logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sony KV-29X1K. Po włączeniu startuje na chwilę i wyłącza się.

Damek78 21 Kwi 2006 18:42 1364 4
REKLAMA
  • #1 2551745
    Damek78
    Poziom 13  
    Ocena: 9
    Witam

Mam Problem z telewizorem marki Sony Kv-29x1k, proszę o pomoc.
    Po włączeniu telewizor startuje na chwilę, po czym się wyłącza, dioda standby zaczyna pulsować dwukrotnie, telewizor nie reaguje (martwy). Czasami jednak pracuje normalnie, i nic takiego się nie dzieje, poza tym ze po jakimś czasie sam się wyłączy
    Sprawdziłem płytę pod względem zimnych lutów, wymieniłem elektrolity, po pierwotnej i wtornej stronie trafai nic. Nie robiłem żadnych pomiarów, bo niestety nie posiadam schematu, i jestem początkujący. Proszę o wszelką pomoc gdzie szukać usterki.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 2551867
    zuhrtvavisat
    Poziom 24  
    Witam, zabezpieczenie nadprądowe (OCP), sprawdź obwód pionu, IC500-
    STV9379, jakość połączeń, elektrolity w aplikacji us, najlepiej wymienić.
    Chassis BE3D, na Elektrodzie. Przed sprawdzeniem pionu możesz sprawdzić
    czy przyczyną nie jest kineskop (w Sony często), delikatnie opukaj szyjkę
    kineskopu, zaobserwój reakcję na ekranie tv. Powodzenia
  • REKLAMA
  • #3 2554529
    Damek78
    Poziom 13  
    Sprawdziłem kineskop, opukałem szyjkę nic się nie dzieje. Sprawdziłem napięcia na STV9379 +15 i -14(nie wiem czy nie za niskie o ok 1V) Przelutowałem obwód pionu i wydaję sie być dobrze, telewizor startuje i pracuje normalnie. Bardzo proszę o rade co mogę jeszcze zrobić, aby być pewnym że sytuacja sie nie powtórzy. Czy to napięcie -14V nie jest za niskie. Czy wymienić elektrolity w obwodzie pionu.
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #4 2554960
    zuhrtvavisat
    Poziom 24