Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka chce mi urwać rękę

15 Maj 2006 16:55 28695 20
  • Poziom 2  
    Mam problem z kosiarką Viking MB-410.

    Nie chce sie zapalic. Jesli jest zimna jeszce czasem sie jakos uda. Potem pochodzi chwile gasnie, i juz goracej sie zapalic nie da. Wystepuje jeden haraktersytyczny objaw. Gdy ciagne za sznurek. Wraca on z ogromna sila chcac mi wrecz urwac reke :P.
    Przeczyscilem calu uklad powietrze-paliwo, wymienilem swiece, wyczyscilem komore spalania. To samo. Kosiarka tez pracuje bardzo niestabilnie, na max obrotach (jak je recznie dam) omalo nie odlecie, a mimo to obroty sa niestabilne.

    podejzawam ze cos z iskra ? moze cewka ?
  • Computer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Proponował bym sprawdzic czy nie scieło wpustu na wale korbowym ustalającym koło magnesowe iskrownika. Byc moze tez sama cewka jest lużna i przestawia się punkt zapłonu. Czy świeca ma prawidłową wartośc cieplna , nie jest za gorąca?
  • Computer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Z tym urywaniem ręki, to nie daj się!
    A powód rzeczywiście może być w przestawieniu zapłonu (za wczesny).
  • Poziom 2  
    hmm, czyli sprawdzic czy nie obrucilo sie to kolo z magnesami wzgledem swojej osi ??

    a jakies przebicie na cewce po nagrzaniu wykluczyc ?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Przebicie na cewce spowodowało by brak iskry (bo wyładowanie było by gdzie indziej - w miejscu przebicia).
  • Poziom 33  
    Ja mam nieco inny problem, z agregatem pradotworczym ale zasada dzialania zaplonu podobna. W cewce zaplonowej jest elektronika ktora steruje kątem wyprzedzania zaplonu i to byc moze ona jest walnięta. U mnie za to zaplon jest za puzny i strzela mi w gaznik i tlumnik. Wiem ze te cewki czesto padają, ale w moim przypadku koszt jest ogromny (honda).
    Jak nie rowno pracuje? Dodaje sobie sam gazu? Ma regulator obrotów? Ponoc nieregularny zaplon moze tez przyczyną nierównych obrotów. Specem nie jestem i sam sie męcze, ale juz takie filozofie na temat zaplonow slyszalem i czytalem że sie juz do głowy nie mieszczą :)
    Więc w twoim przypadku na pierwszym miejscu postawilbym na cewke (inaczej modul zaplonowy). Zastanawiam sie czy da sie skontorlowac zaplon stroboskopem w przypadku takich silniczków?
  • Poziom 21  
    W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy.
    Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej nanosząc punkty na kole i cylindrze lub karterze oznaczajace połozenie tłoka w GMP. W samochodowych silnikach statyczny punkt zapłonu jest najczęsciej wyprzedzony o 10 stp.
    W agregacie Prezesa myslę że warto sprobowac czy zapali po odłączeniu wspomnianego modułu. Moduł moze spełniać rolę nie jako wyzwalacz iskry a stabilizator obrotów. W przypadku przekroczenia pewnego zakresu obrotów moduł odcina zapłon. Budowa tego zapłonu co pokazywałeś Prezes na zdjęciach wygląda na taki sam jak w kosiarce a tam nie ma zadnego modułu.
    Gaszenie jest tez podobnie rozwiązane jak w kosiarce czyli zwarcie wyjscia z cewki do masy.
  • Poziom 33  
    Breżniew napisał:
    W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy.
    Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej nanosząc punkty na kole i cylindrze lub karterze oznaczajace połozenie tłoka w GMP. W samochodowych silnikach statyczny punkt zapłonu jest najczęsciej wyprzedzony o 10 stp.
    W agregacie Prezesa myslę że warto sprobowac czy zapali po odłączeniu wspomnianego modułu. Moduł moze spełniać rolę nie jako wyzwalacz iskry a stabilizator obrotów. W przypadku przekroczenia pewnego zakresu obrotów moduł odcina zapłon. Budowa tego zapłonu co pokazywałeś Prezes na zdjęciach wygląda na taki sam jak w kosiarce a tam nie ma zadnego modułu.
    Gaszenie jest tez podobnie rozwiązane jak w kosiarce czyli zwarcie wyjscia z cewki do masy.


