? Jak się ewentualnie dobrać do takiej anteny (samego "drutu", który jest najpierw w elastycznej okładzinie a potem w rurce metalowej), jesli trzeba coś zdemontować? Jak to zrobić, aby zapewnić najlepszą jakosc odbioru podczas jazdy? Narazie gdy auto było na postoju przyłożyłem sam rdzeń do obudowy i bylo ok. Antena znajduje się na tylnym lewym błotniku.
  • Poziom 43  
    Miałem to samo i domyślam się jaką wtyczkę masz. Ja to rozwiązałem tak, zakupiłem przejście z tej wtyczki dokręcanej do anteny na zwykłe gniazdko antenowe samochodowe a potem dokupiłem do niego typową wtyczkę antenową na kabel taką którą nie trzeba lutować bo kłopot z tym przy aucie.m A zrobiłem taką kombinację bo normalnie samych tych wtyczek do anteny zakręcanych nie ma w handlu. Oplot łączy się z masą anteny a żyłę wewnętrzną z wnętrzem anteny, tj batem ale skoro masz gniazdko nie uszkodzone to warto zrobić jak mówię.

    SławeK
  • Poziom 10  
    Hmm, kiedy mi zerwal sie kabel przy samej antenie (sam poczatek kabla alob koniec jak kto woli) - wtyczka jest ok i nawet mam do niej odpowiedni kabel. Teraz nie mam zbytni pojęcia jak dostać się rdzeniem kabla do "drutu" anteny - może ktoś wie jak to jest fabrycznie zrobione?

    PS
    Dlaczego mogę normalnie odbierać gdy przyłożę rdzeń kabla do obudowy anteny?
  • Poziom 43  
    Większość firmowych anten ma gniazdo do podłączenia kabla, takie nieco przypominające gniazdo F satelitarne. Podejrzewam że masz niemarkową antenę. Coż, jeśli tak jest to trzeba sporo pomysłowości. Może trzeba będzie rozebrać antenę i wprowadzić kabel do środka i przylutować do miejsca starego kabla. Należy pamiętać że kabel antenowy to nie przewód prądowy lecz falowód którym płyną prądy o napięciu rzędu mikrwoltów (milionowych częsci volta) i trochę inne tym rządzą prawa niż przewodami prądowymi. Dobrze gdybyś zrobił zdjęcie tej anteny. Na tej aukcji widać właśnie to złącze do kabla przy samej antenie choć nie jest ona markowa
    http://www.allegro.pl/item118717499_antena_elektryczna_automat_z_adapterami_ss_wawa.html



    SławeK
  • Poziom 10  
    No wlasnie u mnie wychodzi kabel prosto z tego plastiku (ktorego juz nie ma) przybudowanego do trzpienia a koncowka jest po 10cm. Gdy przyloze rdzen kabla do wnetrza tej rurki obudowy (gdzie byl wczesniej) a oplot do obudowy, to wszystko gra.

    PS
    Czy takie gorne mocowanie A(nakretka, guma i uszczelka) jest dostepne osobno?
  • Poziom 43  
    Musisz pokombinować, inaczej czeka Cię wymiana anteny, czasem można rozebrać antenę i dolutować przewód, czasem trzeba coś naciąć czy skrócić by się dostać do żyły wewnętrznej. Nie zapomnij o zaekranowaniu potem takiego połączenia. A co do nakładek to lepiej użyć starych do nowej anteny, nie wiem czy mozna je gdzieś kupić ale są dopasowywane do auta. Różne samochody mają różnie montowane anteny, np Opel Kadett czy Golf2 ma z przodu pionową ale Mercedes ma z tyłu pod kątem jak pamietam 37 stopni, są różne kąty i właśnie różne nakladki. Ja użyłem starych z anteny mechanicznej jak sobie montowałem elektryczną.

    SławeK
  • Poziom 10  
    Hej, czy mógłbyś przybliżyć temat "zaekranowanie" ? Chodzi o dokładne rozdzielenie rdzenia od oplotu? Czy pisząc o żyle wewnętrznej masz na myśli "drut" do odbierania fal?
    Te pytania są stąd, iż jeszcze nigdy nie rozbieralem anteny.
  • Poziom 43  
    Drut w przewodzie antenowym połączony jest z batem anteny a oplot z obudową anteny i karoserią, ma on za zadanie chronić przed zakłóceniami.

    SławeK
  • Poziom 10  
    No i zrobione! Ten plastik rozpilowalem za pomoca szlifierki, wydlubalem kabel. Do "bata" dostalem sie przez oryginalny ustep w obudowie. Rdzen przylutowalem do "bata", oplot do obudowy za posrednictwem zacisnietego do obudowy ksztaltownika z miedzi (w oryginale bylo podobne rozwiazanie). Aby miec lepszy dostep do "bata" wystepujacy pod obudowa izolator podgrzalem opalarka i wydlubalem ostrym, cienkim srubokretem (tyle, aby nie bylo zbyt duzo a juz wystarczylo).
    Calosc po zalutowaniu zalalem mocno rozgrzanym klejem z pistoletu.
    Dzieki SlaweK za zainteresowanie!