    Niestety w moim przypadku jest to zupelnie inna bajka. Zplon jest rozdzielony na cewke z elektroniką i modul srterujący czasem wyprzedzania zaplonu i trwania iskry. Nawet autoryzwoane serwisy Hondy (4!) w polsce nie mają zielonego pojęcia jak to działa :( Impulsy są przekazywane tylko jednym przewodem "z" i "i" cewki. Gdy modul nie jest podłączony to nie ma iskry. To jest cos w rodzaju zaplonu CDI, ale bardziej skomplikowane.
    Będe przerabiał zapłon na taki jak jest standardowo w kosiarce, czyli z modułem zintegrowanym z cewką w jedną calosc i kabelek bedzie sluzyl do gaszenia. Tyle że musze przełożyć rdzenie i przesunąc mocowanie cewki. Wyjdzie mnie to ok 5 razy taniej niz bym kupowal oryginalne częsci. Musze kupic jeszcze lampe stroboskopwą zeby ustawic moment wyprzedzania.
    Silniki hondy nie mają odcięcia zaplonu. Briggsa i tecumseha zresztą tez nie, to zbyt proste konstrukcje jeszcze. Niektóre silniczki mozna rozkręcic nawet do 8tys obr, po nieiwelkiej przeróbce oczywiscie. Znalazlem amerykanską stronke kiedys gdzie cwaniaki tuningowali te silniczki z poziomym walem i zakladali do gokartów.
  • Poziom 15  
    mozę paliwko od sąsiadów zza wschodu ? spróbuj dolac i wymieszać do paliwa setkę denaturatu moze sie przepali , albo czystej pewnej 98, a najlepiej v-power shell i wtedy masz pewność ze nie paliwo , a ztym urywaniem to poprostu jak ciagniesz to odrazu puszczaj nietrzymaj sznurka
  • Poziom 33  
    A moze poprostu te zapadki od rzrusznika linkowego sie zacinają, tam powinny byc takie sprezynki co je odrazu schowają.
  • Poziom 22  
    Jeśli rozrusznik wygląda tak jak myśle, to nie ma prawa cofnąć sznurka, sproboj odkręcić rozrusznik i go dobrze sprawdzić.
  • Poziom 11  
    Witam,
    Ja mam podobny problem z kosiarką B&S model Sprint 375. Cewka wymieniona od innej sprawnej kosiarki, podobnie gaźnik zmieniona świeca, klin cały, silnik rozebrany na części pierwsze, wymyty i zalany świerzym olejem... A mimo to przy próbie odpalenia potrafi tak odbić, że strach próbować znowu. Cewkę da się zblizyć lub oddalic od koła magnesowego, ale to chyba nie ma wpływu na wyprzedzenie zapłonu, z resztą nie zauważyłem różnicy, dodam jeszcze ze spaliny po takim odbiciu wydobaywaja się z gaźnika, z resztą to chyba nic dziwnego przecież odbija czyli zapłon jest za wczesny, ale dlaczego:?: Przeciez się go nie ustawia, a może się mylę. Jak się zetnie klin to sie zapłon opuźnia, a przecież jest cały.
    POMOCY:!:
  • Poziom 33  
    Te silniczki mają cos takiego jak odsrodkowy dekompresator, ulatwiający rozruch, tzn podczas suwu sprezania zawor wydechowy jest lekko uchylony, byc moze ten dekomresator sie zaciął lub jest wadliwy i zapalasz na pelniej kompresji, zeby ja pokonac trzeba sporej sily i jak w miedzy czasie nastapi wybuch i nie zdazysz przekroczyc gornego punktu tłoka to odbije do tyłu.
  • Poziom 11  
    Witam,
    Chyba masz rację, zawsze mnie zastanawiało po co zawór wylotowy otwiera sie podczas suwu spreżania... W kosiarce w której jest problem zaworek się juz nie otwiera w czasie sprężania. Podczas wyłaczonego zapłonu w trakcie pociągniecia za lionke rozruchową silnik nie zawsze obraca się łagodnie ze znanym oporem wynikającym z kompresji tylko czasem potrafi przytrzymać mocniej:!:
    Uporałem się z tym problemem w inny sposób a mianowicie założyłem inne koło magnesowe które ma przesunięcie zaołonu na obwodzie o ok 5mm oczywiście opóźnione jest o tą wartość - teraz jakoś pali, ale do całkowietego rozwiazania problemu bedzie nieunikniona wymina wałka rozrządu, na szczęście mam taki.
    Dzieki za wskazówke:D
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    a co jesli na swiecy bardzo szybko pojawia się mnóstwo czarnego, suchego nagaru ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    invx napisał:
    a co jesli na swiecy bardzo szybko pojawia się mnóstwo czarnego, suchego nagaru ?


    Zbyt bogata mieszanka lub brudny filtr powietrza.
  • Poziom 35  
    Powodem wyrywanie ręcznego rozrusznika - linki - podczas uruchamiania silnika kosiarki może być (oprócz rozregulowanego zapłonu) uruchamianie silnika bez zamontowanego noża kosiarki, a który w tych silnikach pełni rolę koła zamachowego. Trzeba być "profesorem", aby bez noża uruchomić tego typu silnik - zwykle zrywa się linkę (rozrusznik ręczny).
  • Poziom 10  
    ja bym sprawdził linke od załącznia silnika tą stalowa czy aby na pewno odbijała hamulec króry blokuje silnik aby zgasł
  • Poziom 14  
    Krzysiek515 - chyba nie wiesz o czym mówisz.

    Rację ma Staszek49 - wystarczy że nóż jest za słabo przykręcony i kosiarka odbije wał w stronę przeciwną.Bez koła zamachowego tłok nie pokona górnego zwrotu.

    jasek2 napisał:
    Jeśli rozrusznik wygląda tak jak myśle, to nie ma prawa cofnąć sznurka, sproboj odkręcić rozrusznik i go dobrze sprawdzić.

    Jeśli wał odbije w stronę przeciwną to MUSI wyrwać sznurek z ręki.
  • Poziom 1  
    a ja mam pytanie. Jak mam założyć sznurek do odpalania w kosiarce spalinowej bo mi się urwał a nie chce niczego zepsuć??????? Prosze o pomoc jeśli to możliwe jak najszybciej. z góry dzięki